Kdv en blauwe plekken

Anna gaat al vanaf 3 maanden naar eht kdv en het gaat eigenlijk heel goed. wel valt het ons op dat ze vaak met blauwe plekken thuis komt. Kinderen spelen met elkaar en dan kan er echt wel wat gebeuren, maar gisteren had ik haar opgehaald en had ze een hele bult en een grote blauwe plek op haar hoofd. Toen ik de leidsters er naar vroeg (ze kwamen er niet zelf mee), zeiden ze dat ze niet wisten hoe Anna daaraan gekomen was. Ze hadden haar in bedje gelegd en toen had ze nog geen blauwe plek en bult, en toen ze haar uit bedje haalden had ze in een keer een blauwe plek en een bult op haar hoofd?!?!

Ze hadden niets gehoord en weten ook niet hoe dat kan. Nu is Anna de laatste tijd erg mieperig en huilt om elk klein beetje pijn, dus met zo’n bult en blauwe plek, moet ze wel gehuild hebben!!! En Anna krijgt niet snel een blauwe plek, dus het moet echt iets zijn wat met grof geweld is gegaan.

Hebben jullie ook ervaringen met dit soort dingen? Natuurlijk ga ik een gesprek aan met de unit-hoofd, maar die is er vandaag niet. Wat vinden jullie en hoe is jullie kdv?

Jeetje wat vervelend, kan me goed voorstellen dat je daar geen lekker gevoel bij hebt. Zeker omdat ze er zelf niet mee gekomen zijn. Dan denk je er toch sneller wat achter. Als ze nu zelf zeggen hoe het gekomen is dan heb je sneller zoiets van kan gebeuren. Maar nu heb je daar geen zekerheid over.

Ik ben heel erg tevreden over onze creche. Het is 1 keer voorgekomen dat Tim een bult op zijn hoofd had. Nou ja bult was een groot woord. Zij kwamen er zelf mee en gaven aan dat een jongetje hem met iets geslagen had en dat hadden ze te laat door. Ze zeiden ook dat ze er iets opgesmeerd hadden en boden excuses aan. Ik zag er toen zelf bijna niks van behalve het plakkerige wat ze erop gesmeerd hadden.

Ik zou dus als je het niet vertrouwd echt een gesprek aangaan op het KDV.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Erik is een tijd terug een paar keer gebeten op de creche door een jongetje dat een half jaar ouder is (heb ik ook een topic over gemaakt, ‘bijten op creche’ ofzo). De eerste keer was het in z’n vinger, amper zichtbaar, maar kwamen ze er zelf mee. Heel keurig. Dus ik dacht: kan gebeuren. De tweede keer was er een dikke schaafplek op z’n voorhoofd te zien, dus zei ik zelf al: “Wat is er gebeurd”?" Toen zeiden ze direct dat 'ie wéér was gebeten door hetzelfde jongetje en gaven ze aan welke maatregelen ze gingen nemen om dit in de toekomst te voorkomen. Ook gaf één van de leidsters aan dat ik met de manager in gesprek kon gaan, zodat er meer gewicht op de zaak kwam te liggen. Dus dat heb ik gedaan en sindsdien is er niets meer gebeurd (afkloppen…).

Ik vind het slecht dat op jullie creche de leidsters er niet zelf mee gekomen zijn, je vertrouwen is toch al beschaamd en openheid is dan toch wel heel belangrijk. Ga inderdaad in gesprek met het unithoofd en geef aan dat je het een vreemd verhaal vindt, dat je het slecht vindt dat ze er niet open over zijn geweest, dat je vertrouwen is geschaad en hoe ze dat denken te herstellen.

Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Bij ons op de creche is het ook twee of drie keer voorgekomen dat Coen gevallen dan wel gekrabd/geslagen is. Meestal zeggen de leidsters het gelijk als ik Coen oppak, ook als ik er niets van zie. Dus ik vind het ook vreemd en vervelend voor jou dat ze niet weten hoe Anna aan zo´n duidelijke bult komt. Zoiets gebeurt nu eenmaal niet zonder gehuil. Ik zou het zeker aankaarten bij de afdelingshoofd o.i.d.

Succes en groetjes,

Sandra

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Wij hebben nu ook wat problemen op het kdv met een leidster. Daar ben ik ook mee naar de eigenaresse gegaan. Nou heeft Morgan ook niet snel een plek of zo, maar als ze het heeft dan wordt het inderdaad meteen gemeld.

Ik vind het inderdaad maar raar dat het niet gezegd wordt zeker als het zo duidelijk is. Ik zou zeker een gesprek aangaan met haar. Misschien is het niks, maar dan weet je wel hoe of wat.

Groetjes,

Michèle

Charissa zit niet op het kdv maar mijn neefje wel, ook hij had vaak blauwe plekken en zelfs werd hij wel eens gebeten tot bloedens toe. mijn zus heeft ook de unit gesporken en sinds dien gaat het beter. Zelf werkt ze ook op een kdv dus ze weet dat er wel eens wat gebeurt maar dat en dat van jou is echt schandalig zal zeker met de unit contact opnemen,

Liefs en dikke kus brenda en charissa

ik kan me erg vinden in het verhaal van de jonge leidsters, ook ik heb stage gelopen in de opvang en ook een blauwe maandag gewerkt.
ik strijk niet alle leidsters over een kam maar inderdaad die jonge meiden hebben vaak geen enkel benul van het wel en wee van een kind en zeker in het geval van kindjes die veel naar het kdv gaan vind ik dit zorgelijk.
ik heb meegemaakt dat er een huilbaby was, de leidsters zuchtte al bijvoorbaad dat het meisje kwam en als het ging huilen hop in de maxi cosi in bed met een doekje over het gezicht of in de box, ipv het even aandacht te geevn of te troosten.
mijn schoonzus werkt zelf ook op een kdv maar zegt ik zou nooit mijn eigen dochtertje wegbrengen en zeker niet als het zo klein is.
ik ben erg blij dat ik het met fam op kan lossen.
maar melden hoor als je een niet pluisgevoel hebt is je volste recht

Ergens ben ik dan blij dat de leidsters bij ons kindjes hebben of langere ervaring. Tuurlijk lijkt met me normaal dat je een kindje leuker vind dan de ander. Maar wij hebben op die ene leidster na nooit rare dingen en dat is ook niet tegen de kindjes. Mervin haalt Morgan expres wel eens wat eerder op om inderdaad te kijken hoe het dan gaat, maar dat gaat altijd goed.

Maar ik kan me deze situaties voorstellen al denk je er liever niet over na.

Groetjes,

Michèle

Schokkend hoor, wat jullie schrijven. Maar goed dat ik dat een jaar geleden niet wist, haha. Nou moet ik zeggen dat ‘onze’ leidsters allemaal in de 40 zijn of ouder en dat ik daar een goed gevoel bij heb. Het enkele broekie dat er rondloopt staat in ieder geval nooit zonder een 40±er op de groep, dus laten we hopen dat zulke ernstige dingen op ons kdv niet gebeuren…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben ook geschrokken van de verhalen. Over het algemeen ben ik reselijk tevreden, maar ook omdat het om twee dagen per week gaat. Ik zou meer dagen persoonlijk niet trekken omdat ik wel echt vind dat ze daar niet ze zorg en aandacht krijgt zoals ze die van papa,oma en mij krijgt op de andere dagen. Ik heb nog geen blauwe plekken gevonden maar pas had Minke wel een bult op haar hoofd en wisten ze ook niet hoe het gebeurd was. Dat vond ik ook zo rot! De laatste tijd hebben we veel invallers ivm de vakantieperiode, logisch hoor, maar wel vervelend dat er dan niemand is die Minke echt goed kent. Dan breng ik haar ook echt weg met zo’n schuldgevoel… Tja. Ik vind het ook best lastig zo nu en dan.

Lilypie
Lilypie

Ik schrok ook van de verhalen, maar herken onze crèche er gelukkig niet in. Bij Merel op de groep werkt een wat oudere leidster en één van mijn leeftijd met ook een kind. Het gaat gelukkig erg goed en wat ik er van zie zijn de kinderen erg blij en tevreden.

Groetjes Natasja

Lilypie

ben blij dat het bij ons ook mee valt. En wij hebben ook oudere leidsters. We hadden ook een invalkracht waar ik niet tevreden mee was. Maar die is weer weg.
Verder zijn ze dol op hem. Maar als dat bij mijn kind gebeurde die blauwe bult. En dat ze niet wisten hoe dat kon… nou dan had ik zker ff laten weten hoe ik er over dacht. En een gesprek aan gegaan.

En Judith? Al een gesprek met het unithoofd gehad?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Zeker een gesprek aangegaan met het unithoofd en dat was goed geweest. Alles hebben we uitgeproken en ze zal de leidsters erop aanspreken. Het gaat ons niet zozeer om de blauweplekken maar meer over het feit dat je ernaar moet vragen. Kinderen spelen met elkaar en natuurlijk kan er wat gebeuren. Hier thuis valt ze ook wel eens en krijgt ook een blauwe plek (niet snel, maar het kan wel).

Ben blij dat ik het heb uigeproken en dat ik ook echt het gevoel heb dat er wat mee gebeurt.

Verder zijn we best tevreden over het kdv. De leidsters zijn ook niet verkeerd en er zijn een aantal moeders bij. Zelfs een echt oma! Dus dat zit wel goed. Toen Anna er voor het eerst heen ging, had ik er nog niet zo’n goed gevoel over. Maar dat is helemaal weg. Breng haar met vertrouwen weg en Anna gaat er ook met veel plezier heen. Nu is Anna natuurlijk een schatje!!!

gelukkig maar dat je er nu een goed gevoel bij hebt.
Ik had gister nog gereageerd op deze toppic,… en toen ik thuis kwam zei mn vriend dat er een klein ongelukje was gebeurd op het kdv… is gelijk schrikken natuurlijk… het viel wel mee. Hij is naar voren in de zandbak gekukkelt… en had een masker van zand… ik moest wel lachen achteraf… maar moest ook gelijk hier aan deze toppic denken.

Fijn dat het uitgesproken is, en dan er ook maar vanuit gaan dat het nu eerlijk gezegd wordt.

Fijn dat je je er goed over voelt en alles gezegd is. Nu hopen dat het de volgende keer gewoon gelijk gezegd wordt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Fijn dat alles nu uitgesproken is. Dan breng je haar toch weer met een geruster hart weg.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Oh fijn dat de lucht geklaard is. Wat je zet een plek kan altijd maar laat wel weten hoe of wat.

Groetjes,

Michèle

Wij zijn gelukkig heel tevreden met ons KDV.
Natuurlijk komt Sam regelmatig met blauwe plekken thuis… maar als ik thuis al zie wat hij vaak uitspookt en waar hij overal op klimt…
Bij ons zeggen ze het meteen als hij weer een heeft staan te turnen op de bank en ervanaf gekukeld is.
Laatst had hij zijn hoofd gestoten en had er een sneetje in… kreeg gelijk telefoon op mijn werk, dat het niet ernstig was maar dat Sam waarschijnlijk een bult had en een sneetje in zijn hoofd.
Dat vind ik uitermate netjes van ze.

De leidsters zijn wel jongere dames… maar ze zijn allemaal even leuk en mijn zoon vind ze ook allemaal geweldig. Ook met zindelijkheidstraining doen ze erg hun best. Ze zetten hem regelmatig op de wc… vaak heeft hij maar 1 ongelukje op een dag… super toch? (we zijn pas 4 weken bezig zonder luier).

Groetjes