Proberen er niet teveel druk achter te zetten.
Hier was het de groentehap niet willen hebben, maar doordat hij overdag ook moeilijker wou slapen was hij savonds ook keimoe! en de andere dag had je het idee dat hij alles weer bijsliep zeg maar.
Elk hapje vond ik meegenomen en anders pech gehad. Ik heb ook wel eens gedaan dat als hij savonds de groentehap niet at en al een paar dagen lang dat ik het een keer smorgens om zeven uur gaf ipv de pap, zodat hij het weer een keer gegeten had, want smorgens at hij wel goed, onder het idee van als hij dan vanavond weer te moe is om te eten en weigerd dan kan ik van de lepelpap een papfles maken ![]()
Als hij begint te piepen als je wegloopt kan het zijn dat hij al doorkrijgt dat ze je dan niet kunnen zien dus veel kiekeboe en blijven praten, hier nooit zoveel last van gehad, was 1 keer laatst dat ik de keuken inliep en hij in een keer begon te brullen :S ik schrok me kapot, sindsdien ga ik elke dag wel een paar keer achter een deur staan en dan kiekeboe doen een paar keer, vind hij harstikke leuk
en heb er nu nog maar weinig last mee, nog iniedergeval ![]()
En als ze ouder worden is het ook logisch dat ze overdag wat minder gaan slapen en idd het nachtelijke schreeuwen :S, ik liep er meestal heen deed er een fopspeen in, dekte hem weer goed toe en liep weer slaapwandelend terug om weer onder mijn dekens te kruipen en dan sliep hij ook weer verder… maar het breekt je wel op jah…
Zelf had ik in die periode een lijstje liggen met alles wat hij op een dag moet binnenkrijgen en dat vinkte ik dan af, dus krulletje van volledig, 1/2 van helft op, ~ van paar hapjes
of kruisje van niet en dan op het eind van de dag misten er soms 1 tot 2 dingetjes was ik al dik tevreden… want ik had eerst het idee dat hij helemaal niets at en dat gaf me toch wel moed om te zien dat het de dag erna toch wel weer iets meer was zeg maar ![]()