Kilo's

Ik weeg op het moment nog net zoveel als dat ik hoogzwanger woog, knap he?
Nou hoor je vaak: die kilo’s gaan wel weg, je moet geduld hebben, maarre: hoeveel geduld??? iemand ervaring?

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Nou, bij mij gingen de kilo’s niet vanzelf weg hoor. Zelfs niet tijdens de borstvoedingsperiode waarvan men zegt dat dat ook goed voor de lijn is. Bij Jens was het zelfs zo dat ik na de bevalling maar 3 kilo lichter woog dan de dag ervoor. Toch heb ik toen een kind van 3,2 kilo gebaard, vruchtwater verloren en 200cc bloed, je zou toch zeggen dat dat ook meer dan 3 kilo bij elkaar is.

Zodra ik stopte met borstvoeding, ben ik beide keren aan het lijnen geslagen. De eerste keer succesvol met Herbalife, de tweede keer succesvol met een gewichtsconsulente, waarbij je naar mijn mening op langere termijn meer baat bij hebt. Ik ben nadat ik stopte met borstvoeden van Mats (7 maanden) daar mee aan de slag gegaan en was in 6 maanden 18,5 kilo kwijt. De filisofie van mijn gewichtsconsulente: matig eten, maar wel varieren want anders went je lichaam aan de verminderde calorie-inname. Dus ‘het kacheltje brandend houden’. Niet elke ochtend brood, maar wissel het af met yoghurt of fruit om je lichaam te verrassen en aan het werk te houden. En verplicht (verantwoorde) tussendoortjes nemen, met yoghurt minimaal 2 uur na het avondeten wachten en nog meer van dat soort tips.

Je kunt ook online afslanken bij haar: www.gewichtsconsulente.nl. Ze is wel prijzig, maar dat noem ik maar de beruchte stok achter de deur.

SUCCES!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ja, afvallen van borstvoeding geven, dat had ik ook gehoord, nou niks hoor!
En allemaal mensen die zeggen: gewicht van de zwangerschap gaat er vanzelf wel weer af, nou… niet dus.
Ik probeer al aardig te letten op wat ik eet, maar ben door mijn pijnklachten nogal inactief, en daar zit um natuurlijk ook de kneep.
Ik zal toch eens serieus een dieet gaan overwegen (heb van me leven nog nooit een dieet gevolgd, dus dat word wat )

Hier het omgekeerde.

Ik was na mijn bevalling verbazingwekkend snel weer bijna op mijn oude gewicht (van voor de zwangerschap).
Alleen nu, op dit moment, weeg ik nog meer dan toen ik hoogzwanger was!!!
Aaaaaaaaaaaargh !!!

Echt, na mijn zwangerschap vliegen de kilo’s er wel sneller aan. Althans, zo lijkt het.
En ik wordt ook “anders” dik. Bij mijn buik enzo bedoel ik.
Jeetje, weet niet hoe ik het nou precies moet uitleggen…

In ieder geval vind ik het een ramp en lukt het me tot nu toe niet om het eraf te krijgen (heb ook niet al te goed mijn best gedaan, geef ik eerlijk toe).

Groetjes, mamma van Stephan

ja kijk, als je je best niet doet!
Ik ben gewend dat ik alles kon eten, en nooit ook maar iets aankwam. Dus ik weet niet wat me overkomt

Ja, maar het stomme is dat ik echt niet méér eet of snoep dan voorheen. En toch komen de kilo’s erbij…
Ik was ook half “in shock” toen ik bij de internist op de weegschaal moest staan (heb er thuis geen één, maar weet wel wat mijn gewicht altijd was, rond de 67 kilo namelijk).

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. ik hoor helaas niet bij de groep die alles kan eten zonder aan te komen.
Maar zoveel als nu heb ik nog niet eerder gewogen.

Gewijzigd door - Bieb op 19 Sep 2004 20:21:03

Er veranderd toch duidelijk iets op gewichtsgebied ook na de zwangerschap.
Ik kwam nooit aan, en nu eet ik wat ik gewend was, niks byzonders ofzo. en nu dus zo zwaar. zwaar balen dus.
succes ook bieb, in de strijd tegen de kilo’s, en tegen die taart dus

groet
Mo

oh ja, die eeuwige strijd tegen de kilo’s
Het lukt mij dus ook niet om die laatste paar kilo’s weer kwijt te raken (is toch al 3,5 jaar geleden). Nou heb ik er ook niet echt de puf voor om als maar op m’n eten te letten. Ik weet, herbalife werkt uitstekend, maar is zoooo verschrikkelijk duur!! Ik weeg nu 69 kilo, dus niet echt te zwaar, maar 't zou toch fijn zijn om weer 65 kilo te wegen, zodat ik m’n ouwe kleren ook weer aankan.