Het zit me al een tijdje dwars… dat sint en piet en kerstgebeuren… nu pippy wat groter gaat worden, denk ik , wat moet ik er nu mee ?
ikzelf heb dit namelijk nooit gevierd… (heb er verder geen trauma van gekregen, dus schade heeft het niet aangebracht) maar ik weet dus ook niet echt ‘hoe ik dat moet aanpakken’… met de familie en mijn man hebben we ook niet echt sinterklaas gevierd… (niemand had kindjes…) dus wat moet ik dan doen met sinterklaas? kloppen op de raam en kadootjes in haar schoen (pas nie veel in want ze heeft maar kleine schoenen) … een wortel in haar schoen op 4 december ? voor het paard… maar we hebben ook geen schoorsteen, of is dat niet erg ? (klinkt misschien dom maar ja, dit is echt aan me voorbij gegaan )
en met kerst… ? op 25 december de kadootjes onder de boom, en hoeveel kadootjes, moet ze dan ook een brief schrijven aan de kerstman? en dan weer die schoorsteen, want die kadootjes van de kerstman moeten toch ook door de schoorsteen ? en hoeveel kadootjes dan? of kunnen ze ook in de boom hangen , de kleine kadootjes dan ?
kunnen jullie mij een beeld geven hoe zo’n sint en piet en kerstviering er bij jullie aan toe gaat met de kindjes…