Kerstdiner voor de hele school


#1

Op de school van Fabienne organiseren ze 19-12 een kerstdiner voor alle kinderen dus ook groep 1. Alle kinderen mogen genieten van het kerstbuffet, gaan liedjes zingen etc. etc. Op zich een leuk idee maar ik heb zo mijn bedenkingen. Vindt Fabienne zo iets nou echt leuk? Ik heb meer het idee dat ze het spannend en eng vind, eten ?? geloof niet dat ze dan iets pakt en eet.

Ik wil het niet voor haar in vullen en zal het haar zelf vragen maar heb zo mijn bedenkingen.

Wat vinden jullie ??


#2

Bedoel je dat alle groepen bij elkaar zitten tijdens het kerstdiner? Want hier hebben ze de 20e ook kerstdiner. Alle groepen, maar dan zitten de kindjes wel met hun eigen klas in hun eigen klaslokaal. Dus niet heel massaal, maar gewoon bij de eigen juffen in de eigen klas.

Persoonlijk zou ik haar gewoon laten gaan. Pas als je haar laat gaan, weet je hoe het gaat. Want het is wel heel leuk als alle kindjes komen natuurlijk. En zulk soort dingen moeten ze ook leren, dus zou haar er bij voorbaat niet voor weghouden. Wel met de juf afspreken dat zet misschien wel heel spannend vind. Ik weet niet hoe vertrouwd ze is met de juf, want anders kun je met Fabienne afspreken dat ze in de buurt van de juf blijft. En ik denk dat de juf er wel op toeziet dat ieder kindje wat eet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#3

Het is een kleine school dus alle klassen bij elkaar.
Fabienne gaat graag naar school maar ze komt nog niet los, praat ook nog niet met de juf … vandaar misschien mijn bezorgdheid.


#4

Ah oke. Jammer dat ze het niet per klas doen, want zeker voor die kleintjes is het al vaak zo massaal. En idd best wel spannend allemaal. Dus kan me je bezorgdheid heel goed voorstellen. Zeker omdat je wel eens verteld hebt hoe terughoudend en verlegen Fabienne is. Wel heel fijn dat ze graag naar school gaat, dat is een goed teken.

Ik zou er niet te moeilijk over doen, want dan gaat ze jouw spanning ook voelen. Gewoon vertellen dat ze naar school gaat om met alle kindjes te eten etc. En dat jij haar daarna weer komt ophalen. Wie weet verbaasd ze je en gaat ze het wel heel leuk vinden. Of vind ze het gewoon heel leuk om naar de liedjes te luisteren. Als blijkt dat ze weinig of niks gegeten heeft, niet te moeilijk over doen en dan gewoon thuis nog wat geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#5

Dank voor je lieve reactie Sandra …


#6

Inderdaad, gewoon laten gaan. Op school hebben ze wel vaker met dat bijltje gehakt. En grote kans dat ze er in de klas ook over praten in de kring. Zo gaat dat bij ons tenminste wel en Merel komt dan met grote verhalen uit school dat ze 's-avonds nog een keer naar school mag (bij ons is de viering 's-avonds).

Groetjes Natasja



#7

Hier is het elk jaar kerstdiner op school. Gewoon alle kindjes in hun eigen klas aan hun eigen tafeltjes. De mama’s/papa’s zorgen voor hapjes (max. 5 hapjes meebrengen in de groepen 1 t/m 3 en max. 8 hapjes meebrengen in de groepen 4 t/m 8).

Er komt een lijst op de deur waarop je kunt inschrijven welke hapjes meebrengt zodat niet iedereen met mini-worstebroodjes ofzo aankomt. (Ik maak altijd mini-tosti’s met kaas, ik leuk satéprikkers op met afbeeldingen uit de kerstkaarten die ik nog van vorig jaar heb, steek die in de tosti’s en het is altijd zo op!).

De kindjes gaan hier in lampionnenoptocht naar school vanaf 2 verzamelpunten in de wijk, eten daarna heerlijk in hun eigen klas van het buffet, dit jaar hebben we voor alle klassen een kerstmusical, ingestudeerd door kinderen uit de groepen 8 en om half 8 worden alle kinderen weer opgehaald door hun ouders.

Altijd een groot succes ook voor de kleutertjes. Dus niet druk maken of ze het wel leuk vindt, want het gaat echt goed! De juffen houden hun eigen kindjes goed in de gaten. Bovendien zal school er ervaring mee hebben dat het gewoon goed gaat, anders duiken ze niet in zo’n groots opgezette viering met alle kinderen bij elkaar.

En anders spreek je je bezorgdheid gewoon uit bij de juf, dan weet ze dat ze wat extra op Fabienne moet letten. Komt echt wel goed en ik weet zeker dat die kleine meid gaat genieten want het is wel heel erg leuk om 's avonds op school te zijn voor zo’n kerstviering.

Groetekes, Sje


#8

Bedankt …

En Sje … ik denk dat ik jouw recept maar over neem … simpel, leuk en lekker! Kerstkaarten genoeg om te knippen!

Gewijzigd door - esther2107 op 11 Dec 2012 12:31:25


#9

Ik sprak deze week ook een moeder met een dochter in groep 7 die niet meer met een lampion wil lopen dus zij versiert de schaal met buffet-hapjes altijd met een streng lichtjes. Die kun je zo kopen, zo’n klein strengetjes led-lampjes op batterijen!

Dus da’s misschien ook een leuk idee voor je traktatie, opleuken met lichtjes!

Groetekes, Sje


#10

Hier ook kerstdiner per klas en hangt indd lijst wat je kunt maken/ meebrengen. Im heb het dit jaar makkelijk 2 pakken sinaasappelsap

Liefs Michelle


#11

ahahaha … dat is makkelijk!

Hier vul je een lijst in met wat je zou kunnen/willen maken. Vervolgens krijg je bericht wat ze dan van je verwachten zodat je niet 100 moeders ziet met allemaal een bord worstenbroodjes!


#12

Graag gedaan Esther!

Bij Tim op school hangt er ook een lijst, zodat je zelf kunt afstrepen wat je wilt maken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#13

Gezellig toch, dat ze samen eten? Eva houdt ook niet van massale toestanden, dan voelt ze zich snel verloren. Ze is toch al zo klein…Zij eten ook per klas. Er hangen balletjes in de klas, iedereen kan er een balletje pakken en dan kun je kijken wat je wilt maken. Ook per 5 kindjes. Als ik zelf worstenbroodjes zou moeten MAKEN, zou ik het wel benauwd krijgen, aangezien ik niet eens weet hoe dat moet (slechte kok haha), maar een cake bakken lukt me nog wel!

Ik vind het wel erg schattig, al die lieve kleutertjes samen aan een tafel…Ik zou er wel een foto van willen hebben straks!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers


#14

Hier op 20 december een kerstdiner /hapjes buffet op school. Ze moeten dan in de ochtend een beker en bordje mee nemen, voorzien van naam, en dan zijn ze 's middags vrij. Om 17:00 mogen ze terug komen, en iedere moeder/vader/verzorger mag op de lijst in tekenen wat ze gaan maken. Je mag het zelf bedenken, en rekening houden met wat er al op de lijst staat geschreven door andere ouders. Wij maken mini saucijzebroodjes. Het moet genoeg zijn voor 3 a 4 kindjes, anders wordt het teveel. Ze mogen dan ook een nep waxine lichtje mee nemen voor bij hun bord, maar ik weet dus niet of het per klas is, of dat ze met de gehele school (ook een kleine school van een totaal van 80 leerlingen vanaf groep 1 tot en met 8 op de school) het kerst diner hebben. Bo heeft er al wel zin in, maar ik weet niet hoe het zal zijn als hij er daadwerkelijk is. Ik maak mij daar ook wel zorgen over, want ik zou het heel erg vinden als ik hem dan huilend moet achter laten. Vandaag moest hij bv voor het eerst over blijven, en ik hoorde van de juf dat hij ook heel erg moest huilen eenmaal bij het overblijf lokaal, hij vond het (naar eigen zeggen in zijn eigen woorden) heel erg spannend en eng.

Vond het zo sneu om dat te horen, en ik zou het ook erg jammer vinden als hij dat ook zal hebben bij het kerstdiner, een kerstdiner moet juist leuk zijn, en ik weet dus niet wat ik moet doen als hij dan ook erg moet huilen, hem weer mee terug nemen, of bij de juffen laten…

liefs woezel


#15

80 kinderen maar?? Dat zijn hier de kleuterklassen zijn er 4 en voor de rest alles 2 zover als ik weet.
Ik persoonlijk zou hem dan wel bij de juf laten, want de ervaring is gewoon zo dat het over is als je weg bent.

Liefs Michelle


#16

Tjonge, een school van 80 kinderen! Hier zijn het er 575!

Groetekes, Sje


#17

Ja , dat is ook wel weer waar. En hij zal er toch door heen moeten… En idd maar 80 leerlingen op de hele school…klein he? er zijn dus ook combi groepen, , anders zijn de klassen te klein… een kleine school vind ik wel prettig, heb ik zelf ook gehad toen ik klein was, en nog iets eerder ook een grote school, dus ik kan vergelijken, en een kleine vind ik persoonlijk prettiger, maar ja, je hebt dat niet altijd voor het zeggen

liefs woezel


#18

overigens , Rainbow, worstebroodjes, of saucijzebroodjes zijn heel makkelijk en snel zelf te maken!!
Je koopt ene pak blader deeg en een pak gehakt. je kruid het gehakt , laat het blader deeg wat ontdooien, doet een klodder gehakt wat je effe plat drukt op een balder deeg, vouwt het dicht en doet het in de oven op 225 graden voor ongeveer 20 a 25 minuten. En klaar!!! En lekker!!

liefs woezel


#19

Ik schat hier ook zo’n 100 kinderen …


#20

Hier wordt het een stamppot buffet. Wij moeten ook intekenen wat we willen maken. En dan ook niet voor de hele klas, maar voor een paar kinderen. Bij Merel in de klas hebben ze het al over gehad en ze heeft er nu al helemaal zin in. En dan duurt het nog anderhalve week

Groetjes Natasja