**Kimmetje** Over mijn achtergrond

Hoi!
Ja ik ben natuurlijk geen “normale” iemand die hier komt posten. Ik ben in Nederland geboren. Mijn ouders zijn Nederlands maar ik heb bijna mijn hele leven in Amerika gewoont. Toen ik 12 was zijn we terug naar Nederland verhuisd maar toen ben ik op een Engelse school geweest. Toen ik 16 was zijn we weer naar Amerika verhuisd. Ik versta Nederlands heel goed en kan het makelijk lezen (want langzaam natuurlijk) maar praten en vooral schrijven is moeilijk want ik weet niet altijd de goede gramatica of spelling. Maar ik maak me er niet zo druk over want anders zou het veel te lang duren om en post te schrijven - zo ik laat de fouten maar staan.

Met het eten heb ik altijd echt Nederlandse eten gekregen. Stampot, veel boterhamen, sorten groenten (Amerikaanse mensen eten geen bloemkool bijvoorbeeld) enz.

Mijn zoontje heeft zo’n last van constipatie. Ik zou het veel liever met verandering aan zijn diet aanbrengen en zonder drankje van de apotheek te doen. Soms zijn de hier zo ontzettend vorzichtig dat ik heel graag ook wil horen hoe het in Nederland gaat. Want met al de Nederlandse babies gaat het natuurlijk prima! Daarom dacht ik dat ik het leuk zou vinden om hier te posten en te horen hoe Nederlandse moeders het doen met hun klientjes.

Nu weet je het wel een beetje - hoe ik hier op deze forum bent gekomen and waarom een Amerikaan zo graag wilt weten wat Nederlands moeders doet want ik voel me met eten/diet veel meer thuis met Nederlanders!

Groetjes
Wieske

Ik ben Amerikaan. Excuses voor Nederlandstalig fouten!

Leuk zeg zo’n nederlandse opvoeding met bloemkool in dat grote land vol met megasupermarkten en alles big big.

, en tja we hebben het hier juist inderdaad altijd over kleine dingentjes die onze kindjes doen of laten of waar ze aan toe zijn qua voeding. Dus ik hoop dat de dames je hier met tips kunnen helpen.Komen soms verrassende resultaten uit.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Nou ik vind dat je knap nederlands schijft daar kan menige Nederlander nog iets van leren (ik ook )

welkom!

gr Tries

Ja hoor, ik vind ook dat je prima schrijft en ontzettend leuk dat je het verschil beschrijft tussen deze 2 landen. whahaha en bloemkool met een oerhollands kaassausje ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Nou duidelijke taal hoor!! Ik heb soms nog meer spellingsfouten als jou denk ik, hahahahahah
Leuk het verschil te lezen tussen nederland en amerika.

Knap hoor petje af!

groetjes Gytha

Hoi

Het gaat inderdaad heel goed hoor.
Misschien nog een tip. Papaya helpt ook.(ik weet natuurlijk niet waar je in Amerika zit en of ze er wel papaya hebben) En banaan stopt juist.

Doei
Bianca

Je doet het prima met je Nederlands hoor Wieske! Complimenten!

Overigens, over bloemkool gesproken, koolsoorten laxeren ook, dus mogelijk helpt dat je zoontje ook om van constipatie af te komen.

Groetekes, Sje

Heel erg bedankt voor alle support!!

Maar ik moet wel even zeggen dat ik een fout in mijn post zag toen ik de reactie las! Stom van mij maar ik bedoelde boerenkool. Amerikanen eten geen boerenkool. Ze eten wel bloemkool - maar niet erg vaak. En salade bij het eten is de gewoonte hier voor groenten.

Ik moest mij man “leren” om aspersjes, wortellen, spinazie, bloemkool, groene kool, en prei te eten. Dat luste hij helemaal niet! Hij heeft die sorten nooit gehad thuis. Groene bonen, salade, en komkommer verder niets!

Nogmaals bedankt voor de vriendelijk welkom!

Wieske

Ik ben Amerikaan. Excuses voor Nederlandstalig fouten!

Welkom!!! Leuk een lid aan de andere kant van de wereld! Kun je ook verhalen vertellen hoe dat gaat bij jullie in The States!

Wat goed helpt tegen obstipatie (verstoppingen in de darmen) is pruimen. Dan moet je gewelde pruimen koken en deze pureren en in een ijsblokjesbakje doen en invriezen. Een half blokje door een fruithap en dan moet je eens zien hoe hard het gaat!!! Druiven kan ook erg laxerend werken.

Rijst is weer voor het stopen net als witbrood en bananen (maar dat was al gezegd).

Hoe oud is je zoontje eigenlijk?

Wieske, wat voor pap geef je je kleine man?

Toen onze jongste in de babytijd last van verstopping had bleek de pap de boosdoener te zijn. Ze kreeg Nutrix (= rijstebloem) en dat heeft een stoppende werking. Mocht je je zoontje dus rijstebloem (geen idee hoe het in Amerika heet) geven, dan zou ik daar meteen mee stoppen als ik jou was.

Rijstebloempap, dat zijn van die witte flinterdunne vliesjes. Mogelijk weet je dan wat ik bedoel.

Groetekes, Sje