Bij mijn jongste kindje ( 2O maanden) zijn 2 weken geleden de keelamandelen geknipt. Hij is chronisch verkouden en om de 2 weken ziek. Hij heeft een slechte weerstand en pikt elk virusje van het kinderdagverblijf op.
Nu heeft weer een flinke verkoudheid/ griep met hoge koorts. Heeft het amandelen knippen nu helemaal niet geholpen of moet ik het gewoon afwachten???
Ik word hier erg moedeloos van.
Heeft iemand nog tips of ervaringen met kinderen met een slechte weerstand?
Ik heb voor me gevoel al alles geprobeerd. Hij krijgt al vitaminepillen, sojamelk ipv gewone melk en sinds gisteren ben ik ook van vsm pilletjes gaan gebruiken om z’n weerstand op te krikken.
Keelamandelen knippen, helpt dat?
De griep en een flinke verkoudheid heerst wel heel erg! Denk dat dit niet zoveel met de amandelen te maken heeft. Hier hebben we het allemaal gehad. Anna eerst, toen ik en later papa!! Jippie!
Wij geven Anna altijd neusspray en Luuf voor het slapen gaan. Ook Tussiskind en Bisolvon voor het goed op laten hoesten. Een bad met Slaap-Lekker van Zwitzal (eucaliptus) wil ook wel eens helpen. Aangezien Anna vaak verkouden is, hebben we deze middeltjes standaard in huis.
Verder kan ik je niet helpen denk ik, succes met je zoontje!!
Ik was zelf vier toen mijn moeder bij mij de boel heeft laten knippen. Althans mijn neusamandelen. Ik was ook altijd verkouden en zo. De KNO arts wilde me buisjes geven maar daar wilde mijn moeder niet aan. Ik heb later nog wel verkoudheden en griep gehad, maar de frequentie was een stuk lager. En wat Judith al zegt het heerst en je weerstand is altijd lager na een operatie hoe klein die ook is. Dus even goed aan laten sterken komt het helemaal goed.
Groetjes,
Michèle
Hoi,
Even afwachten het heeft niet gelijk altijd effect. De griep en verkoudheid die nu heerst schijnt een behoorlijke te zijn. Zelf een van mijn broers militair en echt nooit en dan bedoel ik kan het me echt niet heugen waneer ik hem ziek of verkouden aan de lijn heb gehad,ziek heeft hem nu te pakken.
Zelf ik heb er een dubbele longontsteking aan overgehouden. Dus zou me niet gelijk weer zorgen maken. Ben wel astma patient dus bevattelijker en sneller erger ziek. Even afwachten. En stel je in deze verkoudheid/ griep duurt lang.
groetjes
lon106
Gewijzigd door - lon1306 op 17 Dec 2008 20:31:34
hoi
iedereen is nu ziek of is flink verkouden
vooordatje resultaat ziet met de keelamandelen kan nog een hele poos duren zijn zijn neusamandelen ook geknipt.
bij mijn zoontje wel dat zijn de grootste ziektemakers die er zijn,bij mijn zoontje zijn alleen de neusamandelen geknipt en moet zeggen hij is er reuze van opgeknapt.
je zag niet meteen resultaat,hij is nu ook flink verkuden af en aan er lijkt geen einde aan te komen het heerst echt op dit moment
Hallo,
Mijn dochtertje van 2,5 heeft weer eens keelontsteking, ik word er zo moedeloos van. Ik las jouw verhaal en het komt zo overeen met het mijne. maar mijn huisarts raadt het af om de amandelen te knippen, Ze is te klein vindt hij, maar elke keer die antibiotica is toch ook niet goed. Ik gebruik ook allerlei vitamintjes, ik verzorg m’n kinderen zo goed en ik snap niet waarom ze zo vaak zijn. Want ik heb ook een zoontje van 5 en die is ook om de haverklap ziek. Maar ik heb een vraag eigenlijk. Als ze keelonsteking hebben, hoort spugen er toch niet bij???
Hoe gaat het nu met je kleine???
Gewijzigd door - Aylin op 11 Jan 2009 00:13:45
quote:
Hallo,Mijn dochtertje van 2,5 heeft weer eens keelontsteking, ik word er zo moedeloos van. Ik las jouw verhaal en het komt zo overeen met het mijne. maar mijn huisarts raadt het af om de amandelen te knippen, Ze is te klein vindt hij, maar elke keer die antibiotica is toch ook niet goed. Ik gebruik ook allerlei vitamintjes, ik verzorg m’n kinderen zo goed en ik snap niet waarom ze zo vaak zijn. Want ik heb ook een zoontje van 5 en die is ook om de haverklap ziek. Maar ik heb een vraag eigenlijk. Als ze keelonsteking hebben, hoort spugen er toch niet bij???
Hoe gaat het nu met je kleine???
Gewijzigd door - Aylin op 11 Jan 2009 00:13:45
Lekker hè: Mandarijntjes, sinasappels, kiwi’s, bananen.
M.
ik ben al twee jaar aan het sukkelen met mijn dochter leyla
diaree
astma
group in de stembanden
verkouden
koorts
rugpijn
groeipijn
exceem
bactriele infecties
teveel om op te noemen omdat ze in zon korte tijd vaak ziek is
en vooral in deze maanden is het erg.
ik loop dus nou ook al een tijdje onder behandeling van kinderarts en gister kreeg ik van vorige week bloedprikken van haar een telfoontje uit het ziekenhuis dat ze een hoog bezinking gehalte heeft dus moet ik deze week weer naar het ziekenhuis
nou moet ik ook deze maand te horen hoe het is met haar imumsysteem want mijn dochter pakt ook alle virusen op is ze van het een bijna genezen heeft ze het volgende alweer te pakken haar lichaampje heeft totaal geen rust .
en vitamine pilletjes hoef je bij haar niet aan te komen want die pakt ze niet want mijn ouders slikken medicijnen en leyla weet dat ze daar van af moet blijven dat het slecht is voor haar .
ben zelf benieuwd wat ze deze week met haar gaan doen dus ik sta weer lekker onder de stres ( zo kom ik uit het ene uit en beland weer in het volgende )
beetje lang en hoop dat jullie het een beetje kunnen volgen
maar zo gauw de zomer maanden er aan komen is het weer rustig en kunnen kindjes makelijker genezen vind ik dan dat heb ik teminste bij mijn dochter gemerkt.
gr de mama van leyla
veronique daniels
Hallo,
Thank God mijn dochtertje is genezen. Wat is dat vermoeiend zeg, 2 zieke kinderen, plus mamalief die verkouden is, ( dan denk ik HELP, ik wil ook aandacht, ik wil ook verzorgd worden
Ik hoop dat alle kindjes heel snel genezen, en zoals de mama van Leyla ook zegt, zodra de zomermaanden eraan komen is het rustig. Mijn zoontje van 5 laat ik momenteel ook niet voetballen, want hij heeft ook bronchitis. Dus zonde van het lidmaatschapgeld, maar ja, een ziek kind is veel erger.
lieve groetjes,
Aylin, (Mama van Mert en Maral)
P.S. Maral gaat op 2 februari 2009 voor het eerst naar school YOEPIE (ik vind het wel erg hoor, ik denk dat ik heel veel ga huilen
A. A.