Kenmerken 8 mnd-sprong

Hoe hebben jullie de 8-maanden-sprong ervaren (lees: overleefd…)
Wat zijn zeg maar de kenmerken, zodat ik dus kan hèrkennen dat hij in die sprong zit?
Hij slaapt ineens wat korter overdag, wordt 's nachts regelmatiger wakker (doet hij overigens al sinds de juli of zo, heel vervelend) en begint ook vaker te piepen als ik wegloop.

Doeg!

Het oei-ik-groei-boek gaat door tot ergens 84 weken. Het is nog steeds de moeite om er zelf een aan te schaffen (evt. via marktplaats). Scheelt ons overtyp-werk.

Groetekes, Sje

Ik heb het boek hoor, maar het gaat me meer om hoe mama’s dit ervaren hebben, eigenlijk.

Proberen er niet teveel druk achter te zetten.
Hier was het de groentehap niet willen hebben, maar doordat hij overdag ook moeilijker wou slapen was hij savonds ook keimoe! en de andere dag had je het idee dat hij alles weer bijsliep zeg maar.

Elk hapje vond ik meegenomen en anders pech gehad. Ik heb ook wel eens gedaan dat als hij savonds de groentehap niet at en al een paar dagen lang dat ik het een keer smorgens om zeven uur gaf ipv de pap, zodat hij het weer een keer gegeten had, want smorgens at hij wel goed, onder het idee van als hij dan vanavond weer te moe is om te eten en weigerd dan kan ik van de lepelpap een papfles maken

Als hij begint te piepen als je wegloopt kan het zijn dat hij al doorkrijgt dat ze je dan niet kunnen zien dus veel kiekeboe en blijven praten, hier nooit zoveel last van gehad, was 1 keer laatst dat ik de keuken inliep en hij in een keer begon te brullen :S ik schrok me kapot, sindsdien ga ik elke dag wel een paar keer achter een deur staan en dan kiekeboe doen een paar keer, vind hij harstikke leuk en heb er nu nog maar weinig last mee, nog iniedergeval

En als ze ouder worden is het ook logisch dat ze overdag wat minder gaan slapen en idd het nachtelijke schreeuwen :S, ik liep er meestal heen deed er een fopspeen in, dekte hem weer goed toe en liep weer slaapwandelend terug om weer onder mijn dekens te kruipen en dan sliep hij ook weer verder… maar het breekt je wel op jah…

Zelf had ik in die periode een lijstje liggen met alles wat hij op een dag moet binnenkrijgen en dat vinkte ik dan af, dus krulletje van volledig, 1/2 van helft op, ~ van paar hapjes of kruisje van niet en dan op het eind van de dag misten er soms 1 tot 2 dingetjes was ik al dik tevreden… want ik had eerst het idee dat hij helemaal niets at en dat gaf me toch wel moed om te zien dat het de dag erna toch wel weer iets meer was zeg maar

ja overleefd, precies het goede woord ! hahahhaa, drama drama!
eetlust nam af… doorslapen, ho maar, ineens om 05.00 uur gaan krijsuh…
en overdag !was niks naar zin (lees , ze was niet te pruimen) …

beste advies: pa en ma in overlevingstand
en beste wat je kan weten : die sprong gaat weer voorbij
niet leuk om te weten : er komt zo weer een nieuwe de bocht om !

geef je dr gewoon aan over en ga er per dag (of nacht mee om ! ) makkelijker gezegt dan gedaan, maar denk dat dat de beste oplossing is !!

hier en 8-maanden sprong en ziek tegelijk. die combinatie is verschrikkelijk. we zijn van het weekend onze ouders gaan opzoeken. we hadden ze lang niet meer gezien. eerst naar de achterhoek (wonen zelf in zuid-holland) toen daar een nachtje geslapen, nou dat ging prima…de volgende dag door naar Flevoland nou dat was wel een drama. meneer werd 2 uur snachts wakker en was klaar wakker wilde gewoon spelen. er was nog een baby thuis van 3 weken oud. gunde hem en zijn mama wel de slaap dus deed me best om de mijne stil te krijgen…dat was dus niet te doen. brullen en brullen zo hard als ie kan. toen besloten om naar huis te gaan hahahha mijn ouders waren hier natuurlijk niet blij mee en waren ontzettend boos. ze snapten maar niet waarom we hier zo veel moeite meer hadden en wilden hem wel bezig houden…de kleine ging rondjes kruipen in de woonkamer schreeuwde het uit van blijdschap iedereen doodmoe aan het wachten hahahahah zou ik thuis dus nooit doen! toen na een fles op bed gelegd werd na 3 uur weer wakker en was het weer feest.

hele sprong heeft hij slecht gegeten gaat nu beter…en idd schreeuwen als je uit zicht bent…niet te genieten dus…veel zeuren om alles en nog wat…niet willen drinken toch blijven aanbieden. slapen is weer drama. als hij moet slapen en verschoond worden dan is het huilen geblazen maar als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij 3 uur aan 1 stuk door. ook overdag doet hij dit. dus dan slaapt hij plots van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 14.00 uur tot 17.00 uur dit ben ik natuurlijk niet gewend maar meestal gaan wij dan ook een dutje doen omdat we dan flink moe zijn. papa is gisteren flink boos geworden had hem nooit zo boos gezien. ook hij ervaart dit als een heftige sprong en weet niet meer wat hij met hem aan moet. papa was altijd tevreden nu herkent hij Meric niet…mama ook niet overigens. dus we zijn blij als het voorbij is!

sorry voor het lange verhaal…kortom de 8 maanden sprong zou ik bij mijn volgende kind wel anders willen ervaren maar ben bang dat het er gewoon bij hoort. succes!

Gewijzigd door - mama Selma op 12 Sep 2010 19:59:42

hier is de sprong volgens mij nog niet over of het is alweer de volgende. Is idd echt niet leuk. Vorige week ging het beter met slapen. Kreeg hem 2x per dag voor ongeveer 45 min het bed in en 's nachts sliep hij door met maar 1 of 2x huilen. Net terug van een paar dagen Zeeland met mijn ouders en daar was het weer drama. Iedere avond om 23.u wakker en huilen. Helemaal overstuur. Dan bij mij heel erg onrustig slapen en iedere keer wakker, Overdag ook echt lastig. Heel jengelig, krijsen. Echt Jantje lacht Jantje huilt. Ben ik echt niet van hem gewend. En niemand kan meer iets in zijn buurt eten want dan is het huis ook te klein!! Maar hij had ook wel erg veel poepluiers dus of last van zijn darmpjes of tandjes. En ik merkte ook dat hij af en toe nachtmerries had, zo zielig. Plus dat hij natuurlijk ook heel veel aandacht kreeg van mijn ouders en ik hem ook meer stil wilde krijgen dan thuis. Dus vanalles bij elkaar denk ik, maar gewoon niet leuk. Jij er dus ook nog steeds in Mama Selma?? Gezellig he!? Ben er wel weer klaar mee.

22-12-2009 colin geboren

@mamavancolin: ja nog steeds! vanmorgen wilde papa hem naar opvang brengen ik had hem zijn jas aangedaan wilde hem even op de grond leggen in zitstand en ja hoor meneer gooit zichzelf achterover met de hoofd op de grond BOEM! en maar huilen! ik wist niet wat ik zag…echt ongelofelijk! toen probeerde papa hem in autostoel te leggen nee hoor meneer kronkelde er zo weer uit hij wou bijna mijn hulp inroepen zo heftig dat hij reageert maar als hij er eenmaal begint te rijden is meneertje weer vrolijk…ook met verschonen gaat hij alle kanten op en het poep ligt overal verrrschrikkelijkkkkk…enige wat ons nog een beetje moed geeft is dat hij om half 7 op bed ligt na het drinken van zijn fles gelijk vertrokken is en wij tot de volgende ochtend om 7 uur heerlijk kunnen uitrusten…maar dat is echt ook alles weg met die sprong bahhh