Kinderdag verblijf

vanmorgen kreeg ik een telefoontje: het kinderdagverblijf!
mijn kleine mannetje tim ( nou ja klein al 2 jaar en een beetje) zal volgende week al gaan beginnen met "proefdraaien"
2 dagen in de week zal ik hem daar heen gaan brengen, en wat vind ik dat nu al verschrikkelijk moeilijk.
ookal weet ik dat hij het daar enorm naar zijn zin gaat hebben.
eerts zou hij 3 dagen gaan maar omdat er maar op 2 dagen plek is gaat hij alleen die dagen.
na het telefoontje blijf ik zitten met tranen in mijn ogen en een brok in me keel.
ik wist wel dat hij zou gaan beginnen, dat wist ik 2 maanden geleden al.
maar nu is het ineens zo dichtbij en ik vind het steeds enger worden, ik weet wel dat hij het leuk gaat vinden.
maar mama vind het doodeng! ( als ik maar niet ga huilen)

quote:
( als ik maar niet ga huilen)

Schrale troost: je bent niet de eerste en enige die dat heeft gedaan
Het is inderdaad even een drempel waar je overheen moet, ik weet het nog heel goed van Stephan (inmiddels 2,5 jaar geleden alweer)
Vond het de eerste keer vreselijk
Maar daarna is het echt wel prettig soms
Heel veel succes!!!
Enne…Tim natuurlijk veel plezier!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Spannend hoor maar komt allemaal goed.
Elke niewe fase is weer spannend; kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, basisschool, voortgezetonderwijs, werken!!!

Sterkte meis en ook veel plezier.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

de eerste 2 uurtjes zijn helemaal goed gegaan, ben de eerste 3 kwartier nog even binnen gebleven en na het fruitje ben ik weggegaan.
makkelijker kon het bijna niet, even zwaaien bij de deur en weg was hij weer.
even lekker zonder kinderen boodschappen gedaan, en daarna weer tim ophalen.
het duurde zelfs even voordat hij doorhad dat ik weer terug was, pakte toen wel meteen zijn jasje, gaf de leidsters een kus, ff zwaaien en daar ging hij weer.bij de klasdeur nog wel ff oponthoud want 4 kleine dames wilden ook een kus hebben. het was dus geslaagt, snap nu achteraf niet waar ik me zo druk om maakte…( mams heeft ook niet gehuild!!) morgen 4 uurtjes “oefenen”

groetjes karin

Fijn joh dat het zo is gegaan. Het lijkt mij ook moeilijk hoor! Ik ben voorlopig nog niet zover (gelukkig).
Ga zo door Tim, maak er maar een gezellige tijd van!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat fijn zeg dat het zo goed gegaan is
Ik kan het me wel voorstellen hoor dat je er moeite mee had.
Maar zo leert je kindje wel met andere kindjes omgaan en voor zichzelf op te komen. Ben benieuwt hoe de volgende keer zal gaan ?

Groetjes van Miranda

tim’s 2de dagje ( dinsdag 4 uurtjes) was een klein beetje minder! eerst heerlijk gespeeld.en toen het fruitje dat wilde hij eerst niet en wou ook niet drinken meneertje wilde alleen mama, uiteinderlijk hadden ze hem ff laten lopen en kwam hij zelf terug bij de groep voor fruit en drinken.(drinken ging prima(( bij mij stopt hij zijn eten erin en liefst ook zijn handjes en dan lekker door zijn haar!!)) daarna was alles weer helemaal goed alleen toen ze een broodje gingen eten was het weer ff mis, geen brood en ook geen drinken, weer alleen mama willen en alles wegschuiven, maar weer heeft hij het uiteinderlijk alles opgegeten en gedronken.
1 ding mocht echt niet van hem en dat was een schone luier, toen ik vroeg of ik het mocht doen was het ( naar zijn luier grijpen, met zijn hoofd schuddend) NEE, TUI=thuis op zijn tim’s. maandag mag hij van 9 tot 15 dat is helemaal spannend, omdat het slaapje er dan bij zit. moet er alleen aan denken dat ik AUW=knuffel poes… niet vergeet mee te nemen want dat is zijn grote liefde hihi, ik ga meteen een briefje op de deur plakken.

groetjes karin

Hallo puntoortje

Ik kan het me helemaal voorstellen hoor dat je zoiets hebt als het allemaal maar goed gaat, maar geloof me die kleine koters gaan het allemaal erg leuk vinden…
Mijn kleine meid gaat al vanaf dat ze 3 en een halve maand was naar het kdv maar dat is weer heel wat anders maar ik kan me in jou verhaal ook een beetje inplaatsen hoor het is niet zomaar effies wat…altijd die zorg voor hem gedragen en nu moet je het overgeven aan de leidsters maar het komt goed hoor…de leidsters zijn zo lief voor de kleintjes…
veel succes nog hoor met tim op het kinderdagverblijf…
groetjes dionne mama van Stefanie

Groetjes dionne de trotse mama van Stefanie
baby

O verschrikkelijk, ik vond het bij Evianne ook zo`n grote stap toen ze naar de peuter speelzaal ging hoor. Pfffffff… en achteraf gezien, hahaha waar maakte ik me druk om, alhoewel het Evianne wel zwaar viel als we weg gingen. Nu na een jaar moeten we vaak nog effe zwaaien bij de juf voor het raam. Wacht maar voor je het weet ben je eraan gewend.
Succes

vanmorgen tim weer weggebracht, het was weer even moeilijk maar toen ik hem wees op het badje wat ze neer aan het zetten waren buiten was er niks meer aan de hand, kusje knuffel zwaai en hup richting badje.
mijn kleine waterrat gaat een reuzedag hebben vandaag ( mama vind het gelukkig al minder moeilijk) vandaag om 3 uur weer ophalen, na het slaapje, al vraag ik me af of hij wel wil slapen zeker nu het warme weer en een andere plek! anders gaat hij vanavond gewoon iets eerder slapen.ik maak me iig geen zorgen meer, gelukkig maar!

groetjes karin