Hij verveeld zich mijn zoon van 5. Elke woensdag en vrijdagmiddag loopt hij om me heen te dralen. Mag ik eten, mag ik drinken, mag ik computeren, mag ik televisie kijken, mag ik iets lekkers. Vaak hebben we net uit school gegeten en gedronken en is mijn antoord op de eet/drink/lekkers vraag gewoonweg nee.
1 keer later op de middag krijgt hij iets lekkers en drinken en daarna eventueel nog fruit maar that’s it. Maar het vragen gaat maar door.
Computeren en televisie mag maar een beperkte tijd en als die tijd op is weet meneertje het niet meer.
ma: Ga dan lekker met je auto’s spelen?
kabouter: Nee geen zin in, ik vind mijnauto’s niet meer leuk mam, doe ze maar weg…
ma: Je boerderij met alle dieren dan?..
kabouter: (pakt zijn boerderij, gooit alle dieren over de tafel, speelt 5 minuten en laat de boel de boel en komt weer bij mama.)
Mamaaaaaaaaa mag ik alsjeblieft wat lekuuuuurrrssssss???
mama: Daar heb ik al antwoord op gegeven…speel je niet meer met je boerderij?
kabouter: neeeee
mama: Pak anders je lego lekker en kom lekker bij mama zitten.
kabouterk heb pas nog geleegood hoor.
mama : Nou en?dan ga je nu toch iets anders moois maken, een vliegmachine ofzo?
kabouter:Nee mam geen zin in.
mama: Kleuren dan? of tekenen? Je hebt pas een nieuw kleurboek.
kabouter: Nee… zucht… (moeilijk gezicht)… mag ik computeren?
mama: Nee schat je computertijd is al voorbij…
kabouter:Televisie dan mam, mag ik tv kijken?
mama: Nee liefie je hebt al tv gekeken…
kabouter :Buuuweeeeh IK WIL TV KIJKEN…
Ik wil niet met die stomme auto’s kleurtjes, lego etc…ik haat auto’s…
Trek je jas maar aan ga maar lekker in de tuin spelen
BUWEEEEEEEEH NEE VEELSTE KOUD, dan wordt ik ziek en ga ik dood!!!
Zucht…en zo gaat het dus heel vaak. Ik probeer af en toe wel wat met hem te spelen en dat gaat dan prima maar ik heb nog een uk en ik heb simpelweg gewoon niet de tijd of energie om m de hele middag te vermaken.
Zodra ik met hem heb gespeeld en hij moet alleen verder begint het feest weer van voor af aan. Of hij gaat druk heen en weer rennen en gillen etc, zijn broerte vervelen of de koelkast stiekum plunderen
Is dit de leeftijd, hebben meer moeders dit probleem.
Wat kan ik doen? Ik weet het niet meer! Af en toe wordt ik er helemaal gek van…
K dacht misschien moet hij een kiesbord zoals hij op school heeft en een kookwekker voor de tijd dat hij zoch alleen MOET vermaken?
Tips? Iemand anders goede ideeen hoe ik dit kan doorbreken?