Kind bang overstuur door carnaval

Hallo,

Ik ben net me kind van 14 maanden van de creche gehaald.
Ze hadden er vandaag carnaval. Ze is dus helemaal over de toeren gegaan ze was zo bang van die verkleden mensen. Als er iemand met een pruik alleen op binnen kwam was het weer gedaan. Zal dit een fase zijn of kan dit nog even duren.
Wel zielig want ze is echt gestrest dan zelfs de leidsters zeiden dat ze dit nog nooit gezien hebben zo erg dat ze er op reageerde. Nu zegt me moeder dat me neefje het ook vroeger had en met dieren pfff en dat heeft heel lang geduurd.

Groetjes Barbara

Ja is gewoon een fase. Ze kunnen op die leeftijd nog niet begrijpen dat het een verkleedpartij is. Het is net zoiets als kinderen die bang zijn van sinterklaas of zwarte piet.

Groetekes, Sje

Mijn zoontje was bang van de huisarts (buitenlander) … vond ik voor die arts heel vervelend maar hij pakte het goed op. En dan te weten dat die huisarts de eerste was die hem zag (bevalling)

Het is denk fase… maarre … kan het me wel voorstellen voor zo’n ukkie… al die gekke verkleden mensen …

Onze oudste durfde eens tijdens het peuterzwemmen niet langs het touw naar de overkant omdat daar een negroïde badmeester het touw vast stond te houden. Ze zag er een zwarte piet in.

Eerst had ik het niet eens door waarom ze zo inhield, maar ineens ging me een lichtje branden.

Groetekes, Sje

Het arme schaapje!
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze zo bang word omdat ze het niet zo vat dat het gewone kinderen zijn in een kostuumpje.
messchien kan je thuis een spelletje met haar spelen ivm met verkleden.
Nu ook ni onmiddelijk, maar binnenkort.
En dan rustig aan en het grappig en leuk houden.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Ja, da’s een goed idee. Maak een verkleedkist. Allemaal leuke jurkjes erin, kroontjes, hoedjes etc. Schmink haar bijv ook een keer. En laat haar jou schminken. Ze is nog wel heel jong maar ze vindt het vast leuk om mama’s gezicht met een kwastje te kleuren. Mogelijk beseft ze daardoor wat verkleden eigenlijk is.

Groetekes, Sje

Ja dat verkleden is een goeie ga ik zeker een keer doen op regenachtige dag hoedjes op hahahahha jullie horen het nog hoe het gegaan is.

Groetjes

Horen en zien… want wij zijn dol op foto’s

quote:
Mijn zoontje was bang van de huisarts (buitenlander) ... vond ik voor die arts heel vervelend maar hij pakte het goed op. En dan te weten dat die huisarts de eerste was die hem zag (bevalling) ...

Het is denk fase… maarre … kan het me wel voorstellen voor zo’n ukkie… al die gekke verkleden mensen …

ooh ja ik had dat gisteren bij het cb, de arts was moslima en droeg dus een hoofddoek en Meneertje was er bang van! moet je nagaan dat ze hem nog moest gaan prikken ook!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker