Kies volledig afgebroken, groot gat

Hoi allemaal
hier lees ik wel vaker over angst voor de tandarts. Nu heb ik opzich niet zoveel angst, maar leuk is anders.
Vorig weekend is mijn kies afgebroken. Heb een afspraak voor morgenvroeg.
Maar net viel het laatste restje vulling eraf…
Het is nu een gat, voel met mijn tong dat de wortel gewoon open ligt.
Gelijk gebeld, zegt de ass dat het niet erg is, eten wat erin komt kan ik eruit poetsen. Nee, zeg ik, dat kan niet, want het is een heel diep gat.

Anyway, morgen blijft morgen, maar ik denk niet dat ze er nog wat aan kunnen doen. Valt niet zoveel meer te vullen…haha.
Deze kies is al 2 keer gevuld, en twee wortel kanaal behandelingen, dus de zenuw is dood.
Ik denk dat hij helemaal eruit moet. Maar dan is er een gat (tweede kies naast mijn snijtand) en voor een kroon heb ik geen geld (begint met 600 euro, en wordt niet vergoed)
Maar met een gat zeggen ze dat alles gaat verschuiven.

wat moet ik nu doen???

Iemand anders met een gat en geen verschuivingen?

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Echt waar?? Heeft hij er nog wat van kunnen maken?
Daar hoop ik ook op.
Hier staat nog ongeveer 1/3 van de rand, als je begrijpt wat ik bedoel.
Toen de ta hem voor het eerst ging vullen was er een klein gaatje, maar bleek bij het boren van binnen bijna hol.
Hoeveel stond er bij jou nog?

Ik begin die kies behoorlijk zat te worden. Ik poets heel vaak, flos elke dag twee keer. Want ik heb dus niet veel geld voor de behandelingen, dan maar voor zijn.
Maar deze kies is al 5 jaar moeilijk aan het doen.

Dank je wel.
Ik heb weer wat hoop gekregen, haha!

hoi Boukje,
ik heb toevallig zondag hetzelfde gehad!
Groot gat, maar ook zenuw weg, dus geen pijn.
Er stond nog een kwart van mijn eigen tand, dus eigenlijk alleen het achterste randje. De tandarts heeft er maandag een pin in gezet en van daaruit weer opgevuld, dus geen kroon nodig.
Succes!

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

We komen net van de ta vandaan. Er valt niets meer te redden. Voor nu zit er een noodvulling, maar dat is eiegnlijk alleen voor de sier. Zodat andere geen gat zien. Hij kan er ook weer zo uit vallen.
Een kroon is ook geen optie, daar is te weinig kies voor over.
Alleen een implantaat of een gedeeltelijk gebit. Maar deze kosten min. 2000 euro en de verzekering vergoed niets.
Hij gaf nog als optie om bijzondere bijstand aan te vragen bij de gemeente, maar dat doet de gemeente niet bij studerende. Het is nl mijn keuze geweest om stufi aan te vragen en daarom helpen ze niet.
Als ik nu op mijn luie kont had gezeten en volledige bijstand had aangevraagd (waar ik wel recht op heb) was het geen probleem.
Dus binnenkort moet de kies eruit en dan heb ik een gat.
Hij zei nog: “zonde, zo’n sterk gebit, en één kies die moeilijk doet”

Ben nu dus flink aan het balen.