KDV gesproken ivm met slaan

Zo even een schoon topic waarin ik hoop dat het nu even over mij en mijn dochter en haar avonturen op het KDV kan gaan. In het andere topic bakkelijen jullie maar lekker verder.

Maar goed ik heb haar hoofdleidster gesproken. Ik vroeg of ik haar even kon spreken en dat was uiteraard geen probleem. Ik gaf aan dat Morgan weer aangaf dat pappa haar sloeg maar dat we nu even met haar zijn gaan zitten en dat ze dus vertelde dat C. haar pijn deed en sloeg. Dat werd beaamt dat dat gebeurde. Sterker nog het had vandaag zijn hoogtepunt bereikt. C. Had Morgan letterlijk bij haar keer gegrepen en Morgan sloeg hard van zich af vooral in zijn gezicht. Was echt een situatie meppen waar je meppen kan. Ze zijn er uiteraard meteen tussen gesprongen en C. is meteen apart gezet. Ze weten dat hij bijna altijd begint. Morgan mept overigen meestal wel van zich af en komt het ook wel vertellen, maar ze waren van de situatie op de hoogte. Gek genoeg schijnen ze er wel altijd zelf voor te kiezen om naast elkaar te zitten met eten, maar toch gaat het steeds mis. Overigens hoorde ik wel dat morgan sneaky is. Ze prikt of knijpt kindjes zonder dat ze denkt dat andere het zien, dus helemaal onschuldig is mijn meissie ook niet. Maar met C loopt uit de hand en dat werd wel beaamt. Ze houden het zelf ook al in de gaten gelukkig. Want ze moest me gelijk geven dat als morgan het nu zo mee naar huis nam dat het te ver ging. Ik neem niet aan dat het mannetje meteen over geplaatst wordt, maar er worden extra ogen op dit stel gelegd. Ben wel blij dat ik het gemeld heb. En ze gaf me gelijk over mijn angst van morgan die roept pappa slaat mij. Zij weten beter maar een buitenstaander niet.

Groetjes,

Michèle

Wat fijn dat ze er begrip voor hadden en dat hun van de situatie af wisten. Neemt niet weg dat ik het wel jamer vind dat ze dit niet eerder hebben gemeld bij jou. Maar goed dat ze er u extra op letten, en hopelijk verbeterd de situatie dan!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

hmm…

Goed van je meid dat je in ieder geval alles hebt verteld wat je wilde en dat er een goed gesprek over is geweest.
ik vind het wel heel heftig om te lezen dat C haar gewoon naar dr keel grijpt (neem aan dat je dat bedoelde? er stond “keer” maar dacht dat is een spelfout)
lijkt wel een grote kinderen ruzie…
Heel goed dat ze het nu extra in de gaten houden, maar hebben ze ook nog tips gegeven hoe je in dit geval op haar moet reageren als ze er zo’n last van heeft thuis?
ik vind het toch wel sneu…oke Morgan doet ook wel is wat zeg je, maar dat is jullie en hen taak haar daarop "aan te spreken"
dat staat los van het feit dat ze iets behoorlijk heftigs mee naar huis neemt.
Hoe gaat Papa nu met de situatie om? lijkt me dat hij zich ook behoorlijk rot voelde toen Morgan zei dat papa haar sloeg.
heb ook wel met hem te doen eigenlijk. Fijn dat het uit is gekomen wat er nu werkelijk aan de hand was.

Fijn dat ze het nu beter in de gaten gaan houden. Ik hoop dat het snel over is, dit is toch wel heel extreem en sneu. En tuurlijk zal Morgan ook niet heilig zijn, maar dit is wel heel erg. Bij de keel grijpen…

Groetjes,
M

@ Inge het was keel ja

Ik vraag me ook af wat een jongetje van die leeftijd dat doet doen. De leiding is er ook erg van geschrokken en ik denk dat zijn ouders er ook wel op aangesproken worden, al voelde ik me niet geroepen omdat te vragen. Zij doen verder hun werk erg goed. En ze hebben wel een keer gezegd dat ze overhoop lagen maar het was nooit echt zo erg geweest. Beetje peuterkift zeg maar. Maar ik ben ook blij dat ze er extra op letten nu.

Groetjes,

Michèle

Goed dat er op gelet word!
Erg heftig hoor dat C. haar naar de keel heeft gegrepen, dat is voor een peuter erg vergaand…
Ik hoop dat het snel over is!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

oke dan had ik dat toch goed, ja echt… ik vraag me datzelfde ook af, hoe kan een peuter van die leeftijd al ZO agressief zijn.
dat kan toch niet?! Goed dat Morgan wel zo van zich afbijt. als ze dat niet durfde had je er 2 problemen bij. Ik hoop echt van harte dat het kdv dit goed oplost.

Goed dat het ter sprake is gekomen. persoonlijk vind ik het wel netjes als het kdv zoiets zelf even aan de ouders vermeld. Zeker als het een hoogtepunt bereikt. Als Nora is geraakt is met iets of echt een confrontatie heeft gehad, vertellen ze ons dat wel. Niet perse met dat kindje deed het, maar wel dat er iets is voorgevallen. dan hoef je zelf ook niet zo te zoeken naar de oorzaak van zo’n sla-opmerking.

In ieder geval weet je weer meer en letten ze er nu goed op op het kdv!

Liefs!

Groot gelijk dat je een nieuw topic hebt geopend, je oude ging helemaal nergens meer over en ik heb ook echt niet gereageerd…
Wat fijn dat het nu eindelijk bekend is waar het al die tijd om ging. Maar jeetje zeg wel heel erg raar dat hij haar naar de keel greep. Dat bedenkt zo’n kleintje echt niet zelf. Dus dat moet hij ergens op tv of in het echt gezien hebben lijkt mij dan… Vreselijk…
Wel fijn dat er nu extra aandacht aan word besteed.
En inderdaad hoe is het nu met Mervin? Nu iedereen 100% zeker weet dat hij het niet was haha

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@ Bakmamma iets te lefdevol kroelen vind ik wel een ander iets dan bewust een kindje bij de keel grijpen. En als je er over nadenkt is het eigenlijk heel zielig voor hem dat hij al blootgesteld wordt aan dit soort geweld in welke vorm dan ook.

Maar ik ga er zeker vanuit dat zijn ouders ook aangeproken worden. Morgan kroop achter me toen ze hem zag vanmorgen. Nou moet ik zeggen dat ze ook heeeeel goed drama kan spelen dus het was een combi van gisteren en aandikken, maar haar eigen leidsters van haar groep waren er nog niet, maar ik laat haar dan achter bij der oude leidsters en die hebben haar meteen naar de andere kant van het lokaal meegenomen en een extra oogje in het zeil gehouden.

@ goudvisje Pappa is erg opgelucht, want hij vind het verschrikkelijk als iemand dat zou denken over hem mede omdat hij zelf zo’n vader had dus echt zo niet wil zijn en ook niet zo is. En morgan is gek op der vader dus dat is gelukkig allemaal ok.

Groetjes,

Michèle

Gelukkig dat het het KDV ook al is opgevallen en dat het nu goed in de gaten gehouden wordt. Maar wat het jongetje er toe drijft om dit gedrag te vertonen? Hij is peuter dat is in de meeste gevallen echt genoeg… op school/psz/kdv gedragen de meeste kinderen zich heel anders dan thuis! Nikki was niet zo, maar een vriendinnetje van haar wel… die was heel sneaky… die zette bv haar vingers tussen de deur en zei dan tegen Nikki Doe de deur eens dicht, zodat ze Nikki de schuld kon geven… en ik maar denken dat het de mijne was… Tja en bij dat meisje thuis gebeurde ook niks bijzonders… De ouders zaten met de handen in het haar…

Luka begon met 14 maanden ook te ‘kroelen’, met name bij zijn beide oma’s. Dit ging soms ook erg hardhandig met knijpen, krabben en ‘wurgen’ met zijn armpjes om de nek. Hij leek nog niet te snappen dat dat zeer deed. Maar echt met de handen naar de keel grijpen vind ik iets anders…
En hij werd er natuurlijk meteen op aangesproken! Het mag absoluut niet, en nu is het ook over. Nu is het echt lekker knuffelen wat hij doet.
Kijk, misschien weet dat jongetje nog niet echt wat hij doet, dat hoop ik althans, maar dan alsnog moeten zijn ouders en de leidsters hem er wel op aanspreken! Anders denkt hij dat het mag…

Lilypie Second Birthday tickers

Ik kan me voorstellen dat papa erg opgelucht is Helemaal als ie zelf zo’n vader had… wat erg
Gelukkig doet hij het zelf beter en zijn jullie een gelukkig liefdevol gezinnetje

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gisteren zijn ze weer ekker aan het knokken gegaan, althans ze probeerde het maar elke poging is meteen in de kiem gesmoord, het is dus wel een beetje een over en weer ding alleen morgan heeft er dus duidelijk last van. Gek genoeg kruipen ze met eten altijd naast elkaar aan tafel en is er niks aan de hand. The peuter mind is a mysterious thing…

Groetjes,

Michèle

Nou ik zei al oposits attract. Zij is echt blond haar blauwe ogen, hij is antiliaans dus echt tegenpooltjes. Maar ja mijn ma zei ook al agressie bind ook. Ik hoop alleen niet dat ze naar dezelfde basisschool gaan anders zit ik er nog 8 jaar aan vast.

Groetjes,

Michèle