Oh geweldig die stoelen, daarin is ie helemaal meneer het directeurtje
Morgan heeft een Ikea Ei net als Dylano nu
Groetjes,
Michèle
Oh geweldig die stoelen, daarin is ie helemaal meneer het directeurtje
Morgan heeft een Ikea Ei net als Dylano nu
Groetjes,
Michèle
@ Rainbow. hmm nee dat doet Morgan weer niet, die is meer van het show element. De zang en dans zeg maar. Zo samen hebben ze best een goede partyact… even informeren wat Rico allemaal kan kunne ze zo in de catering
Groetjes,
Michèle
Wow die fauteuils zijn echt super gaaf zeg! Ik wil er voor Joey ook een, en had een van stof in gedachten, maar met alle vlekken die hij maakt in mijn achterhoofd ga ik toch eens overleggen over deze leren stoel! En met de naam er op is helemaal top zeg!
quote:
Wanneer kunnen we de bestelling doorgeven Marsel![]()
Kom maar op hoor
Zal wel eens kijken of ik kan vinden wat het nou gekost heeft aan materiaal.
Dat krukje is een tientje, maar verder weet ik het niet meer zo.
Edit:
Fotootjes gemaakt
M.
Gewijzigd door - MarselenDiana op 07 Oct 2009 21:00:38
WAUW! Dat ziet er leuk uit! Wat knap gemaakt!
Inderdaad, zoiets bedoel ik ja.
Gisteren mijn kleine even in zijn kinderstoel gezet op de hoogste stand en dat ging redelijk goed, hij kon zien wat ik aan het doen was en hij kreeg er zelfs de slappe lach van
Toch lijkt me zo’n boxstoel leuker voor hem, kan hij denk ik langer met plezier volhouden. Heb je dat hout erom heen gewoon van een bestaand traphekje of heb je alles uit losse delen erop gezet?
Groetjes,
Patchouli
ziet er goed uit, eens kijken of onze pappa dat ook kan. Anders gaat mamma wel knutselen.
Groetjes,
Michèle
Sooooo Marsel! Wat een kunstwerk! Echt mooi gemaakt en heel degelijk ook. Ik denk ook een stuk goedkoper dan die Funpods (150,-). Zelf ga ik er niet aan beginnen, we hebben geen ruimte om dit soort grote ‘attributen’ in de keuken te laten staan, maar mooi is 'ie zeker! En nee…ik zou dit zelf echt NIET kunnen maken, maar ik kan nog geen knoop aannaaien, dus dat zegt niets over de moeilijkheidsgraad van deze klus!
Oh ja, stoer dat er echt een deurtje in zit!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ach rainbow jij zal dan wel andere kwaliteiten hebben toch??
Deze mamma kan overigens wel klussen. Mijn ma leerde me dat ik nergens een vent nodig voor moest hebben, nou ja bijna nergens voor dan
Groetjes,
Michèle
@MiniBoy: die fauteuils zijn echt gaaf zeg! Zoiets zoeken wij dus, iets voor Eva dat ook wel mooi staat in de kamer. Bij Prenatal zat ze laatst ook in een fauteuil, maar die was fel rose gebloemd en dat is leuk voor een slaapkamer, maar niet voor in onze kamer. Maar ik wilde het even terugzoeken en de link was weg??? Mocht denk ik niet van de moderators, dus ik ga zelf even zoeken! Of ik mail je even!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Oh … euh daar had ik nooit aan gedacht dat dit niet mocht. Ik mail je het wel! Maar ze zijn wel stoer he… wij houden zelf van strak. Dus dan komt er geen blauw stoeltje voor Jurian maar een mooie zwarte leren stoel met een grijs kussentje met witte letter Jurian erop! Dacht eerst op de stoel de naam te zetten … maar denk dan is hij echt alleen voor Jurian… en een kussen kan je eraf gooien
Ik zag die kleine stoeltjes ook in het foldertje van de wehkamp, misschien de moeite waard om even te kijken??
Groetjes, Liske
Dank jullie wel voor de complimenten
Ik heb een tekeningetje gemaakt van hoe het ongeveer
in elkaar zit:
http://home.planet.nl/~mjw74/beeld/keukenbox_tek2.jpg
Nodig:
Bij de bouwmarkt:
plank hout van 2,7cm dik, 6,7cm breed, en 240 cm lang.
latten van 2,7cm bij 2,7cm en een lengte van totaal 4 meter.
(liever wat meer, met 2 keer 2 m red je het niet.)
rondhout 12 mm, genoeg voor 18 spijlen.
duvels (verbindingshoutjes) 8 of 6 mm.
houtlijm
schanieren
slotje
schroevjes voor de schanieren en het slotje
De bevestiging aan de kruk:
Ik heb in de lange onderlat 5 duvels gemaakt, en in de "voorkant"
van de kruk 5 gaten waar deze in komen.
Aan de zijkant heb ik dwars door de zijlatten gaten geboord,
en doorgeboord de kruk in.
Deze heb ik met van die meubelverbinders (of hoe ze ook heten)
vastgemaakt. (Van die lange schroeven met zo’n busje dat je in een
gat stopt, waardoor twee delen aan elkaar komen, zoals in veel bouwpakketten van meubels het geval is, zijn gewoon in de bouwmarkt te koop)
Maar in plaats daarvan kun je ook gewoon lange schroeven door de zijlatten
(wel een eind verzinken in het hout) maken,
of met een extra lat een lijm/schroefverbinding maken.
Om de gaten van de duvels en voor de spijlen netjes te krijgen moet je
eigenlijk een boorstandaard hebben, uit de hand is dat ietwat lastig om
recht te boren.
Totale kosten aan materiaal?
Krukje kost 10 euro, en de rest?
Laat het eens 40 euro zijn, denk dat ik dan al erg hoog zit.
M.
Even onbeschofte vraag… zou je een foto hierop kunnen zetten met Hielke erin? Gewoon voor het idee hoe het er werkelijk uitziet. Ja ben niet blind het is echt een mooi systeem… maar hij lijkt mij zo hoog?!
quote:
Even onbeschofte vraag.... zou je een foto hierop kunnen zetten met Hielke erin? Gewoon voor het idee hoe het er werkelijk uitziet. Ja ben niet blind het is echt een mooi systeem... maar hij lijkt mij zo hoog?!
Ik zal morgen een foto maken met Hylke er in.
Ja: het is een beetje aan de hoge kant, dat hekwerk.
Maar als je m zelf maakt kun je m natuurlijk lager maken
Wat ik al eerder zei: als je de poten van de kruk wat verhoogd,
en het hekwerk wat lager maakt, is het wellicht nog iets handiger.
Maar Hylke helpt wel in de keuken, maar zit dan op het aanrecht,
Die kruk is nu alleen leuk klautertoestel voor hem.
Als hij wat groter is kan hij daarin staan om te helpen.
M.
En de beloofde foto:
Meneertje had geen interesse om op de foto te gaan, dus druk
bezig met andere zaken.
Zoals gezegd: om een beetje fatsoenlijk te “werken” aan het aanrecht,
zal het plateau wat hoger moeten, en het hekje wat lager.
M.
Ziet er wel echt kei leuk uit …
Hoe kwam je op het idee om het te maken? Heb je er veel plezier van? Of nu echt alleen nog klim / klauter werk voor Hielke?
Eens even over denken om het zelf te maken… of ?
quote:
Ziet er wel echt kei leuk uit ...Hoe kwam je op het idee om het te maken? Heb je er veel plezier van? Of nu echt alleen nog klim / klauter werk voor Hielke?
Eens even over denken om het zelf te maken… of ?
Naar aanleiding van dat ding in “het beste idee”.
We hebben er veel plezier van, juist door het geklauter van Hylke,
want dan is hij lekker bezig terwijl wij eten staan te koken.
… Of ?
Mailbox is beschikbaar hoor.
M.
Leuk, zo’n boxstoel! Denk dat Kimo het ook geweldig zou vinden. Wij zetten hem er nu vaak bij in zijn kinderstoel en dan gaat hij heel tevreden alvast wat rauwe groente opsmikkelen. Van de week ging ik pannenkoeken bakken en lachen dat hij moest bij het omdraaien.
[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />