Anna gaat al vanaf 3 maanden naar eht kdv en het gaat eigenlijk heel goed. wel valt het ons op dat ze vaak met blauwe plekken thuis komt. Kinderen spelen met elkaar en dan kan er echt wel wat gebeuren, maar gisteren had ik haar opgehaald en had ze een hele bult en een grote blauwe plek op haar hoofd. Toen ik de leidsters er naar vroeg (ze kwamen er niet zelf mee), zeiden ze dat ze niet wisten hoe Anna daaraan gekomen was. Ze hadden haar in bedje gelegd en toen had ze nog geen blauwe plek en bult, en toen ze haar uit bedje haalden had ze in een keer een blauwe plek en een bult op haar hoofd?!?!
Ze hadden niets gehoord en weten ook niet hoe dat kan. Nu is Anna de laatste tijd erg mieperig en huilt om elk klein beetje pijn, dus met zo’n bult en blauwe plek, moet ze wel gehuild hebben!!! En Anna krijgt niet snel een blauwe plek, dus het moet echt iets zijn wat met grof geweld is gegaan.
Hebben jullie ook ervaringen met dit soort dingen? Natuurlijk ga ik een gesprek aan met de unit-hoofd, maar die is er vandaag niet. Wat vinden jullie en hoe is jullie kdv?