Kinderdagverblijf, spannend!

Tom gaat volgende week naar het kinderdagverblijf en ik vind het wel erg spannend. Ik ken nu alles van hem en ben heel benieuwd hoe hij het daar gaat vinden. Is het niet te druk, zal hij wel slapen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Groetjes Bibi

Hoi Bibi,
Ook mijn dochter ging na mijn 10 weken verlof naar het kinderdagverblijf. Bij ons hadden ze wel wenuurtjes van te voren. Zo is ze een keer een ochtendje en een middagje geweest toen ik nog gewoon verlof had. Voor mij was dit erg prettig om langzaam een beetje te wennen en de leidsters hadden zo de tijd om haar te leren kennen. Zo groeit wel het vetrouwen. De dag dat ze echt ging, heb ik expres niet gebeld tussen de middag. Ik wilde wel, maar wist ook dat als ik zou horen dat ze toch wel wat aan het huilen was, dat ik regelrecht haar was wezen ophalen. De dag was echt prima verlopen. Nu is ze 8 maanden en gaat met erg veel plezier naar het KDV. Ze heeft echt geen oog meer voor mij als ik haar wegbreng, want ze heeft het te druk met de andere kinderen.
Ik zie aan haar dat het KDV haar echt goed doet. Ze geniet van de andere kinderen en nu breng ik haar met plezier er naar toe, omdat ik weet dat ze het daar zo naar haar zin heeft.
Succes volgende week !!

Fijn te horen dat het zo snel al goed ging. Tom is nu 1 keer gaan wennnen en mag dinsdag weer komen wennen. Tom heeft zijn speen nog veel nodig en slaapt niet zo goed. Ik hoop dat hij het daar dan toch goed doet omdat ze natuurlijk niet constant bij hem kunnen zijn. Was jouw kindje dan wel gezellig als het zo weing sliep??

hoi bibi1
mijn meid ging de eerste keer naar de kinderopvang en ik denk dat ik meer huilde dan haar… we zijn ook heel erg aan elkaar gehecht door vele dingen die met ons gebeurt zijn…
maar de kinderopvang is het beste en leukste wat je voor je kleine kan doen, ze krijgen kontact met andere kindere en helpt als je kind een beetje eenkennig is…
maar komt wel goed

groeten uit portugal

lesley de vos

Nou gelukkig viel het huilen bij me mee en had ik een heel fijn gevoel bij de leidsters. Tom had het best goed gedaan, alleen moet hij heel erg wennen aan alle geluiden en aan de andere kinderen. Slapen ho maar, pas toen hij heel moe was is hij pas gaan slapen. Wennen kindjes snel aan de drukte of moet ik hiervoor een paar weken rekenen???

Groetjes Bibi

Dat is voor elk kindje verschillend denk ik.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Bibi,

wat Asje schrijft klopt, mijn vriendin werkt bij een kdv en er zijn kinderen die binnen een dag wennen, of een maand of helemaal nooit dus daar valt echt weinig van te zeggen.

Groetjes,
Inge

Nou,hij is gisteren een hele dag geweest en het ging super goed. Zelfs het slapen gaat lekker alleen vindt hij het moeilijk om op zijn fles te wachten. Tja, dat is hij niet gewend om op anderen te wachten. Toen ik hem op ging halen zat hij zijn ogen uit te kijken naar alle andere kindjes en nieuwe geluiden. Nou dit geeft wel een heerlijk gevoel om weer te gaan werken.
Groetjes Bibi