Kies!

Nora is de laatste paar weken onvoorspelbaar in haar humeur, lachen kan van het ene op het andere moment veranderen in huilen, driftbuien, verdriet, ellende. Volgende moment is alles weer koek en ei.

Het is sprongetjestijd, lees van veel moeders met even oude kindjes dezelfde sores, dus ik had me neegelegd bij het sprongetje. Begreep alleen niet helemaal waarom het zo plotseling ging allemaal.

Gister had ze in hara mond en ik wist niet waar het vandaan kwam (bleek een zaadje van het brood dat op de grond was gevallen) dus ik was aan het graven in die moend, zie ik me daar ineens een kies! Nora heeft 9,5 tand, dan een tijdje niks en dan ergens achter in haar mond een nieuwe kies, die nog niet helemaal door is! Niet gek dus dat ze af en toe ineens erg moet huilen! Denk dat het daar van komt. daarbij komen de driftbuien gewoon van het sprongetje, maar als ze nu ineens begint te bleren, ben ik toch nog net wat liever voor haar, want zo’n kies doet ook hartstikke veel pijn, heb zelf laatst mn verstandskies die doorkwam en das niet niks!

Maar… is dat niet een beetje vroeg voor een kies, net iets voor de eerste verjaardag, en een rare volgorde, zou eerst een hoekatand en een kies vooraan verwachten…

Lilypie - Personal pictureLilypie

Het zijn maar richtlijnen hoe het meestal gaat, maar het zijn geen musten zeg maar. Ieder kindje is anders en dus ook het doorkomen van de tanden en kiezen. Morgan heeft er nog maar 4 terwijl 6 ‘standaard’ is zeg maar. Dus kan best dat ze al een kies heeft.

Groetjes,

Michèle

ook hier zitten al 2 maanden 2 kiezen te wringen en zou toch wle blij zijn als die rotdingen eindelijk is doorkwamen. Dylano hangt nu al een paar maanden op 9 tanden

Liefs Michelle

Wat goed zeg dat haar 1e kies door is. Er is idd geen peil op te trekken wat eerst komt. De een heeft sneller ondertanden, de ander sneller boventanden en de een krijgt veel eerder kiezen dan de ander. Tim kreeg 2 weken geleden zijn 1e kies. En 3 dagen later kwamen er nog 3 kiezen en 2 tandjes bij. Je kon wel merken dat hij alweer een paar maanden stil stond. Alles kwam tegelijk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

het is goed dat haar eerste kies door is, zijn geen leuke dingen(die kies)…
Levy heeft nu ook 1 kies had er last van en koorts hij had tot zijn 11 mnd maar 6 tanden dus dat wil niks zeggen…
Op dit moment komt er nog een kies aan en ook nog een paar tanden…
Maar zo staat het ff stil en zo krijgen ze ineens een hele rits tanden en kiezen ppfff vervelend… Ze zijn dan niet leuk met hun humeur idd… Ik spraak laatst iemand en die zei dat als ze tanden krijgen niet zeer doet maar kriebelt!! Nou ik zou het niet weten jullie wel dames…

Groetjes Manon

dag dames,

Ik probeer het nog een keer, vanmiddag werd mn reactie niet geplaatst:

Weet dat de tanden niet op afgesproken tijden komen, maar ik had die kies helemaal nog niet verwacht! Nu we het weten kunnen we er rekening mee houden en wat chamodent geven als ze ineens erg moet huilen, wel zo prettig.

Toen mijn verstandskiezen doorkwamen, deed het gewoon pijn hoor, geen kriebel…

liefs

Ja hoor, kan heel goed. Eva heeft al een tijdje een kies en die is nu ook goed door. En opeens zit heel haar bekje vol met tandjes, wel 9 ofzo. Dat ging heel snel en allemaal in een rare volgorde. Ik heb een boek voor het eerste jaar waarin ik kon noteren wanneer alles doorkwam, maar dat is bij Eva echt niet bij te houden! Ik weet echt niet meer wanneer ze allemaal kwamen. Maar dat kiesje wringt inderdaad, dus logisch dat Nora wat moeilijker was. Dat was Eva ook! Nu lijkt ze weer even stil te staan met een tandje, hoewel…ze had wel rode wangen gisteren.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Tweede Ticker