Keel/neus amandelen verwijderen

Chris was dus ook erg jong …

Hoorde vandaag nog dat ze het bij zulke jonge kindertjes niet doen. Maar alles wat jij opnoem zoals het ruiken uit zijn mond etc is echt heel erg. Zie er tuurlijk wel tegenop maar hoop andere kant ook dat ze toch iets gaan doen… Mijn gevoel zegt dat dit zo niet goed is. Je hoort hem altijd knorren etc.

Morgen moet ik naar de huisarts en hoor ik meer… Ben benieuwd!

Het uur van de waarheid komt vanmiddag…

Jurian moet om half 4 bij de KNO arts zijn… ben er stiekem zelf wel beetje zenuwachtig voor …

Maar denk dat er niks gaat gebeuren… Jurian doet het na die (oorontsteking de vorige keer) hartstikke goed… is niet meer verkouden geweest, kwijlt veel minder, en rochelt ook minder.

mijn oudste zoon heeft alle amandelen laten knippen sindsdien nooit meer verkouden en keelontstekingen gehad darvoor was die om de haverklap zien middelste zoon heeft inmiddels tweemaal buisjes gekregen
op zich valt de ingreep ook wel mee het is meer de narcose die beangstigend is
althans dat was hier dan het geval maar met een dag was hij helemaal weer de oude en wilde zelfs naar school gaan vond dat toch iets te ver gaan
met de buisjes had hij helemaal geen last hij was zo blij dat hij alles goed kon horen

sterkte miniboy

groetjes

En???

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Sorry voor late reactie…

Jurian heeft vocht in zijn oortjes en zijn neusamandelen zijn te groot. De keuze was aan mij als moeder om hem wel/niet te laten helpen hieraan. Pft dat is lastig. Ik heb gevraagd wat hij mij adviseerde. Hij zei als ik het mag zeggen zou ik nog even 4 maanden wachten en kijken hoe het gaat met hem… Is hij nog vaak verkouden/ of ziek … dan na 4 maanden laten helpen en anders toch nog uitstellen zodat hij het misschien vergroeit. Dus … die keuze heb ik ook gemaakt. De arts gaf ook als argument dat het tóch (ondanks klein) een ingreep met narcose is. Die ook (minimaal) gevolgen kan hebben… bijv bloedingen etc.

Dus over 4 maanden staat er weer een afspraak…

Ja, ik vind het toch moeilijk, ben een tijdje aneasthesie assistente geweest en ik vond het niet fijn om deze operatie te zien.

De kids weten er niets van omdat het een narcose is maar vind het nogal een operatie. Wil je natuurlijk geen angst aan praten hoor, als het moet dan moet het, ik bedoel je verwijderd die dingen niet voor de lol.

Wat ze doen op de operatie kamer waar ouders niet bij zijn, als aanvulling op Sje’s verhaal is dit:
Als de ouder weg gaat en de kleine is met een kapje onder narcose gebracht, word het op de operatie tafel gelegd, en het kapje verwijderd dan kom de KNO arts die een soort lange, slanke, zuig lepel met een gaatje aan het einde in de neus brangt, dit gebeurt heel snel, dan schraapt hij/zij als het ware die amandel weg, dan snel de andere neusgat, dan word het kind op de zij gelegd en spuugt het over het algemeen bloed wat opgezogen word, dan geven ze het wat extra zuurstof, Het kind moet dan bijkomen en ademen, zodat men ook kan zien dat alles goed is, dan word het in een bed gelegd en naar de ouders gebracht. ongeveer 5 tot 10 minuten

Wij deden er zo’n 6-8 in de ochtend van 7:30-9:30, dus dat gaat heel rap. We hebben weinig complicaties gezien, alleen vind ik zelf dat schrapen nogal “goor” ja heb er geen ander woord voor, want dat moet best hardhandig gebeuren!

Ik hoop niet dat ik iemand hier iets aanpraat, maar denk wel dat je als ouder gewoon moet weten wat er op de operatiekamer gebeurd als je weg bent. Er zijn overigens nieuwe technieken beschikbaar begrijp ik, maar weet niet of die in NL worden toegepast, het was ongeveer 5 jaar geleden dat ik op de OK werkten.

Juna

ai… klinkt niet echt leuk! Merkt je kindje hier echt niks van? Is dat gewoon een reflex dat je spugen of … ?

Ik hoop ook stiekem dat het na 4 maanden niet hoeft… maar wat beter is voor Jurian moet gewoon gebeuren…

Weet iemand iets over vocht bij de oortjes? Buisjes?

Madelon is met der 4 jaar aan de keelamandelen en neusamandelen geholpen en zou ook buisjes krijgen maar was niet nodig ze hebben ze toen alleen doorgeprikt en zodat het vocht eruit kwam en nadien nooit meer last gehad. Dus dat kunnen ze ook doen ipv buisjes is waarschijnlijk maar net hoe erg het is

Ik zou dezelfde beslissing hebben genomen hoor,hij is nog zo klein

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nee, daar weten ze achteraf niets meer van omdat ze toch verdoofd zijn door die gassen, maar dat is wel de veiligste manier, zo kort mogelijk onder narcose! Ik weet wel dat als we dat deden ik s’ avonds altijd prima sliep van die gassen! ahhahahah niet druk maken alleen is en blijft narcose iets moeilijk vooral voor kids, maar je moet juist hebben dat ze spugen en een reactie geven op een prikkel, maar nee kan uit ervaring zeggen dat je daar achteraf niets meer van weet!

@mini-boy: hopelijk zal het na de komende 4 maanden niet meer nodig zijn!! Ik ga duimen hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hallo mama van miniboy,

Bij beide van mijn kinderen heb ik deze ingreep gehad, en geloof me, het doet enorm goed. Mijn zoontje van 6 had zelf meerdere ingrepen erbij en mijn dochtertje was het keel en neusamandelen. Ze slaapt nu beter, ademt beter, praat beter. Het doet ze goed geloof me. Jij als moeder zal een traantje laten, maar na 2 dagen zijn ze weer t oude.

Groetjes,

Aylin (mama van Mert en Maral)

A. A.

Wat lief zo’n reactie…

Ik loop er de laatste tijd steeds meer aan te denken om het toch wel te doen. Jurian ademt als een jong hondje die heeft lopen rennen, ook tijdens slapen altijd mond open en snurken. Verder heb ik het idee dat hem dit belemmert in activiteiten … dat hij al snel moe is. Is misschien idee… ?!

hoi hoi,

Tuurlijk, want mijn dochtertje snurkte ook zo erg, dat ik er wakker van werd, en ze snurkte zelfs luider dan haar papa

Ook heeft mijn zoontje buisjes gehad, ze hebben vocht weggenomen. Ik merkte er niks van maar het vocht zou zijn spraakontwikkeling belemmeren volgens de KNO arts. en dat was ook een geweldig idee. Na een hele tijd (volgens mij een jaar later) zag ik het buisje eruit komen, en dat schijnt normaal te zijn. Het komt er spontaan uit, je moet t er niet uithalen.

Mijn dochtertje van 2,5 toen ze de ingreep kreeg van KNO en mijn zoontje 3,5. Tis natuurlijk altijd veel fijner als ze niet zo’n ingreep hoeven te hebben, maar ja tis wel veel beter dan altijd die medicatie. Jij als moeder zal het wel heel goed aanvoelen, of het wel of niet nodig is.

Succes en sterkte.

liefs, Aylin

A. A.

ik heb geen moment getwijfeld. milo had iedere 2 mnd middenoorontsteking vanaf zn 7emnd. met 15mn kreeg hij buisjes en neusamandelen eruit, 2wk later ging hij lopen (eindelijk), en hadden we een veel fitter kind, de ventoline kon in de kast. als hij verkouden was dan moest ik m altijd laten puffen (leuk hoor bij zo’n kleintje…NOT) want het leek wel pieterburen. nu gaat het nog steeds goed, alleen 1 buisje ligt eruit. nu krijgt hij wel weer beetje last, van dat oor, nu hij weer verkouden is. dan ga ik weer terug, want dat buisje erin stelt niks voor. maar die neusamandelen vond ie niet leuk. hij werd hysterisch wakker (desoriëntatie). bleef gillen en daarna een hele fles koude sap leegegdronken en daarna in slaap gevallen en smiddags naar huis en gewoon weer buitengespeeld…wel een beetje bleekjes.
succes laat je maar goed adviseren. lang leve de KNO arts.

x Floss

hey michelle

ik zou even laten weten van danique hoe het is afgelopen goed ze wordt op 11 juni geopereerd aan der neusamandelen en keelamandelen en buisjes
eerst zou alleen de neus en buisjes gebeuren omdat der amandelen er goed uit zagen deed ze het niet maar na een paar keer bellen dat wij er toch op stonden dat ook der keel eruit moet want ze gaat nu onder narcose dus in keer goed en niet na een paar weken weer voor der keel dacht het niet
na 5 keer belllen met de kno arts en gezegd dat wij erop staan dat het wel moet gebeuren doet het ze het toch

liefs elisa

e.r.a.m koning