Kiezen (in je mond) hoe werkt dat?

Sinds kort heeft Joël een kies. Maar nu voel ik twee puntjes. Het lijkt of het twee kiesjes zijn naast elkaar in plaats van achter elkaar. Of is het normaal dat er op meerdere punten een deel van een kies doorkomt. Een kies is tenslotte groter dan een tand. Ik weet niet of het duidelijk is dit verhaaltje, maar goed.
Ik snap het gewoon even niet. Het is ook geen ramp ofzo, ik wacht rustig af hoe het verder gaat totdat de kies er helemaal is. Ik vond het gewoon een bijzondere ontdekking. Misschien is het gewoon heel dom van me, maar ik vraag het toch even hier!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Nee hoor Marielle, op ikkeben kun je geen domme vragen stellen,
Daar is ikkeben toch juist voor om alles te kunnen vertellen en vragen !
Ik denk dat het gewoon 1 kiesje is en dat deze op meerdere plaatsen tegelijk doorkomt. Ik zou me niet al teveel zorgen maken maar het wel gewoon even in de gaten houden.

Groetjes van Miranda.

Inderdaad Mariëlle,

Een kies kan op meerdere plaatsen tegelijk doorkomen omdat hij bestaat uit meerdere puntjes. Kijk maar eens goed naar je eigen kiezen in de spiegel, dan zie je dat het eigenlijk een soort ondiep bakje is met een paar uitstulpingen bovenop het randje.

Dus niks om je ongerust over te maken. Die kleine Joël is gewoon goed bezig!

Groetekes, Sje

Ik dacht het wel! Zelf heb je inderdaad ook meerdere puntjes aan 1 kies.
Nu snap ik ook waarom hij z’n billen kapot had terwijl ik dacht dat kies 1 al door was. Dat was nog maar een deel dus! En het tweede deel veroorzaakte alsnog de zere billen! Klinkt logisch. Hopelijk krijgt hij niet bij iedere kies zulke plekken op z’n billen, het was echt heel erg zielig, hij kreunde van de pijn.
Bedankt meiden!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

quote:
dan zie je dat het eigenlijk een soort ondiep bakje is met een paar uitstulpingen bovenop het randje.
Haha die Sje, dat heb je leuk uitgelegt

Jij weet altijd zoveel, ik heb een vraag en misschien dat jij er antwoordt
op weet. Waarom krijgen kindertjes kapotte billen als er tandjes doorkomen ?
Joyce heeft dat ook en ik begrijp daar niets van.

Die uitslag komt door een andere samenstelling van de poep. Die is om de een of andere reden wat dunner en zuurder (ruikt ook heel anders) dan normaal en dat tast de billetjes eerder aan.

Als ik hier thuis zeg “Ze had weer tandjespoep” dan weet mijn man genoeg. Hihi!

Groetekes, Sje

Ja maar ik vraag me af waarom het dan ineens een andere samenstelling krijgt ???
Hahaha wat een onderwerp he ! Maar wij hadden hier thuis daarover een gesprek en
vroegen het ons allemaal af hoe dat kan.

Hm, interessant vraagstuk…kom ik nog op terug!

Groetekes, Sje

Kan via Google alleen maar vinden dat bij het doorkomen van tandjes veel zuurdere ontlasting wordt geproduceerd en dat dat sneller voor aantasting van de huid zorgt. Verder ben ik nog even niet gekomen.

Maar weet je wat? Ik moet 6 november naar de tandarts, ik zal het hem eens vragen! Hij weet ongetwijfeld het magische antwoord.

Groetekes, Sje

Kijk, daar kunnen we wat mee. Ik had ook inderdaad wel al gevonden dat meer bacteriën in de darmen voor zuurdere ontlasting kunnen zorgen, maar ik had nog niet de link gelegd met dat kauwen en bijten op alles wat die kleine moppen tegenkomen. En tuurlijk zitten daar altijd een hoop bacteriën op!

Vraagstuk opgelost volgens mij, toch?! Dank Christine, voor het meezoeken!

Groetekes, Sje

Die van mij heeft de afgelopen week 4 kiezen erdoor gekregen…oef erg pijnlijk en hij is erg ziek en ellendig van…wij ook want hij slaapt `s nachts erg slecht…bijna niet…zucht. Zielig hoor maar opzich wel fijn dat ze alle vier tegelijk door komen/zijn gekomen. Hopelijk binnenkort weer een rustige nacht. Marielle ik hoop dat Joel ondanks de kies toch nog lekker slaapt!

Nu heb ik dat ook al 2 keer meegemaakt met 1 van mijn jongens, maar het hoeft niet zover te komen dat die billetjes helemaal 'stuk’gaan, als je al merkt dat hij of zij wat dunnere poep heeft moet je op tijd met de talkpoeder en de sudocreme aan de slag, ook al zijn de billetjes nog vrij gaaf. Ik heb gezien bij de 2e keer dat de billen dan helemaal niet kapot gaan en die laag die je er op doet zorgt ervoor dat de billen beschermt blijven, na de poep krijg je ze zelf veel beter schoon (veegt makkelijker af…) Hopelijk is dit wat voor jullie, maar ik weet natuurlijk niet of dit voor elk kind zal gelden, mij heeft het toen wel geholpen en ik doe het bij een volgende keer weer net zo!!! groetjes danielle