Keizersnede

Hoi allemaal,

Nou wij hebben nu 1 zoon van 1 jaar en hij is met een spoedkeizersnede geboren.
Nu willen wij hierna als alles goed gaat 4 kids in totaal.
Nu is mijn vraag hoe vaak mag er een keizersnede bij iemand uitgevoerd worden, want de kans zit er altijd in dat de volgende misschien ook met een keizersnede geboren word.
Wie weet antwoord op mijn vraag???
Alvast bedankt!!!

Groetjes Wendy

er is geen “limiet”, dat wil zeggen, dat het niet van te voren kan worden gezegd: 3 mag, 4 niet ofzo. Ik ken iemand met 3 kinderen, die allemaal met een keizersnee zijn geboren…alleen duurt het herstellen van de keizersnee steeds wat langer (althans, bij haar…) Het ligt er ook maar net aan hoe de keizersnee wordt uitgevoerd (hoe spoed met is, is er tijd om netjes de banden opzij te halen,of moeten ze ook “door”, ik kan me voorstellen dat je, bijvoorbeeld na 3 keer een keizersnee hebt gehad, en je steeds veel pijn blijft houden, en moet revalideren om je bekken en buikspieren weer te gebruiken, dat je er zelf een limiet aan stelt. Ik heb zelf ook een spoedkeizersnee gehad, maar had, ervoor al, mijn banden gescheurd (heel verhaal…) met de keizersnee was er geen tijd om netjes te snijden, dus al met al heb ik nu een rare buik, en een nog niet goede buikspierkracht. Dit is geen rede om niet meer zwanger te raken, al is het wel handig, voor jezelf ,als de boel eerst wat hersteld. Maar zelfs dan is er nog geen man overboord, medisch gezien. Ik ben geen arts of deskundige hoor, dus, hang me er niet aan op, maar dit is wat ik weet doordat ik zelf nog steeds in het medische circuit zit vanwege mijn bekken…