rare vraag misschien maar gaan jullie kids naar het kdv/ wij wilde eerst damian met een jaar laten gaan omdat mijn ouderschapsverlof er dan op zit en we hebben zelf geen vrienden met kinderen dus leek het ons voor damian ook wel goed en leuk. maar… we hebben nu even alles berekend volgens de prijslijst van het kdv en de belastingterug gave maar dan gaan we er per maand bijna 200 euries op achteruit. onze werkgever betaald niet mee (werken bij hetzelfde bedrijf) en mijn vriend verdient teveel dus we krijgen niet zoveel terug. nu zitten we er dus aan te denken om het niet te doen en dat ik na mijn ouderschapsverlof mijn contract terug laat zetten en gewoon lekker 3 dagen blijf werken en dus 4 dagen heerlijk bij mijn mooie ventje blijf. hij gaat wel als hij 2en half is naar de kleuterschool en van daaruit naar de basis maar loopt hij dan niet teveel mis of kunnen we dat ook gwoon zelf oplossen. we zijn nu namelijk al bezig met leren delen en hem leren wat niet van hem is (we hebben een lieve labrodor die zijn speelgoed aan damian geeft) maar als we zeggen nee damian dat is voor kawa dan pakt hij het ook niet
Kdv
Je gevoel volgen.
Mijn 2 kids zijn nooit naar een kdv geweest. Madelon is met der 2 1/2 naar de psz gegaan en Dat doen we met Dylano als hij 2 jaar en 3 maanden is. Geloof niet dat mijn Dochter iets gemist heeft.
Liefs Michelle
mijne gaat vanaf dat hij 3 maanden is en ik vind het heel prettig. Hij is veel rustiger gewordne en kan beter tegen drukte. Hij vindt het ook helemaal geweldig daar en lacht de hele dag. Hij gaat nu 2 middagen. Ik vind het wel belangrijk dat hij leert met andere kinderen te spelen en dat hij niet altijd bij ons is. Dan is de overgang dadelijk niet zo groot. Maar dit is persoonlijk, hoor. Ik denk dat ieder kind verschillend is dus je moet doen wat bij je past.
22-12-2009 colin geboren
Het is het een of het ander vaak he. Of minder werken of dezelfde aantal uren werken en meer geld kwijt aan het kdv. Maar hoeveel dagen zou Damian dan naar het kdv gaan? En als je minder gaat werken verdien je ook minder. Het is de voor en nadelen tegen elkaar afwegen en je gevoel volgen wat wil ik en wat kan.
Marijn en Dion vinden het beide geweldig op de crech. Ze gaan 1 dag naar de crech en 2 dagen naar mijn moeder toe. Wilde ze niet 3 dagen bij mijn moeder brengen omdat oma oma moet blijven en leren spelen met andere kinderen is ook belangrijk. Marijn vind het geweldig om met andere kinderen te spelen en ik merk aan Dion dat hij veel aandacht heeft voor andere kinderen en ook echt hun observeerd.
Maar volg je gevoel.

Onze zoon gaat niet naar het kdv. Mijn ouders passen een dag op en mijn schoonouders ook 1 dag. Mijn man blijft ook 1 dag thuis. Wel vind ik - maar dat is natuurlijk ook persoonlijk - dat hij dan wel naar de peuterspeelzaal moet. Al heeft hij wel een neefje die twee maanden jonger is, dus het leren delen/samen spelen etc zal hij ook thuis wel meemaken. Maar ik vind het wel belangrijk dat hij ook naar andere (leidsters op psz) leert luisteren.
ik werk nu ook 3 dagen dus mijn inkomen blijft dan gelijk. hij gaat nu 2 dagen in de week naar opa en oma en 1 dag is het papa dag. ik neem hem verder overal mee naar toe want hij slaapt sinds hij 3 maanden is al bijna niet overdag dus kan lekker weg met hem en dat vind hij heerlijk. als we een dagje thuis zijn dan zit hij ook niet konstant bij mij hoor maar ligt hij in de box zit hij te spelen op zijn kleed of zit ie lekker in de wipper. hij vind het ook helemaal niet erg om bij iemand anders te zijn want eenkennig is hij absoluut niet dus daar ben ik niet bang voor. maar de meningen zijn dus lekker verdeelt. hij gaat zo ie zo met 2 en half naar de peuterspeelzaal. is toevallig dezelfde als war ikzelf gezeten heb en mijn leidster zit er nog steeds (erg leuk haha)
Morgan gaat straks weer 4 dagen naar het kdv net als bij der ouder kdv en ik moet zeggen zij vind het heerlijk daar. We hebben gister de evaluatie gehad en ze ontwikkeld zich goed ze gaat overal goed in mee en ze vermaakt zich prima. Ik heb haar vorig jaar drie weken thuis gehad met de vakantie niet dat was 3 keer niks. Na bijna 2 weken ging ze tegen de muren. Ze kon der energie niet meer kwijt en ze miste de kinderen en de leiding. Dus dit jaar hebben we 3 weken vrij. We gaan 8 dagen naar portugal en de laatste week breng ik haar gewoon lekker naar het kdv. Kan ze en trakteren en der energie kwijt en wij kunnen in alle rust der verjaardag voorbereiden.
Groetjes,
Michèle