Kimmetje verdrietig is

Fiscus vraagt faillissement FC Twente aan

ENSCHEDE - De belastingdienst heeft het faillissement van de voetbalclub Stichting FC Twente aangevraagd. De stichting is licentiehouder. Zij slaagt er niet in de schuld van 3,1 miljoen euro te voldoen.

Het gaat om een bedrag van 2,7 miljoen euro uit de periode tussen 1995 en 1999 vermeerderd met rente en boete. Bij toewijzing van het rekest van de belastingdienst Utrecht/Gooi woensdag door de rechtbank van Almelo, is het onzeker of FC Twente de competitie kan afmaken. In totaal kampt de Enschedese club met een schuld van ruim 14 miljoen euro.

De contracten van de spelers, trainers en andere werknemers lopen geen gevaar bij een eventuele toewijzing van het faillissement. De spelers zijn ondergebracht in het Spelersfonds FC Twente BV, de overige werknemers in de FC Twente BV. Beide besloten vennootschappen staan los van de Stichting FC Twente’65 en vallen buiten een eventueel bankroet. De twee BV’s verkeren echter wel in acute liquiditeitsproblemen en kunnen de salarissen over de laatste maanden van het seizoen niet meer betalen.

Overbruggingskrediet

De club heeft dringend een overbruggingskrediet van enkele miljoenen nodig. De gemeente is vooralsnog bereid een lening van 350.000 euro tegen een marktconform rentepercentage te verstrekken, maar dat bedrag is bij lange na niet toereikend. Het bestuur is hard bezig een saneringsplan op te stellen dat ertoe moet leiden dat betaald voetbal niet verdwijnt uit Enschede. Zo heeft het bestuur de contracten van tien spelers opgezegd.

De grootste schuldeiser is Reggeborgh, de investeringsmaatschappij van de familie Wessels uit Rijssen. Als financier van het spelersfonds heeft hij nog 7 miljoen euro van FC Twente tegoed. Reggeborgh is bereid bij te dragen aan het overbruggingskrediet, indien ook de gemeente en andere geledingen binnen de club een aandeel leveren.

Kussies

met andere wooorden… ik kan niet meer juichen voor FC Twente…of zingen…Goa staon aj vur twente bint. of nog harder zingen tis Stil aan de overkant… het is gewoon nu een beetje stil in mij…

Kussies

hahahhaha ja inderdaad net zoals die van top oss ofzo of nec weet niet meer precies wie dat deed maar, ach zo’n mooi stadionnetje in mijn achtertuin en dan geen voetbal meer? hoe moet dat nou als ik een jongetje zou krijgen?? alleen maar oranje is ook niet wat

Kussies

sorry, sorry, sorry…Hier een berichjtje van een anti-voetbal fan!!! ( mijn hubbie is scheidsrechter… vind het ook nooit leuk dat ik weinig geinteresserd ben…) Maareh…rot voor je hoor!!!
(ehmmmmmm…???) (ik heb er werkelijk echt geen verstand van ook hoor…)

Moet je maar voor Feyenoord zijn…
Dás tenminste een echte club. Volgens Marcel dan…

Zelf ben ik helemaal anti geworden, sinds ik met Marcel getrouwd ben. Hij is namelijk zo verslaafd aan voetbal (kots kots), dat ALLES bekeken moet worden. Hij heeft zelfs zijn vakantie een keer zo ingepland, dat ie smorgens, smiddags en snachts voetbal kon zien! Dus van alles he! Daar word ik nu verdrietig van. Hahahaha

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

Feyenoord??? Ajax??? Psv???

ik wooooooon in twente dus er is maar 1 club!!! oke de competitie zullen ze nooit winnen maar het gaat om het noabergevoel hier he niet om landelijke belangen

kimmie wil met haar eventuele zoon naar de lokale held kunnen, niet 2 uur reizen voor de kuip, arena of philipsstadion

Kussies

ben blij dat ik niet van voetbal hou

maar vind het rot voor je hoor kim

groetjes bianca

Hahahaha!!! Sorry hoor, maar ik moest toch echt stiekum ff héél hard lachen!!! Ga ik net kijken bij het forum, zie ik staan: “wist je dat Kimmetje erg verdrietig is”. Dus, wat denkt Bianca als eerste: Kimmetje is zwanger, als er maar niets mis is! Wat blijkt: gaat het om een VOETBALCLUB!!! Hahahahahaha!! O, sorry, ik laat me een beetje gaan. Zoals je wel merkt heb ik dus echt helemaal NIKS met voetbal. Tsja, kan er ook niks aan doen.
Maar…ik vindt het super-rot voor je. Echt!! (hahaha!) Heb ook best wel moeten lachen om de reakties van de andere meiden.
Nou, aan mij heb je dus niet veel, zoals je ziet! Ben wel blij dat het met je zwangerschap goed gaat.

Sterkte!!!

Liefs, Bianca

BLegh blegh Kim, met je Twente gevoelens voor die club (gniffel, je had er dus weinig aan). Wij (lees Marcel) zou dan voor FC Utrecht moeten zijn! Enne…ook met je dochter kan je naar voetbal hoor. Marcel zegt altijd:“Nog ff en dan gaan Veronica en ik saampjes naar voetbal”, ja echt waar. En dan moet ik altijd zeggen, “Halloooo en Lucas dan??”, hahahaha. Omgekeerde wereld dus. Ja Lucas mag het ook hoor hihi. Of ik moet met Lucas naar ballet ofzo?? Een beer in tutu woehahahaa.

Trouwens, ik weet wat Bianca bedoelt hoor, ik dacht ook, oei als er maar niets mis is.

Maar als je verdrietig bent Kim, willen we je best aan horen hoor, zélfs als het FC Twente betreft

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

Jammer hoor Kim, maar wie weet gebeurt er nog een wonder.

Ik kijk alleen naar het Nederlands Elftal, maar dat viel afgelopen keer ook vies tegen en taco is voor feyenoord, onze shannen heeft een feyenoord rompertje gehad toen ze nog een baby was, toen was pa trots natuurlijk.

Christa