Keukentje pas v.a 3+

Hallo allemaal,

Wij willen graag onze dochter een keukentje kopen voor haar verjaardag, maar nu staat hierbij aangegeven dat deze pas geschikt zijn voor kinderen v.a. 3 jaar.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee op jongere leeftijd, want ze zijn erg duur om aan te schaffen terwijl ze er dan nog niet mee zou spelen.

Groetjes Jeuly

Danielle heeft ook al een keukentje. wel even alle kleine spulletje eruit gehaald. Volgens mij was ze nog geen 1,5 jaar.
Ik heb het toen gekocht zodat ze niet iedere keer als ik aan het koken ben ze achter me staat . Ik vind dat ze er nu meer mee speelt, Alles stopt ze in de oven, Van de kleine popjes tot haar schoentjes

Lilypie First Birthday tickers

Wij hebben een klein keukentje van Miele. Ook officieel pas vanaf 3 jaar. Sylvie heeft hem gekregen toen ze 1 jaar en 4 maand was ongeveer. Ze speelt er vanaf het begin al mee en nu nog steeds. Dus zeker een goede aankoop geweest! (En geen kleine onderdelen in dit keukentje )

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Onze jongste was ruim jonger dan 3 jaar toen ze samen met haar grotere zusje (scheelt maar 16 maanden overigens) een keukentje kreeg. Ging prima! Altijd heerlijk mee gespeeld.

Ik zou die grens van 3 jaar wat nuanceren. Dat moeten ze er wettelijk op zetten bij bepaalde soorten speelgoed, maar het ene kindje is het andere niet, dus als jij denkt dat je kleine meid leuk zou spelen met zo’n keukentje, dan lekker geven!

Groetekes, Sje

ach dat moet erop staan! hier hebben we een of ander houten keukentje al 8 jaar ofzo. Emily van 1.5 jaar is er dol op, deurtje open en dicht ! bordje en pannetje erin en eruit!!

gewoon leuk speelgoed!! en ik zeg doen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

ik zou het ook gewoon doen, rico heeft ook speelgoed voor kids van 1 maar ook van kids van 5 jaar, tja het is maar net wat hij leuk vind. hij speelt ook met een pollepel en daar staat niet eens een leeftijd op
hij krijgt met pakjesavond een keuken van smoby tefal french touch excellence. hij krijgt namelijk ook steeds meer interesse om mee te koken, en tja bij de ene ouder is dat best maar ik wil gewoon niet dat hij bij het vuur komt. dus krijgt ie zn eigen keuken MET geluid

Dank jullie wel voor de tips.

Ik ga inderdaad op mijn gevoel af en dus gewoon een keukentje aanschaffen.
Ze is zo graag in mama’s keuken bezig. En inderdaad die is minder veilig met al die pannen op het fornuis.

Groetjes Jeuly

@miss T heb ik nog, maar dat komt ook omdat mijn voordeur in de keuken zit

Liefs Michelle

Het traphekje zit niet voor de voordeur
Ik bedoelde dat het hekje in de deuropening van de keuken zit maar dat ik hem nog niet weg heb omdat de voordeur ook in de keuken zit.

Ik heb een voordeur die zit dus in de keuken als je dan de keuken door bent kom je in een vierkante hal waar de rest van alle deuren zit zoals de slaapkamers badkamer, wc en de huiskamer al hebben we die deur eruit,

Liefs Michelle

Rens heeft al een keukentje sinds dat hij 1,5 is. Superaankoop is het geweest, hij speelt er nu nog graag mee. Ik gebruikte dat ding vaak als ik ging koken, kon hij mooi daar mee rommelen. Rens wilde sowieso vaak meehelpen met wat ik aan het doen was. ik merk nu wel dat hij er met steeds meer fantasie mee gaat spelen, ik krijg nu hele menu’s opgediend van hem. Maar qua leeftijd is jouw dochtertje echt wel groot genoeg voor een keukentje.

Groetjes Ramona

hier ook al heel lang een houten keukentje!
vanaf het begin een groot succes.
als je geen dingen zou kopen waar 3+ op staat , zouden ze alleen maar pluche speelgoed hebben! let wel op kleine onderdelen…
groetjes!

Bij min zoontje op het KDV staat er een van Ikea op de groep en daar komen de kindjes vanaf 2 jaar, nu is jullie dochtertje ook al bijna 2 en Dion vond het vanaf het begin dat hij in die groep zat ook harstikke leuk !
Ik zag bij de speelgoedwinkel een grote ton met allemaal plastic servies, pannetjes en fruit en groente en een gebakken eitje weet je wel.
Harstikke leuk.

Dion geboren op 26 maart 2009