Kika bijna naar school

Hallo dames van kindjes boven de 4. Mijn oudste dochter wordt binnenkort 4 en dus gaat ze naar school. Ik maak me dan best zorgen omdat Kika best een timide meisje is en enorm met haar hoofd in fantasieverhalen zit.

Verder zijn we een jaar geleden verhuisd naar de andere kant van ons dorp, maar hebben haar wel op de andere creche gelaten. Met als gevolg dat ze nu alleen naar deze school gaat. De kindjes van de creche gaan allemaal naar andere scholen. Ik vind dat zo zielig!

Kunnen jullie mij tips geven over hoe je je kind het beste kunt begeleiden?

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Jee…ik kan je helemaal geen tips geven.
Heb ze eerder zélf nodig, hahahaha!!!

Wel wil ik je heel veel succes wensen en voor Kika hoop ik dat ze het enorm naar haar zin gaat krijgen
(maar dat lukt vast! )

Wanneer gaat ze eigenlijk “proef draaien” ?

O ja, Stephan gaat ook naar een school die niet echt hier in de buurt is.

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 03 Mar 2005 15:19:52

spannend hoor,maar het gaat allemaal vanzelf hoor,ze passen zich makkelijk aan

kaitlyn haar 2 vriendinnetje van de psz gingen ook ergens anders heen en je hoort ze er nu niet meer over,ze heeft al weer zat vriendjes en vriendinntjes

JA, zo zal het ook gaan denk ik. Maar je maakt je denk ik als moeder meer zorgen dan het kind zelf. Ik denk toch dat het scheelt dat ze nu naar de creche gaat. Ze is gewend een hele dag ergens anders dan thuis door te brengen in een groep.

Over die fantasie. Ja, ik zie ook heel veel voordelen. Het is ook echt een kind dat later toneel gaat spelen of zo. Daar moet je ook weer mee oppassen dat je haar dan niet die kant opduwt omdat jij denkt dat het haar wel zal liggen.

Ik weet nog niet wanneer ze gaat wennen. We zouden deze week eigenlijk gebeld worden hierover, maar het is vakantie. Dus dat wordt volgende week denk ik.

Groeten,
Nikki (bag lady)

Hoi Elly,
Nee, ik vind dat ook zo gek. We zijn nog helemaal niet gebeld. Nu weet ik wel dat deze school dat niet te lang vantevoren doet, maar de tijd begint volgens mij wel te dringen. Ook met Pasen er tussendoor. Ik ga maandag maar eens bellen…

Groeten,
Nikki (bag lady)

Ja, enerzijds vind ik het heel spannend, anderzijds heb ik wel het idee dat ze wat mondiger en zelfverzekerder is geworden. Dus ik denk dat vertrouwen in haar het beste is.

Groeten,
Nikki (bag lady)