Kieskeurig met eten

Hoi dames,

Ik vraag me af hoe jullie kinderen zijn met eten.
Mijn zoontje is namelijk verschrikkelijk kieskeurig…
Ik heb van alles geprobeerd maar hij wil gewoon niks wat hij niet kent.

Ik probeer er tegenover hem heel luchtig over te doen maar ondertussen baal ik als een stekker dat hij niet eens een hapje pannenkoek wil proberen! Ik weet namelijk ZEKER dat als hij het zou proeven hij het heerlijk zou vinden.
En zo gaat het ook met avond eten…meneer wil niet eens 1 hapje nemen…
Vervolgens gaat hij dus gewoon zonder eten naar bed maar ook dit lijkt geen enkel probleem voor meneer.

Zo ziet hij ook meteen als ik iets anders dan smeerworst op zijn brood heb gedaan en dan raakt hij het gewoon niet aan.

Heeft iemand nog tips?

Groetjes,
ILoveMyBoy

Niet van balen, dat is juist de fun voor hem. Het is een spelletje! Hij probeert je uit. Gewoon lekker aanbieden en hoeft hij het niet, dan niet. Klaar uit. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Das waar Mriek en dat probeer ik ook maar heb soms het gevoel dat die van mij die enige is de zo slecht eet.

De kinderen van mijn vriendinnen eten allemaal een stuk beter namelijk…erg frustrerend!

Ik heb vd week een discussie gehad met mijn moeder, ik ben benieuwd wat jij er van vind.

Zou gauw ik roep…aan tafel…begint mijn zoontje meteen kei hard NEEE IK NIETT te roepen.
Wanneer hij aan tafel zit duwt hij zijn bord meteen weg…maakt niet uit wat erop ligt.
Hij eet nu sinds een week of 2 helemaal GEEN avond eten meer…hij zit er wel bij maar eet dus niks.

Mijn moeder zegt dat ik hem een tijdje gewoon een boterham moet geven tijdens het avond eten…dan ‘eten’ we tenminste allemaal samen.
Mijn moeder zegt…over een tijdje gewoon weer opnieuw warm eten voorzetten…komt goed…waait wel over.

Dit terwijl ik denk…met een boterham tijdens het avond eten went hij er toch aan dat warm eten niet voor hem is??? of zie ik dit verkeerd?

Groetjes
ILoveMyBoy

Erik doet dat ook vaak, niet willen komen aan tafel. Ik neem hem gewoon onder m’n arm mee en zet hem alsnog op z’n stoel. Dan schuift hij ook vaak z’n bord weg en eet niet. Nou, prima. Dan niet. Maar je wacht wel tot wij klaar zijn meneer Ik ben het niet eens met je moeder. Straks vindt hij dat broodje veel lekkerder en moet je hem dat weer afleren. Hij kan gewoon eten wat iedereen eet en als hij er een machtsspelletje van wil maken, prima. Maar hij gaat niet winnen door iets anders te krijgen, wat mij betreft.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik sluit me bij Mriek aan. Gewoon het eten aanbieden wat jullie ook eten. Zeker geen alternatieven aanbieden, want dat gaat van kwaad tot erger. Voor je het weet wil hij die boterham ook niet meer en wil hij andere lekkere dingen. Eten wat de pot schaft en anders niet. Niet laten merken dat het jou frustreerd dat hij niet eet, want dat vind hij alleen maar leuk.

Ik heb gelukkig tot nu toe altijd een ontzettend goede eter gehad. Maar ik hoor genoeg verhalen om me heen van kindjes die een periode niet eten of heel erg moeilijk doen. Jouw kind is zeker niet de enige.

Groetjes,
Sandra

Ook ik ben het eens met Mriek! Voor je het weet moet je 3 verschillende dingen op tafel zetten…
Luka heeft altijd goed gegeten maar nu sinds Jenthe er is gaat het beroerd. Mijn man en ik hebben allebei de instelling eten wat de pot schaft, klaar!
Als hij honger krijgt komt hij wel…

Niet laten zien dat je baalt en zeker niets anders geven! Komt vanzelf weer goed…

Lilypie First Birthday tickers

ik zou ook zeker geen brood geven.
Lindsey heeft dit ook heel lang gehad. wat ik deed en nog steeds doe eigenlijk is in ieder geval wat groenten opscheppen die zij zeker lekker vind (het is een groentemonstertje, dus dat is gelukkig nooit een probleem geweest) gewoon uit een blikje zo’n kleine en dan ongeveer de helft en daarbij dan altijd een schep van wij eten (wanneer dat dus iets anders is dan he bijv. pasta of ovenschotel ofzo) een lange tijd werd er niks gegeten van hetgeen wij aten maar nu sinds een paar weken eet ze steeds vaker gewoon mee. ook leg ik er vaak wat komkommer en tomaat bij en dat eet ze dan ook graag op. verder hebben wij er nooit moeilijk over gedaan en dus weet ze inmiddels dat daar geen macht over te krijgen valt.
bij Lindsey is vlees ook heel lang echt lastig geweest maar ook dat eet ze steeds vaker een paar hapjes.

hier wil ze het ook nog wel is proberen om dan te zeggen ‘ik hoef niet eten’ nou prima dan niet, maar als wij klaar zijn en ze hoeft nog steeds niet dan gaat het gewoon weg. we hebben het al een aantal keren gehad dat ze dan wel begon te brullen om d’r eten tja jammer dan, dan is ze toch echt mooi te laat.
een hele enkele keer probeert ze het nog wel is maar dan is gelijk weer duidelijk dat het nog steeds hetzelfde gaat en dan eet ze of wel of als ze echt niet hoeft dan is het prima dat ik het weggooi.

liefs,
Rinske

Hoi Dames,

Ik ben het helemaal met jullie eens.
Het enige waar ik nog steeds veel moeite mee heb is dat hij (naar mijn idee) te weinig eet nu!

's ochtends bordje pap of boterham.
tussen de middag meestal 1 of 2 boterhammen
rond 3 uur 1 koekje

Op de opvang krijgen de kindjes om 10 uur fruit maar zelfs dat wil hij niet eten. (thuis dan weer wel als ik hem een halve banaan in zijn hand geef)

Nou ja,en avondeten neemt hij dus ook niet.

Dat wil dus zeggen dat hij eigenlijk vanaf de lunch niks meer eet (behalve 1 klein koekje) tot aan de volgende dag. Dat kan toch niet goed zijn?

Groetjes
ILoveMyboy

Dylano eet ook zijn avondeten amper, al een paar maanden ja pannekoeken of poffertjes en friet dat dan wel grrrrr. Maar hier krijgt hij dus ook gewoon wat de pot schaft, eet je niet prima maar je blijft wel aan tafel.

Dylano eet 's morgens een boterham en fruit.
's middags 2 boterhammen en een koekje of een snoepje en dan dus gen avondeten zeg maar. Meestal wil hij zijn toetje wel maar andere keer ook niet. Dus die eet niet veel meer En het is al zo’n schrielkipje

Mijn dochter is nu 20 en die was net zo en is helemaal goed gekomen, daar houd ik me nu maar aan vast

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@miremady

Ben blij te horen dat het met je dochter helemaal goed gekomen is
Dat geeft inderdaad hoop haha! Ik heb namelijk een vriendin en haar zoontje is nu 11 en eet nog steeds niks anders dan friet. Alleen friet…zonder mayo of wat dan ook…wil alleen droge friet!

Maar, wat doe je als je zoontje dan later in de avond begint te vragen om eten?

Groetjes
ILoveMyBoy

ik had het ook hoor met pippy ook een topic over geplaats…die wilde ook nie eten …en bovendien ging ze dan nog lopen smijten met het eten ook
op advies van hier ben ik het gewoon blijven proberen en heb er zo min mogelijk aandacht aan besteed, als ze ging gooien of ging viezrikken kreeg ze een waarschuwing, bij de 2e keer nam ik haar bord weg en draaide ik haar met kinderstoel om

denk dat het 2 dagen ff herrie was, maar toen had ze het al door, en at wat meer, niet haar hele bord hoor, maar wat zij wilde en dan zegt ze ’ klaar’ dan haal ik haar bordje weg, dan ga ik ook niet lopen pushuh…
soms eet ze veel soms weinig, … maar het is geen drama meer, ik ga geen alternatieve meer verzinnen (want dat deed ik eerst ook, dan maar een boterham, maar ook dat hebben ze zo door natuurlijk … , dus daar beginne we nie aan, nie eten dan nie ) geloof me die kids die kiezen echt wel eieren voor hun geld hoor, bij de ene duurt het misschien wa langer, maar ze gaan zichzelf echt niet uithongeren… dus mama volhouden !!! suc6 wijffie

Pippy is geboren 17.07.2009

Dylano ligt om half 7 totall loss in zijn bed, dus die vraagt niet meer om eten

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers