KDV ritme

Ik had even een vraagje aan de mamma’s met kdv kindjes. Bij Morgan hebben ze alles vrij strak in het gareel op het KDV. tot 6 maanden gaan ze helemaal met het ritme van het kind mee en daarna moet het kind in het ritme van het kdv mee. Allemaal zelfde tijd eten en drinken, allemaal zelfde tijd plassen, en allemaal zelfde tijd slapen. En daar ligt eigenlijk mijn vraag. Morgan slaapt moeilijk op het moment. Ook 's nachts is het allemaal niet even soepel. Geeft op zich niet, maar op het kdv gaan ze daar niet echt ik mee. 's Morgens wordt ze wel nog even op bed gelegd, maar slaapt ze nooit lang. Na de lunch slaapt ze wel maar dan wordt ze om 15.00 wakker gemaakt want dan is het weer tijd voor een snackje en drinken.

Persoonlijk heb ik zo iets van als ze nog slapen wil laat haar maar liggen, maar dat doen ze niet ivm met het schema. Morgan eet goed en krijgt altijd een appeltje van pappa als ze gehaald word dus die cracker missen is het ergste niet.

Zijn ze bij jullie ook zo strikt of gaan ze mee met de ouder zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Bij ons zijn ze niet zo strikt. Merel heeft daar zelfs een ander schema dan thuis. Thuis slaapt ze meestal alleen 's-middags. Ik leg haar 's-ochtends en 's-middags wel eens in bed, maar dan heeft ze geen zin. Op het KDV slaapt ze meestal 2 keer. Dan heeft ze het echt nodig en leggen ze haar lekker in bed. Wat heb je ook aan een kindje dat jengelt omdat ze moe is!? Dat ze een beetje regelmaat willen hebben met het eten, snap ik wel. Maar een keer een snackje over slaan is niet zo erg, denk ik. Bij ons gaan ze dus wel met de ouder mee en zijn ze erg soepel. Ik weet niet hoe het gaat als ze straks naar de andere groep gaat als ze twee is, maar dat zien we dan wel weer.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ze hebben wel vaste eettijden enzo, maar als Jesse bijvoorbeeld nog slaapt als het lunchtijd is laten ze hem slapen. Vind ik wel prettig. Als hij dan wakker wordt eet hij zelf met de leidster een broodje,

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi hoi
Tim gaat al naar het KDV vanaf zijn 3 maanden . Er wordt altijd naar het ritme van het kind gekeken . Mocht Tim niet wakker zijn als ze gaan eten of drinken dan krijgt hij het wel na zijn slaapje . Ik heb nog nooit gehoord dat er op dit KDV kindjes worden wakker gemaakt voor zoiets . Wel leggen ze Tim iets eerder in bed dan dat ik thuis doe . Dit omdat ik hem om 2 uur kom halen en de meiden vonden dan dat ie toch ongeveer genoeg geslapen moest hebben smiddags . Vindt ik fijn . Thuis slaapt ie van ongeveer 1 tot 3 , daar van half 1 tot 2 . Ze hebben zelfs wel eens aangegeven om het dagritme van een kindje van thuis op te schijven zodat ze het ook daar kunnen gebruiken . Zeker bij kleinere kinderen .
Ook zie ik kinderen zelf aangeven dat ze moeten plassen ( Tim is zo ver nog niet hihihihi )

Groetjes Dorethe

Bij ons hebben ze wel een bepaald ritme, maar passen zich ook aan de kindjes. In ieder geval nog bij Dani. Afgelopen vrijdag hebben we hem om 12.30 opgehaald omdat we een weekendje weg gingen. Toen had Dani zo lekker geslapen dat hij pas om 12.20 wakker werd, dus toen wij aankwamen zat hij (in zijn eentje) nog lekker een broodje te eten. Dus als hij lekker slaapt maken ze hem niet wakker. Weet niet precies hoe ze het doen met de iets oudere kinderen.
Fruit is om een vast tijdstip, maar als ze merken dat Dani bijvoorbeeld heel moe is krijgt hij eerder zijn fruit of vervroegen ze het iets voor alle kindjes, zodat ze wel samen kunnen eten.

Dus ja er is wel een schema en ik denk zeker voor de kindjes met 1 slaapje, want die gaan na het broodje eten erin, maar kan dus afwijken.

Bij Tim op het KDV is het hetzelfde als bij jullie. Tot iets van 6 maanden passen ze zich aan aan het ritme van de baby. Daarna moeten ze zich aan het ritme van het KDV houden. Ik heb hier hele discussies over gehad. Tim slaapt namelijk thuis nog erg lang. Nog maar 1 slaapje, maar wel een hele lange. Gaat om 13.00 uur naar bed en wordt tussen 16.00 uur en 17.00 uur wakker. Op het KDV slapen ze s’ochtends van 10.00 uur tot 11.00 uur en dan slaapt Tim ook nog terwijl hij dit thuis niet doet. Maar ja is natuurlijk daar wel heel anders, drukker allemaal indrukken etc. S’middags slapen ze van 13.00 uur tot 15.00 uur en dan worden ze wakker gemaakt. Tim slaapt altijd nog, maar toch wordt hij wakker gemaakt. Als ik hem ophaal dan is hij nog vrolijk. Maar eenmaal thuis is hij helemaal op. Want hij heeft gewoon meer slaap nodig. Eindelijk sinds een paar maanden willen ze hem om half 5 nog een keer naar bed doen. Maar dat heeft me wel veel overtuigingskracht gekost. Om 15.00 uur laten slapen was geen optie, want daarna eten ze met zijn alleen een koekje en krijgen ze drinken. Begrijp wel dat ze niet iedereen een eigen ritme kunnen geven, want dat kost veel te veel tijd. Maar goed vind het toch jammer.

Maar nu sinds een paar weken doen ze hem niet meer om half 5 naar bed. Maar eindelijk gaan ze er in mee om hem om 15.00 uur niet wakker te maken. Dan wordt hij dus pas rond half 5 wakker en dan krijgt hij als enige dan zijn koekje en drinken.

Dus ja hier precies hetzelfde als bij jullie, maar misschien dat als je er toch wat van zegt dat ze toch ook een uitzondering maken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Zover ik weet passen ze zich redelijk aan aan het ritme van het kind. Ze wordt in elk geval nooit wakker gemaakt.

Vanmiddag hebben we een soort ontwikkelingsgesprek met een van de leidsters, dat doen ze blijkbaar na elke verjaardag met ieder kind. Dan vraag ik dat soort dingen ook nog even extra. heb er nooit zo bij stilgestaan omdat het nooit problemen op heeft geleverd.

Ik zou wel aangeven dat je het graag anders wilt voor je kind. Zitten ze met onderbezetting in het personeel ofzo dat ze zich niet aanpassen aan de slaapbehoefte van de kids?

liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou ja die discussie heb ik dus al vele malen gevoerd. Haar om 16.30 nog een keer wegleggen heeft geen zin want dan komen we haar halen. En klagen bij de eigeneresse heeft ook geen zin want die is nooit bereikbaar, alleen als het om geld gaat.

Ben bang dat ik maar moet hopen dat ze snel een ander kdv heeft en ondertussen veel rustmomenten in de weekenden creeeren.

Gelukkig is ze vandaag en morgen bij Oma en daarna tot en met maandag bij ons thuis, Want mervin moest gister wel 3 keer aanhoren dat ze wel 38.1 verhoging heeft want daar zijn ze wel als de kippen bij om dat te melden.

Groetjes,

Michèle

Bij ons op het kdv houden zo zoveel mogelijk eenzelfde ritme met eten, maar als Anna twee uur slaapt of 1 uur, dat geeft niet. Ze halen haar er niet uit als ze nog niet wakker is.