Kind ziek hoe lang blijf je thuis

Ik zat nog even te denken over wat mijn teamleidster gister zei, dat ik morgen weer aan het werk moet. Ik belde gister dat Mervin geen vrij kon krijgen en dat ik thuis bleef. Was geen probleem want we hadden het al besproken, maar ik moest woensdag weer aan het werk. Ik heb mijn schoonmoeder gebeld om indien nodig te komen maar nu is morgan wel weer genoeg opgeknapt om naar het kdv te gaan. Alleen nu vraag ik me af hoe lang blijven jullie thuis als je kind ziek is. Ik moet eigenlijk altijd maar na 1 dag iets regelen zodat ik weer op kan draven. Terwijl ik zoiets heb van ja hallo als ze echt goed ziek is wil ze gewoon pappa of mamma en niet opa of oma, maar dat kan mijn teamleidster geloof ik weinig schelen. Ze heeft zelf geen kinderen maar ook geen empatie geloof ik.

Groetjes,

Michèle

Ik neem zorgverlof dan, dat is je recht bij bijvoorbeeld een zieke partner of ziek kind. Alleen bij zwaarwegend dienstbelang mogen ze het je weigeren, whatever that may be. Kortom, dat is dus nooit een probleem. Hebben jullie geen zorgverlof?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ja hebben we wel, maar volgens mij hebben we ook zo’n bureacratisch systeem dat als ik dat op wil nemen tegen de tijd dat het er doorheen is, is morgan ook weer beter. Enne kijk ik snap mijn teamleidster ook wel er zijn er nu 4 tegelijk op vakantie waarvan 2 mijn afdeling doen/ kennen zeg maar. Oke niet mijn probleem dat ze ze laat overlappen, maar vorige keer dat ik thuis bleef was er geen vakantie en moest ik ook na 1 dag weer aan het werk. Mervin krijgt overigens helemaal geen vrij als morgan ziek is die moet zichzelf ziekmelden want als ie zorgverlof of ziek kind alleen al noemt zeggen ze ja dus je hebt toch een vrouw?

Groetjes,

Michèle

Ja inderdaad zorgverlof. Als ik jou was zou ik het gewoon eens nakijken zodat je goed op de hoogte ben, zodat je je teamleider daar op kan wijzen dat je daar recht op hebt, …

Greetzz Cora

Bij ons in het systeem duurt het ook even voor het is verwerkt, maar als ik mondeling bij mijn teamleider aangeef dat ik het op wil nemen, dan is het al oké. Dan is de verwerking in het systeem nog een formaliteit. Daar zou het niet op moeten stuklopen, is mijn mening. Laat je even goed informeren wat je rechten zijn. En die baas van Mervin: zucht.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Volgens mij geldt zorgverlof met name als je een langdurig ziek kind hebt, toch? Dus bv na een operatie ofzo? Maar dat weet ik niet zeker…Gelukkig is Eef nog nooit langer dan één dag ziek geweest en dat konden we oplossen doordat papa thuis kan werken. Ik zou anders vrij moeten nemen. Moeilijk inderdaad hoe dat precies zit. Ik denk dat ik ook niet al te lang weg zou kunnen/mogen blijven vanwege de bezetting? Die baas van Mer leeft trouwens nog in de jaren '50 zeg…tss!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Rainbow het is een kinderloze muts en dan druk ik me nog netjes uit en zij zitten altijd onderbezet omdat niemand met haar wil blijven werken.

Enne volgens mij denken bedrijven zo ie zo niet na want zonder werkende moeders zou de bezetting nog veel lager zijn denk ik. Maar op de een of andere manier moeten meer vrouwen werken maar als je kinderen ziek zijn wordt er niet nagedacht en meegewerkt.

Groetjes,

Michèle

wat ik me ook afvraag hoe doen ouders het met de schoolvakanties? alleen al de zomervakantie telt 6 weken en dan nog al die andere vakantie’s studiedagen
daar kan je toch niet allemaal vrij voornemen en de buitenschoolse opvang is dan toch ook gewoon dicht en wat als je geen familie hebt die de zorg op zich kunnen nemen en een gewone oppas kost toch ook al gauw 7 euro per uur (voor 3 kids)dsu dan werk je alleen om de oppas te betalen…

vragen vragen sinds ik werkzoekende ben rijzen al die vragen door mijn hoofd

before you judge me, try hard to love me

@ mamma van 3 jongens, bij ons is de opvang tijdens de schoolvakanties gewoon open. Alleen tussen kerst en oud en nieuw niet, nu valt ie dit jaar gusntig voor ons, maar gewoonlijk regel is dan wel de oma’s om op te passen. Als morgan naar school gaat dan zal ze ook 3 weken naar de BSO gaan en dan de hele dag. Gelukkig weet ik uit eigen ervaring wat een leuke dingen ze dan doen dus dat scheelt weer.

Groetjes,

Michèle

oke weer wat geleerd moet ik alleen nog leren om me dan weer niet daarover schuldig te gaan voelen om ze dan tijdens de vakantie naar de bso te sturen
maar dan weet ik in ieder geval dat die toch open zijn want dat wist ik niet.
maar goed zo lang ik nog geen baan heb gevonden hebben ze nog lekker vakantie haha

Oh nee voel je niet schuldig hoor, ze gaan overal met die kids heen en ze bedenken van alles om ze bezig te houden.

Groetjes,

Michèle

ja dat weet ik ook wel maar dat is iets wat ik heel moeilijk los kan laten, ik voel mij eigelijk altijd overal schuldig om hahaha zo ook dat ik nu de jongste wel naar het kdv moet sturen terwijl de oudste twee dat nooit hoefde, terwijl ik weet dat hij het er best leuk zal hebben.
tja zo ben ik helaas voel me al schuldig als sávonds moe ben en blij ben dat de kindjes naar bed gaan.of schuldig als ik het ontbijt van manlief niet heb klaargemaakt als hij naar zijn werk gaat(hij laat me bewust slapen) en dan bel ik hem op om te vragen wat hij gegeten heeft en bepaal ik of dat wel genoeg is geweest hahaha maar ik ga een beetje te off topic …

Bij mij op mijn werk zijn ze heel makkelijk. Het is tot nu toe 1 keer voorgekomen dat het KDV belde dat Tim ziek was. Ik stond toen net op het punt naar een klant te gaan. Maar op mijn werk hadden ze echt zoiets van wij regelen het en jij gaat nu naar je kind. En je komt pas weer als hij beter is. Nu heb ik het voordeel dat ik ook thuis kan werken, dus dat is wel erg lekker. Mocht dit niet kunnen dan zou ik vrij moeten nemen, maar niemand die daar moeilijk over doet. Ze zeggen hier je kind is veel belangrijker dan werk en dat is natuurlijk ook zo. Tim is gelukkig bijna nog nooit ziek geweest, maar als hij ziek is wil ik gewoon dat papa of mama bij hem is.

Groetjes,
Sandra

Op mijn werk, heb ik volgens onze CAO recht op 2x het aantal uur dat ik per week werk om op te nemen voor kortdurend zorgverlof. Voor mij is dat dus 2x 24 uur, dus 48 uur op jaarbasis wat ik mag opnemen bij bijvoorbeeld ziekte van mijn kinderen (ook bij een gewone griep).
Ik wist dat niet tot een paar maanden geleden. Mijn kinderen gaan meestal ook naar oma als ze ziek zijn, maar het kan inderdaad niet altijd. Soms kan oma niet en soms willen ze gewoon lekker bij papa en mama zijn. Mijn vriend kan eigenlijk bijna nooit vrijnemen voor dat soort zaken, dus nam ik in het verleden daar vakantie-uren voor op. Hoeft dus niet meer! En dat scheelt weer.

Inderdaad, wat Simzoe zegt. Kortdurend zorgverlof bestaat ook en dat was ook waar ik op doelde. Dus het kan ook als je een dagje er tussenuit moet.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker