Nou, bij mij gingen de kilo’s niet vanzelf weg hoor. Zelfs niet tijdens de borstvoedingsperiode waarvan men zegt dat dat ook goed voor de lijn is. Bij Jens was het zelfs zo dat ik na de bevalling maar 3 kilo lichter woog dan de dag ervoor. Toch heb ik toen een kind van 3,2 kilo gebaard, vruchtwater verloren en 200cc bloed, je zou toch zeggen dat dat ook meer dan 3 kilo bij elkaar is.
Zodra ik stopte met borstvoeding, ben ik beide keren aan het lijnen geslagen. De eerste keer succesvol met Herbalife, de tweede keer succesvol met een gewichtsconsulente, waarbij je naar mijn mening op langere termijn meer baat bij hebt. Ik ben nadat ik stopte met borstvoeden van Mats (7 maanden) daar mee aan de slag gegaan en was in 6 maanden 18,5 kilo kwijt. De filisofie van mijn gewichtsconsulente: matig eten, maar wel varieren want anders went je lichaam aan de verminderde calorie-inname. Dus ‘het kacheltje brandend houden’. Niet elke ochtend brood, maar wissel het af met yoghurt of fruit om je lichaam te verrassen en aan het werk te houden. En verplicht (verantwoorde) tussendoortjes nemen, met yoghurt minimaal 2 uur na het avondeten wachten en nog meer van dat soort tips.
Je kunt ook online afslanken bij haar: www.gewichtsconsulente.nl. Ze is wel prijzig, maar dat noem ik maar de beruchte stok achter de deur.
SUCCES!
Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003