Ik wil graag jullie mening/advies vragen. Zoals jullie weten ligt mijn man in het ziekenhuis na een ernstig verkeersongeval. Het is nu 4 weken geleden en hij is weer wakker. Is nog heel slap, praat nog heel traag en heeft nog allerlei slangetjes in zijn neus en armen en draadjes en stickers op zijn borst. Ook heeft hij een stabilisator rond zijn bekken om de breuk op zijn plaats te houden. Hierover zit wel een pyama dus je ziet ze niet echt. Alleen dat er 2 pinnen onder zijn pyama uit steken. Soms praat hij er nog een beetje naast. Dit zijn de uitwerkingen van de slaapmedicatie die hij 3 weken heeft gehad, maar meeste momenten weet hij toch weer goed wat hij zegt, al praat hij dus wat zachter en trager dan normaal, hoest hij veel slijm op en is erg afgevallen en verzwakt. Nu vraagt hij erg vaak om onze dochter en mist haar logisch heel erg. Mijn dochter daarintegen lijkt haar papa na 4 weken een beetje te zijn ’ vergeten’ ze is natuurlijk pas 17 maanden. Ze vraagt er igg steeds minder om. Om die redenen lijkt het mij dus heel goed dat ze elkaar weer zien, maar aan de andere kant vraag ik me af of het voor haar niet nog te shockerend is om hem zo te zien. Ze mag hem dan ook niet aanraken ofzo. In het ziekenhuis zelf zijn de meningen erover verdeeld. De een zegt doen en de ander zegt nee, niet doen, wachten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Op internet lees je veel dat het goed is voor een kind om in dit proces betrokken te worden en dat het juist goed is voor hun verwerking, mits je van tevoren goed uitlegt wat er aan de hand is, hoe ze de ouder aantreffen en waar alles voor is. maar aangezien mijn dochter pas 17 maanden is wordt dit nogal moeilijk om haar wat uit te leggen. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen?
mama1980