Sinds een week of twee geeft Bo af en toe aan tijdens of na het eten, wanneer hij niet meer wil , dat dit omt omdat hij anders te dik wordt. elke keer als ik er naar vraag hoe hij hierbij komt, omdat dit heleaal niet waar is, geeft hij aan dat zijn neefje van dezelfde leeftijd (zitten op dezelfde kdv groep) dit tegen hem zegt, dat hij dik is.
Mijn hart breekt op het moment dat ik dit hoor, want ik strijd al mijn hele leven tegen mijn eigen gewicht, dus ook in mijn tienerjaren, terwijl dat juist de jaren waren, waarin ik achteraf juist onwijs dun was, maar in iojn hoofd vond ik dat ik toen dik was. Ik wil dus niet hebben dat Bo dit ook gaat vinden over zichzelf, juist ook omdat er vooral nu er helemaal geen sprake is van dat hij dik zou zijn.
Hij is lang en fors gebouwd maar zijn lengte en gewicht zijn prima in combinatie met elkaar.
Ik zeg dus (zoals net weer na het eten) dat hij helemaal niet dik is, en dat neefje doet jokkebrokken als hij zegt dat Bo dik is, en dat er niets van waar is. Maar ik weet niet of ik er zo wel goed mee omga, misschien moet ik het wel anders aanpakken? Ik wil echt kost wat kost voorkomen dat hij gaat denken dat hij te dik is, vooral omdat dit nu helemaal niet zo is.
Daarnaast twijfel ik dus of ik wat tegen de ouders van neefje moet zeggen, want neefje moet dit toch ergens vandaan hebben, kinderen van deze leeftijd bedenken dit niet uitzichzelf lijkt mij! Maar doe ik daar wel goed aan?
liefs woezel