Kind extreem bang. Wat doen jullie?

Gisterenavond ben ik een hele tijd met Stephan in de weer geweest.

Het was namelijk zo dat ik hem opeens hoorde huilen.
Ik dacht minstens dat hij zich bezeerd had ofzo, want hij huilt echt NOOIT 's avonds!
Hij gaat altijd heel lief en zonder problemen slapen.

Maar, hij bleek zich dus geen pijn gedaan te hebben (gelukkig).
Toen ik vroeg waarom hij opeens zo moest huilen zei hij hikkend en snikkend dat er een VLIEG zat. Daar!! (met zijn vingertje naar het raam wijzend).
Het was dus zo’n doodgewone huis-tuin en keuken vlieg (zo noem ik ze altijd) maar hij was er echt DOODSBANG voor.

Eerst heb ik net gedaan alsof ik hem gepakt had (hand dicht) en gezegd dat ik de vlieg mee naar beneden nam. Hem weer toegedekt etc.

Eenmaal beneden hoor ik hem na 3 minuten wéér heel hard huilen.
Hij zag de vlieg weer.

Uiteindelijk, toen ik voor de derde keer naar boven ging omdat hij huilde, heeft mijn vriend de vlieg echt om zeep kunnen helpen (die was inmiddels wakker geworden, lag te slapen i.v.m. nachtdienst).
Stephan was alleen op dat moment al zo overstuur dat hij bij pappa in het grote bed wilde slapen.
Dat hebben we toen maar gedaan.
's avonds laat heb ik hem in zijn eigen bed terug gelegd.

Maar nu had hij het vanavond dus wéér!
Weer tranen met tuiten enn echt doodsbang omdat er een vliegje zat.
Hij wilde ook meteen weer bij pappa slapen.

HOE LOSSEN JULLIE DIE EXTREME ANGSTEN OP???

Ik wil hem nu niet steeds bij zijn vader in bed leggen (zolang die nachtdienst heeft, slaapt hij 's avonds regelmatig).
Ik ben namelijk bang dat Stephan dan nooit meer alleen durft te slapen.

Bovendien heeft mijn vriend binnenkort even geen nachtdiensten meer en hoeft hij 's avonds dus ook niet te slapen.
Gaat het hele verhaal dus niet op.

Ik ben erg benieuwd wat jullie doen.
Ik weet dat elk kind zo’n fase krijgt.
Dus ik weet wel dat het weer over gaat.
Maar wat doe je tot die tijd?

Groetjes, mamma van Stephan

nou dat is ook toevalllig!! fabiano heeft dezelfde angst… ik wist niet wat ik las van je. ook vreselijk huilen, helemaal panisch word hij als hij een vlieg ziet. ook overdag. hij kruipt onderhand in me. ik zeg hem dan maar dat hij er niet bang vor hoeft te zijn, maar dat ik ze wel vies vind( want dat vind ik) soms maak ik ze dood. en dan laat ik het hem zien. een keer sávonds was het zo, dat ik eerst alessandro in zijn bedje legde. opeens zegt fabiano: vlieg boven. ik dacht nog nou dat zal wel niet. ik ging kijken en inderdaad een vlieg boven op het raam. ik dacht hoe krijg ik die te pakken want als hij die vlieg blijft zien dan slaapt hij echt niet. ik heb de gekste kapriolen uitgehaald en die vlieg dood gemaakt. ik heb het aan hem laten zien en hem uit het raam gegooid. ik heb het toen nog een keer gezegt tegen hem, hij zei het in zijn woorden na. en toen was het wel goed. nou wat een verhaal he? maarja het is echt erg als je kind zo bang is voor iets. ja… dus ik doe mijn best om hem te zeggen dat vliegen niet eng zijn maar wel vies. maar dat is vrij moeilijk voor een kind van twee en een paar maanden. bieb sucses ermee hoor. kuss

maureen

misschien kan je voordat hij gaat slapen samen de kamer inspecteren en op vliegenjacht gaan.

ik heb weleens gehoord dat kindjes heel erg bang zijn voor monsters en de oplossing van die moeder was als volgt.
elke avond ging ze met haar kindje de slaapkamer inspecteren, in alle kastjes kijken, onder het bed achter het gordijn en als ze dan klaar waren, legde ze haar kindje in bed en die was niet bang meer want mama had alle monsters weggejaagd.

ik denk wel dat elk kindje dit heeft of heb ik het nu mis.

dylan heeft het ook gehad en ik vroeg aan hans wat we deden maar weet het ook niet meer had je graag geholpen

hoop dat het snel over gaat en dat hij heerlijk kan slapen