Keel schrapen

hoi allemaal

sinds een paar dagen ‘schraapt’ damian heel erg zijn keel. het lijkt net of er wat in zijn keel zit maar er niet uit krijgt. in het begin dachten we dat hij aan het poepen was want zo klinkt het ook maar hij poept dan niet en laat ook geen windjes. dinsdag moet ik naar het cb maar dacht vraag het hier ook even

Volgens mij doen alle baby’s dat. Ze beginnen te leren om klanken samen te stellen en dat schrapen hoort daar ook bij.

Groetekes, Sje

ok mooi

dus niks om ons zorgen over te maken
dank je wel sje

Ja, hier had het keelschrapen ook te maken met het beginnen te vormen van klanken. Heel apart geluid, en Jasper vond het reuze interessant, hoe harder hoe beter! Hoe oud is Damian?

Groetjes Carolien.

damian is morgen 6 maanden. ik vond het echt een vreemd geluid. eerst dacht ik dat ie aan het poepen was want het klinkt bijna hetzelfde als dat hij gaat poepen maar er kwam maar niks en ook geen windjes dus vond ik het maar vreemd

Of misschien verstopping? Poept ie wel regelmatig?
Toen onze zoon moeite had met zijn ontlasting kon ie vreselijk persen/keelgeluiden maken om er kracht bij te zetten, echt een soort oerkreun vanuit z’n tenen. Dan kwam er ook lang niet altijd poep of windjes.
Maar ik vond dit wel een heel ander geluid dan het keelschrapen. Verschil was dat ie van het oerkreunen/persen onrustig en huilerig werd, en van het keelschrapen juist vrolijk omdat ie weer iets nieuws had ontdekt.

Idd als je er over twijfelt gewoon bij CB of huisarts nog even navragen.

Groetjes Carolien.

nou poepen daar maak ik me bij hem geen zorgen over hij heeft de laatste paar dagen 3 tot 4 poepluiers per dag en hij vind het schrapen inderdaad niet vervelend en doet het eigenlijk alleen als hij geen aandacht krijgt(ben vandaag even goed gaan opletten) dus ik denk inderdaad dat het wel een vorm van communiceren is hoor maar moet morgen toch dus vraag het gewoon even (hoop dat hij het dan ook even voordoet haha)

Haha, vast niet!

nou gister ben ik dus naar het cb geweest. het is idd een manier van communiceren en hij heeft de arts mooi voor gek gezet. hij was gister prcies 6 maanden en nog te jong om om te rollen dus zei legt damian op zijn buik en hij rolt gelijk terug hij was ook nog te jong om los te zitten (helemaal zithouding is ie te jong voor) dus hij liet zien dat ie al wel een halve minuut tot 2 minuten los kan zitten en toen hij ook nog eens uitgebreid ging lachen en zijn tandjes liet zien snapte ze het helemaal niet meer.

Wauw, wat een stoer manneke!
Dat deed die van mij echt nog niet met een half jaar!

Lekker genieten
Groetjes Carolien.