Hoi!
Ja ik ben natuurlijk geen “normale” iemand die hier komt posten. Ik ben in Nederland geboren. Mijn ouders zijn Nederlands maar ik heb bijna mijn hele leven in Amerika gewoont. Toen ik 12 was zijn we terug naar Nederland verhuisd maar toen ben ik op een Engelse school geweest. Toen ik 16 was zijn we weer naar Amerika verhuisd. Ik versta Nederlands heel goed en kan het makelijk lezen (want langzaam natuurlijk) maar praten en vooral schrijven is moeilijk want ik weet niet altijd de goede gramatica of spelling. Maar ik maak me er niet zo druk over want anders zou het veel te lang duren om en post te schrijven - zo ik laat de fouten maar staan.
Met het eten heb ik altijd echt Nederlandse eten gekregen. Stampot, veel boterhamen, sorten groenten (Amerikaanse mensen eten geen bloemkool bijvoorbeeld) enz.
Mijn zoontje heeft zo’n last van constipatie. Ik zou het veel liever met verandering aan zijn diet aanbrengen en zonder drankje van de apotheek te doen. Soms zijn de hier zo ontzettend vorzichtig dat ik heel graag ook wil horen hoe het in Nederland gaat. Want met al de Nederlandse babies gaat het natuurlijk prima! Daarom dacht ik dat ik het leuk zou vinden om hier te posten en te horen hoe Nederlandse moeders het doen met hun klientjes.
Nu weet je het wel een beetje - hoe ik hier op deze forum bent gekomen and waarom een Amerikaan zo graag wilt weten wat Nederlands moeders doet want ik voel me met eten/diet veel meer thuis met Nederlanders!
Groetjes
Wieske
Ik ben Amerikaan. Excuses voor Nederlandstalig fouten!