Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb me aangemeld omdat ik met een probleem zit omtrend mijn zoontje van 18 maanden en ik niet weet hoe ik daar mee om moet gaan; hij wilt namelijk niet veel van me weten!
Zowiezo is het een vrij druk mannetje die altijd op onderzoek uit is, echt knuffelig is hij niet.
Wat mij pijn doet, is zodra ik thuis kom van mijn werk, hij regelmatig met zijn hoofd op de grond begint te bonken en niks van me wilt weten.Tegenwoordig negeer ik hem als ik thuis kom en begroet ik eerst de hond. Sinds ik dat doe, is het bonken minder geworden maar hij blijft protesteren als ik hem op wil tillen voor een kusje.
Daarnaast trekt hij heel erg naar mijn moeder toe, die 2 dagen oppast. Die twee zijn 4 handen op 1 buik, en hoewel ik het natuurlijk heel leuk vind dat ze zo’n goede band hebben, doet het mij ook wel zeer. Ik had het moederschap niet op deze manier verwacht, ik had verwacht dat ik ook een goede band met mijn zoontje zou hebben.
Afgelopen week hadden wij verjaardag en had mijn moeder een baby van een vriendin van mij vast, waarop mijn zoontje jaloers werd en begon te jammeren. Terwijl toen ik de baby vast had, hij het allemaal prima vond en niet op of om keek.
Verder wilt hij altijd bij oma zitten en door oma overgenomen worden of opgepakt worden, ook dit doet me pijn, omdat ik dat ook zo graag zou willen.
Verhalen van kinderen die huilen als hun moeder weggaat of heel erg aan hun moeder hangen ken ik alleen van anderen.
Soms twijfel ik aan mezelf: ben ik zo’n slechte moeder? Wat doe ik verkeerd?
En als ik google kan ik ook niks vinden…voor mij weer een teken dat het lijkt alsof ik de enige ben die dit heeft.
Herkennen jullie dit misschien of hebben jullie tips voor mij?