Kind naar school, en ander kind moet slapen

Mijn oudste zoon van 3 gaat naar de peuterspeelzaal voor een ochtend en een middag in de week. Ik vind het nu soms al lastig om mijn andere zoontje van 3 maanden uit zijn bedje te halen om zijn broer van school te halen.
Ik geef dan wat eerder zijn fles of hevel hem zo van zijn bedje in de kinderwagen (vaak zelfs ingebakerd) zodat hij door blijft slapen.

Hoe doen jullie dat met schoolgaande kinderen? En vooral met middagslaapjes?
Tegen die tijd dat mijn oudste naar de basisschool gaat slaapt de kleine tussen de middag. Hoe deden jullie dat? Kind naar school brengen en de kleine laten liggen of mee in de kinderwagen terwijl ze eigenlijk horen te slapen.
Het idee alleen al vind ik zo zielig…

zelf heb ik er maar 1 dus ik heb dat probleem niet, maar een vriendin van mij laat haar dochtertje gewoon in bed en gaat dan haar zoontje naar school brengen of zelf boodschappen doen. Ik moet af en toe 's avonds met de honden wandelen als de kleine slaapt en dan leg ik een mobiel bij zijn bed en bel dan naar mijn andere mobiel zodat ik af en toe kan luisteren. Ik vind dat zelf toch een fijner idee. Ik blijf dan ook wel echt in de buurt. Is de school ver? Anders misschien een babyfoon met een groot bereik een idee?

22-12-2009 colin geboren

Of de babyfoon bij de buren zetten. Wat je evt ook kunt proberen om hem dan in de wagen te slapen te leggen zodat je gewoon lopend naar school kunt en je kindje lekker kan slapen.

groetjes Ramona

Tja… ik zit met het zelfde probleem
Ik probeer de jongste al 1,5 jaar om haar slaapschema aan te passen aan de schooltijden maar wil nog niet zo lukken.

Heb een paar keer de babyfoon bij de buren gezet idd, maar ik vind dat toch niet zo fijn, en buren zijn ook niet altijd thuis.
Maar meestal maak ik haar toch maar wakker… vind ze niet leuk, maar moet wat he
We hebben niet echt een vast schema, soms is ze om 13uur moe, dan kan ze van 13.15-14.45 en maak ik haar dus wakker om de oudste op te halen, en als ze voor 14uur niet slaapt houd ik haar wakker tot na 15uur, zodat ze naar bed kan als de oudste thuis is. (ook wel weer fijn, dan heb ik wat meer aandacht voor de oudste).

Ik doe ook vaak de babyfoon bij een van de buren als ik de hond moet uitlaten als de kindjes slapen. Een telefoon erbij vind ik persoonlijk niets, want als er wat is ben je dus niet snel bij ze en een buurvrouw met een sleutel wel. Dus ik zou dat zo oplossen. Of je kleine anders toch meenemen. Het is niet ideaal maar zoals al gezegd je moet toch wat!
groetjes!

Als Jurian (oh klinkt nog lekker ver weg) over 1,5 jaar naar school gaat dan blijft hij smiddags over. Dat doet iedereen op school. Heeft zijn voor en nadelen… Maar in dit geval toch wel een voordeel

tja ik heb dat probleem ook, zelfs met 3 verschillende ophaal tijden, maar bij je tweede wordt je al makkelijker hoor… bij je 4de is het de baby die zich automatisch aanpast. nog nooit eentje alleen in huis gelaten

vergeet nooit dat er een vrouwtje doodgereden is zonder dat ze papieren bij zich had , dat ze er pas avonds achterkwamen dat er nog een babietje in huis bevond…kindje heeft het ternauwernood overleeft

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Nooit, maar dan ook echt nooit zou ik mijn kindje alleen laten.
Tenzij ik een goed contact met de buren zou hebben. En dan nog zou ik er geen lekker gevoel bi jhebben.

Ik heb al te vaak nare verhalen gehoord.

Nu zal het hier sowieso niet aan de orde zijn omdat de scholen die wij in ons hoofd hebben voor straks allemaal overblijven tussen de middag.

De basisschool is achter mijn huis nog geen 4 minuten lopen…weet niet of ik dat redt met een babyfoon… Zou eerlijk gezegd mijn kind ook nooit alleen achterlaten. Heb ik bij de oudste ook NOOIT gedaan…
Doe ik eigenlijk alleen maar om de vuilcontainer te halen aan de overkant van de straat… Ach ja ik hoef me re nog even niet druk om te maken maar was wel erg nieuwschierig hoe jullie moeders dat deden.

moet er wel bij zeggen dat ik de luxe heb van oma een paar huizen verderop die als ze vrij is, even bij de jongste twee blijft als ik de anderen op moet halen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

ja, ik zou dat ook niet snel doen. Vond het toen hij kleiner was al niks om te gaan lopen met mobiel. Nu ben ik daar makkelijker in omdat ik weet dat hij toch slaapt. Ik doe dat ook alleen 's avonds en blijf dan echt in de buurt. Ik ben dan binnen 2 minuten terug. Ik woon in een groene wijk, dus heel veel gras, vaak loop ik de straat 3 x op en neer. Ik vind de honden namelijk ook belangrijk. Ik heb ook weleens de babyfoon bij de buren gezet, maar vind het fijner om de mobiel bij te hebben. Maar je kunt toch kijken hoe het loopt. Doe je idd dat slaapje in de wandelwagen ofzo. Dat wijst zich vanzelf wel.

22-12-2009 colin geboren

Hallo

Ook wij zitten met hetzelfde probleem… maar ons dochtertje moet toch echt mee naar school. In bed laten liggen is voor ons geen optie, ben veel te bang dat er iets gebeurd. Ook een babyfoon bij de buren is geen optie, die zijn aan het werk… Dus moet helaas dochterlief uit d’r bedje… we proberen wel rekening te houden met haar tijden op de dagen dat ons zoontje naar school gaat. Het is wel zielig om haar uit haar bedje te halen, maar helaas is er voor ons geen andere oplossing…

Succes allemaal!

Ja, dat krijgen wij straks ook, als Eva naar school gaat. De school waar ze zeer waarschijnlijk heen gaat, is 5 minuten lopen, maar ik zou Max ook noooooit alleen laten. Je weet maar nooit en je hoeft jezelf dan niet te verwijten dat je er niet was. Ik vind het een eng idee. Ik zou hem dan toch meenemen, dan slaapt hij daarna maar even verder. Ja, het is moeilijk! Aangezien Eef zo dichtbij naar school gaat, zal ze tussen de middag een boterhammetje thuis eten als ik vrij ben en dan moet ik toch 2x Max meenemen, met halen en brengen. Hoe deden mama’s dat vroeger eigenlijk? Tja, ik liep toen ik 6 was alleen naar school met vriendjes, maar de tijden zijn veranderd. In 1980 kon dat nog…Ik ga toch eens vragen hoe mijn zus dat deed, vind het wel een interessante vraag Tippiewan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik heb ook het geluk dat mijn zus 2 minuten bij mij vandaan woont. Dus daar kan ik altijd een beroep op doen en opa staat ook altijd standby… Das wel een fijn idee!

mijn moeder liet mijn zusjes vroeger gewoon thuis. Eenvan mijn zussen liet ze zelfs alleen als ze ging winkelen, want ze wist dat die gewoon sliep. Snapt ze nu niks meer van dat ze dat deed, maar ja met 5 kinderen op jonge leeftijd doe je ook maar wat!!

22-12-2009 colin geboren

Zit nu te bedenken dat het maar voor 2 dagen bij mij geldt.
De rest van de week is hij bij opa en oma en zus. Opa en oma zijn met zijn tweeen en mijn neefje gaat dan nog net naar de zelfde school als mijn zoontje.
Dus komt goed!