Keelpijn

Hallo dames,

Even spuien hòòr… Milou is 26 juni geboren en heeft inmiddels al 2 maal spruw gehad waardoor het drinken afnam, de borstvoeding liep niet lekker dus overstap naar fles, waardoor ze weer moest wennen, nu heeft ze weer keelpijn en neemt de flessen erg slecht, moet ze er echt in praten.
Vanavond werkte dat echter niet meer, ze had echt wel honger m.i. was tenslotte 3 uur geleden, maar er ging 30cc in en toen stopte ze ermee en begon met krijsen waar ze pas een klein uurtje later mee ophield.
Als konden we doen, maar niks hielp.
Daarna hebben we maar een paracetamolletje 60mg gegeven… hopen dat dat een beetje verlichting brengt.

Ze weegt nu inmiddels 5 kilo en is 58cm lang, ze moet dus 750cc drinken per dag, dit haalt ze echter bij lange na niet. Ze drinkt gemiddeld tussen de 475 en 575. Dit is verdeeld over 6 à 7 flessen. Er zit nog niet echt een vast ritme in, dus het ligt aan de tijd van de nachtfles of het 6 of 7 flessen worden die dag. Meer mensen ervaring met kleine drinkers??

Zo moest het even kwijt en waar kan ik beter spuien als bij mijn mede-moeders

Groet Vanessa

Lilypie Tweede Ticker

Misschien heeft ze een regeldag?? Ze zit zo rond de 6 weken hè… En misschien sprong erbij…
Gewoon vaker kleine beetjes geven, kan ook.
En misschien zit die spruw er nog… is ook vervelend…
En die 750cc is de maximale hoeveelheid, niet de minimale Ik weet niet wat de minimale hoeveelheid zou moeten zijn met dat gewicht en leeftijd, maar ja, zolang ze nog gewoon groeit en niet als een slappe dweil erbij hangt… is er niet zoveel aan de hand.
Femke heeft ook een (langdurige) periode gehad dat ze maar niet meer wilde drinken… en ik me maar zorgen maken. Tot ik uitvond wat de minimale hoeveelheid was die ze moest hebben om niet uit te drogen… Ik was direct gerustgesteld.
Misschien dat ze op het CB je kunnen vertellen wat ze MINIMAAL moet hebben, of anders (lees: liever) de HA of KA.

Groeties

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

ik hou me niet zo aan van wat ze moeten drinken!
genoeg is genoeg en als ze echt honger hebben dinken ze de melk wel.
mirte is ook aan het klooien maar ik denk altijd maar: als ik borstvoeding gaf wist ik ook helemaal niet hoeveel ze drinkt! Dus laat ik haar maar lekker gaan ze geeft het zelf goed aan wanneer het genoeg is.

maar als het van de keelpijn komt is het een ander verhaal.
Daar zou ik mee lang de ha of cb gaan.

groetjes en succes

Gytha

Tjaah, ik gaf toen nog borstvoedingen Seth dronkt rustig 8 keer per dag, en dus ook misschien wel hele kleine beetjes.
Ik zou me geen zorgen maken over het weinige drinken, maar die keelpijn is een ander verhaal.
Daarmee zou ik toch even langs de HA gaan, liever voor niets, dan dat ze er erg last van heeft!
Sterkte ermee!
Liefs, Anne

Lilypie