Keizersnee

Hallo moeders!

Ik ben op zoek naar moeders die ook een keizersnee hebben gehad en misschien hun verhaal erover kwijt willen.

Mijn keizersnee was niet gepland. Ik ging naar het ziekenhuis 's avonds omdat mijn vliezen al 28 uur geleden gebroken waren en de weeen niet doorzette. Ik had wel weeen en een tijd lang waren ze om de 4, 5 minuten. De verloskundige zei dat ik contact moest opnemen met het ziekenhuis zodra de weeen kort na elkaar kwamen. Dus op dinsdagavond om 23:00u naar het VU gereden. Met de gedachte dat ik onze kleine schat morgen mee naar huis kon nemen. Het enige wat ik mee nam, was mijn ziekenhuistas voor mij en voor Pim en z’n maxi cosy.
In het ziekenhuis kreeg ik een slaapmiddel en om 08:00u 's ochtends werden mijn weeen opgeroepen. Dat is zo naar, ik kreeg geen kans om alle weeen op te vangen. Ze kwamen zo achterlijk snel achter elkaar. Om 13:00u had ik al volledige ontsluiting ( niet zo gek ). Toen kwamen de persweeen. 2 uur lang in de persweeen gelegen en op een gegeven moment zei de verloskundige dat ze het hoofdje kon zien en voelen. Ze zei; nog even een paar keer op je hardst persen, dan is je baby er! En mijn man was al de kleertjes aan het uitstallen op de aankleedkussen. Ik dacht, yes dadelijk is Pimmetje er en dan ben ik klaar. Dus na een paar keer nog alles gegeven te hebben dacht ik hij is er binnen 1 minuut! Maar alles ging mis. Pim schoot constant terug naar het geboortekanaal in. Toen werd de vacuumpomp erbij gehaald, maar dat lukte ook niet. Op een gegeven moment werd de gyneacoloog erbij gehaald en zij zei dat het niet ging lukken en dat ik onmiddelijk een keizersnee moest. Ik was op dat moment zo blij, het enige waar ik aan kon denken was verdoving! Ik was D O O D M O E. Dus ik werd van het infuus afgekoppeld en ik werd na de OK gereden. Binnen 5 minuten was ik in de OK en ineens was de ruimte vol met mensen. Ik moest op de brancard gaan zitten terwijl ik de ruggeprik kreeg. Dat was zo naar, zitten terwijl Pim helemaal ingedaald was en ik persweeen had. 5x Prikte ze verkeerd, maar toen het eindelijk geinjecteerd was, werkte het meteen. En ze begonnen ook meteen m’n buik open te snijden. Ik was nog bang dat ik het zou voelen, maar gelukkig was dat niet zo. Het enige wat ik “voelde” was het getrek aan me om Pim uit het geboortekanaal te lepelen ( echt waar ) en uit mijn buik te trekken. Mijn man werd er echt niet goed van en moest even de OK verlaten. Maar toen Pim uit mijn buik gehesen werd, hoorde ik iedereen zeggen, wat een joekel! Pim woog 4792 gram en was 56 cm lang. Ik heb 'm amper gezien of hij werd weggebracht. Ik werd dichtgenaaid en naar de uitslaapzaal gebracht. Daar mocht ik pas weg als de verdoving was uitgewerkt. Ik mocht Maarten en Pim niet zien. Jezus wat duurde dat lang! Elke keer kwamen ze met een pak ijs om te testen of ik al gevoel had. Het heeft 2 uur geduurd! Op een gegeven moment zei ik gewoon dat ik alweer gevoel had zodat ik naar mijn man en kind mocht. Wat was ik blij om hun te zien! Daarna heb ik 3 dagen morfine gekregen en dat heb ik op een gegeven moment geweigerd. Ik voelde er geen emoties door.

Nu gaat gelukkig alles goed en prima. Ik moet nu alleen knoerd hard werken aan m’n figuur. Ik was 30 kilo aangekomen. Gister een afspraak gehad bij een dietiste. De afvalrace is begonnen.

Ik denk dat mijn voordeel is geweest dat ik niet wist wat er allemaal gebeurde en wat een keizersnee precies inhoudt. In de OK vroeg ik aan de artsen of ik dadelijk even mocht douchen… ze lachte me gewoon uit. Pas op dag 3 mocht ik douchen, wat een hel was dat. Uit bed komen, wat een pijn! Als ik daar aan terug denk… pfff

Maar ik ben niet bang om opnieuw zwanger te worden. Ik heb mijn wonden schoongelikt…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

jeetje wat een heavy verhaal!!!
ik heb er geen ervaring mee, maar respect, hoor!!!

liefs Wendy

Ja dank je wel. Soms als ik er nog over nadenk hoe het allemaal verlopen is, dan denk ik; bikkel dat je bent! Hihi.
Toen ik thuis was eindelijk na 4 dagen, kreeg ik borstontsteking, tepelkloven en 40,5 graden koorts. Maar toch heb ik het nooit opgegeven. Zo een onwerkelijk verhaal. Maar… Pim is de makkelijkste baby die ik ken, dus dat maakt het allemaal weer goed

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi!

Ik heb drie kinderen en ben van 2 kinderen natuurlijk bevallen (alhoewel t niet de makkelijkste bevallingen waren, verre van) Maar de laatste wilde niet komen, na drie dagen inleiden is er toen besloten tot een spoedks. Ook omdat Floris zijn hartje steeds terugliep en de ontsluiting dus gewoon niet vorderde. Herken wel veel van je verhaal hoor, ik had idd alleen dat trek en duw gevoel in de ok, en dat rare gevoel dat je benen van iemand anders zijn hihi. En idd het duurt een hele poos voor t gevoel weer terug is he. Doordat ik op zondagavond ben bevallen was in binnen een KWARTIER!!! weer bij mn man en bij Floris!!! Ongelooflijk snel!!! Daar was ik echt dolblij mee. Ik had binnen een dag tepelkloven omdat ik niet goed kon voelen hoe Floris aangelegd was door de morfine. Heb binnen 36 uur gedouched, maar man man wat deed dat ZEER!! Nog steeds voel ik het litteken wel en mn buik heeft nog steeds geen gevoel onder mn navel. Ik vond t erg tegenvallen allemaal, hoogst waarschijnlijk ook omdat ik al drie dagen aan t bevallen was ervoor. Eva’s bevalling was ook extreem zwaar maar die van Floris was toch nog een graadje erger. Ach ja, gelukkig nooit meer hihihi.

Liefs, Els

Hoi na 33 uur bezig te zijn geweest om Robin er uit te krijgen
Is het dus een keizersnee geworden
Hier staat mijn verhaal
http://www.ikkeben.nl/ShowDetail.asp?NewsId=1081

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hoi hoi
ik heb alle drie mijn kinderen met een keizersnede gekregen
bij de eerste ben ik gewoon begonnen met een gewone bevalling , wat na 21uur niet wilde lukken , hij was ook niet ingedaald!! na twee uur persen gingen ze dus ook met die vreselijk pomp proberen (wilde die gynacoloog wel schoppen hihihi)
dit lukte ook niet , dus met spoed een keizersnede , mocht gelukkig wel een ruggeprik want ik had geen zin om na 21uur klooien me kind alsnog niet geboren zien worden
heerlijk die ruggenprik , voelde zo die weeen weg vagen , en dan gaat het zo snel allemaal voor je het weet word er aan je gesjord en denk je dat je van het bed afvalt en hup daar is het kindje al
het meest vreselijke vond ik , na het hechten doen ze zo’n broekje aan en gooien dan je benen omhoog , dan zie je dus je eigen benen in de lucht bengelen terwijl je gewoon denkt dat ze op het bed liggen !!!
omdat het snachts was mocht ik gewoon naar de afdeling en lag ik op een kamer alleen met man en kind
bij nummer twee werd het een geplande keizersnede en zo ook bij nummer drie
toen moest ik dus wel op die uitslaapkamer VRESELIJK!! lig je daar tussen van die roggelende oude vandagen met een nieuwe heup of knie pffff of je in een lijken huis ligt zeg
en het duurde lang zo verschikkelijk lang uuuuuren naar mijn gevoel
ben nog erg onderkoeld geraakt en kreeg van dat folie over me heen en warmte lampen , die morfine pomp had je toen nog niet
bij de laatste mocht ze bij me liggen op de uitslaapkamer , dat is erg leuk!!
ik moet zeggen dat het mij erg meegevallen is allemaal (achteraf)
de ruggenprikken gingen alledrie in 1x goed en het herstel ook
wat ik alleen nu heb is vreselijk last van mijn darmen ,mocht bij de eerste twee niet eten , pas na drie dagen
en nu mag je dus gelijk eten??? heel raar , maar ja ik weet dus niet of dat toeval is ?
ondanks drie keer dezelfde wond open is geweest , heb ik een mooi litteken alleen het gevoel is nooit terug gekomen onder mijn navel
er is een groot verschil tussen een geplande keizersnede of een spoed dat weet ik wel , maar ik ben blij dat het bestaat anders had ik nooit mijn drie moppies gehad!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd