Kieskeurig met eten

Morgan schooiert gelukkig niet. Ze komt wel even kijken maar is vaak tevreden met haar eigen dingen. Nou heeft zij denk ik het voordeel dat ik niet zo snel zit te snoepen natuurlijk. Maar haar neefje doet het wel. Sterker nog die steekt op een verjaardag gewoon zijn vinger in jouw taart om de slagroom te eten. Bij iedereen gaat ie staan bedelen. En dan vergelijkt Mriek Erik wel eens met een hond.

Groetjes,

Michèle

Eva schooit dus ook heel erg he. Niet zo dat ze haar vinger in je taart plant, maar wel met open mondje. Ze doet het vooral bij lekkere dingen, dus bij koek. Ik ben (helaas) nogal een snoeperd en dan ziet ze me een koekje eten. Zij heeft dan bv een ontbijtkoekje en dat vindt ze gewoon lekker. Tot ze mij dat koekje ziet eten, dan gooit ze haar koek vaak weg en gaat ze schooien. Dat moeten we wel gaan aanpakken, want het is irritant en niet netjes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Michèle: Erik schooit dus wel hè, dus ook wat dát betreft is 'ie net een hond…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ha ha ha dan heb ik de mijne zeker erg goed afgericht

Pappa is stoofperen aan het maken, dus we hebben eest vandaag. Pannekoeken en stoofperen denk dat we goed gegeten gaat worden vandaag

Groetjes,

Michèle

Lekker feessie hoor. Jammer dat je zo ver weg woont…
En tja, misschien kan je beter opvoeden dan wij. Haha!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier ook een schooierd hoor vreselijk.

Enne vandaag ook pannekoeken, dus ben zeer benieuwd of hij vandaag wel wil eten.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Volgens mijn moeder ben ik makkelijk maar wel heel consequent Mriek. Morgan kan veel proberen maar wat ze niet mag ben ik heel strikt in en hou ik ook strak vol dus misschien dat dat het is.

Groetjes,

Michèle

Haha, wij eten ook pannekoeken vanavond
En die gaat Seth gewoon meeeten, lekker met appel!!

Seth is ook vaak aan het bedelen, laatst was het zo erg dat hij me een kusje gaf en vervolgens over me heen kroop om mijn pizzabroodje te pakken…echt een boef!!

Hij krijgt meestal niets, maar als hij zelf niets heeft, en hij heeft daarvoor goed zijn eten op, krijgt hij wel eens een hap. En dan zeg ik er ook bij dat hij zo goed gegeten had.

Liefs, Anne

Ik wist nog niet zo goed wat wij moesten eten vanavond, maar pannekoeken klinken lekker, haha

Sje, je hebt daar eigenlijk wel gelijk in. Als je het eten van je eigen bordje niet lust, dan dus ook niet van het bordje van papa en mama…oh oh en valt nog veel te leren. Nee zonder gekheid, iedereen moet natuurlijk zijn eigen manieren vinden om dingen aan je kindje duidelijk te maken. Maar dit zijn wel echt goede tips hoor! Soms sta jezelf niet altijd bij alles stil.
Ben blij met jullie!!

En meiden eet smakelijk vanavond bij de pannekoeken hihi

Het is hier dus indd gewoon klieren met eten, want nu het pannekoeken waren heeft meneer er anderhalve op.
maar die strijd gaat hij niet winnen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou, Seth moest het niet!!
We hadden speciaal voor hem gemaakt met soja melk, maar meneer ging ermee zitten spelen…nou, dan is het snel over!!
Een uur later ging zijn toetje erin als koek.
Hij krijgt nu sinds 2 dagen soja yoghurt als toetje en geen laatste fles meer, gaat erg goed, en hij lust het

Liefs, Anne

@Michèle: ik zal 't onthouden…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Volgens mij hadden ze dit beter het boefjesforum kunnen noemen zeg. Rens kan ook zo schooien echt vreselijk. Zit je op de bank een koekje te eten gaat hij aan je broek trekken met zijn liefste lachje op, krijgt hij in de gaten dat hij niets krijgt gaat hij krijsen en gooien met z’n speelgoed. Hij krijgt heus wel eens iets extra maar dat bepaal ik en niet hij. Wat betreft brood ik leg altijd twee stukjes tegelijk op z,n bordje dat gaat beter als een heel broodje want dan gaat hij er ook mee klieren. Avondeten gaat her gelukkig wel heel goed fruit de ene keer beter als de andere keer. Mandarijntjes is hij dol op dus laat hij echt niet staan maar peer of banaan wel regelmatig. Dan geef ik hem ook niets anders en dat dagdeel ook zeker niets extra’s. Rens slaat nu sinds een paar dagen zijn melkbeker weg. Meestal gaat het goed omdat ik hem wel vasthoud maar gebeurt ook regelmatig dat de inhoud op de grond beland. Vraag me af hoe ik hem dat afleer. Denk aan zijn beker niet opnieuw vullen dat hij dan wel leert dat als hij wil drinken dat hij dan normaal moet doen. maar aan de andere kant hij drinkt niet zo heel veel dus durf ik dit ook weer niet te doen. Vraagt wel heel veel geduld om zo rustig en consequent te blijven, sta van mezelf te kijken dat ik dat dus blijkbaar wel kan. Maar vraagt wel veel soms. Maar het zal vast allemaal wel weer over gaan hoop ik.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers