Vandaag schijnt Eva op het kdv helemaal door het lint te zijn gegaan. Dat vertelde de leidster. Ze wilde alleen bij één leidster zitten en alleen zij mocht haar verschonen. Terwijl ze de andere leidster gewoon leuk vindt. Als ze haar zin niet kreeg, ontplofte ze. Dikke tranen, rood gezichtje. Een driftbui die blijkbaar heel lang duurde.
Eef is natuurlijk pittig, dat weten we én een peuterpuber, maar volgens mijn vriend leek het alsof het kdv een beetje was geschrokken van haar gedrag. Ze wisten niet goed hoe ze haar uit die bui konden halen. Na het slapen was ze weer lief.
Ik begrijp niet helemaal dat ze hier zo op reageren. Dat ze het tegen ons zeggen is logisch, maar ze zijn dit soort buien neem ik aan wel gewend bij 2-jarigen? Nu lijkt het net alsof Eva een uitzondering is, of raar gedrag vertoont. Terwijl zij niet driftiger is dan andere kinderen en normaal gewoon lief is op het kdv. Ik was er zelf niet bij en weet dus niet hoe ze zich gedroeg. Maar wat moet ik hier nu mee? Ik bedoel, zal ik het zelf nog eens aan de leidsters vragen en waarom het gedrag van Eef hen zo verbaasde? En vinden jullie dat ik er naar Eef toe iets mee moet doen? Ik zei wel: ‘Ik hoorde van … dat jij niet lief bent geweest vandaag. Je bent heel boos geworden he?’ Ze zei alleen: ‘Ja, boos’, verder niks. Hier ontplofte ze daarstraks ook meerdere keren, dus het kan even een fase zijn. Wij negeren haar hier en dat werkt goed. Heeft papa ook op het kdv gezegd…Maar ik vind het moeilijk om haar duidelijk te maken dat ze dit soort gedrag niet mag vertonen bij andere kindjes…maar hoe maak ik dat duidelijk?
Groetjes Rainbow, trotse mama