....Kaya ingedaald is?

Vanmorgen moesten we weer bij de gynaecoloog komen voor controle (tegenwoordig elke week, sinds vorige week)

Kaya weegt nu iets meer dan 3100 gram en alles ziet er nog steeds prima uit.

Op een gegeven moment ging de gyn. keihard (voor mijn gevoel dan ) op de zijkanten van mijn onderbuik duwen.
Pffff…dat deed zeer zeg!
Ik zei het ook en hij verontschuldigde zich meteen. Hihi, achteraf kon ik er wel om lachen, maar ik had het gewoon ff niet verwacht (dat het pijn zou doen)
De gyn. zei dat hij even wilde voelen of ze ingedaald was.
Dus ik: "nee hoor, vorige week ook niet"
Hij zo: O jawel hoor, ze is ingedaald.
Huh???
Hahahaha!
Had ik ff totaal niet verwacht omdat ik haar de laatste tijd zo bij mijn ribben voel.
Maar dat is waarschijnlijk gewoon omdat ze nou eenmaal steeds groter wordt
Verder verklaart het voor mij wel wat dat ze is ingedaald.
Ik weet nu tenminste waarom het “van onderen” weer voelt alsof het gebroken is
En ze drukt nogal op een zenuw in mijn lies.

Maarre…volgens mij betekend het NIKS hè, dat ze al is ingedaald. Toch?

Nou ja, verder was mijn bloeddruk nog steeds wat hoog (onderdruk 87) maar dat is het al een paar weken en deze gyn. zei dat het wel “te verwachten was” ofzoiets.
Ik denk omdat ik bij Steef natuurlijk zwangerschapsvergiftiging had.

Volgende week mag ik weer (vrijdag)

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Gewijzigd door - Bieb op 04 Nov 2005 14:38:27

Bij een tweede hoeft het in principe niets te betekenen.
Ik weet toevallig dat wanneer de weeën begonnen zijn de baby nog niet eens ingedaald hoeft te zijn.
Kaya ligt tenminste alvast in de starthouding, dan heb je die volgens mij lastige uren al gehad. Balen dat ze op een zenuw ligt, kan me goed voorstellen dat dat behoorlijk pijnlijk is. En die onderdruk van 89? Je zit in de 37e week, dan mag die druk toch best wat hoger zijn.
Het komt goed Bieb, aldus een papa die makkelijk praten heeft

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)
kleinefajah.dreumessite.nl

Ja, mijn bloeddruk mag idd wat hoger zijn zo aan het einde van de zwangerschap.
Alleen ik zat tot voor een week of 4 geleden “braaf” tussen de 65 en max. 70 onderdruk.
Dus dan is 87 wel wat hoog (voor mijn doen dan)
En juist omdat het bij Stephan aan het eind zo gevaarlijk omhoog is gegaan, houden ze het extra in de gaten.
Maar alles is vooralsnog dus prima en daar ben ik wel blij om!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Nope, betekend helaas nog niks dat ze al lekker ingedaald is, behalve dan dat ze in ieder geval niet stuit ligt en dus nu lekker zo zal blijven liggen. Dat gevoel alsof het gebroken was had ik ook, pfff effies nog meid. Bloeddruk mag inderdaad nu wel omhoog, is ook logisch aangezien je lijf bijna op de top van zijn kunnen is.

Dat ie zo hard heeft geduwd zal wel bedoeld zijn geweest om te kijken of jullie meiske nog ruimte had om alsnog te draaien.

quote:
Ja, mijn bloeddruk mag idd wat hoger zijn zo aan het einde van de zwangerschap. Alleen ik zat tot voor een week of 4 geleden "braaf" tussen de 65 en max. 70 onderdruk. Dus dan is 87 wel wat hoog (voor mijn doen dan) En juist omdat het bij Stephan aan het eind zo gevaarlijk omhoog is gegaan, houden ze het extra in de gaten. Maar alles is vooralsnog dus prima en daar ben ik wel blij om!
Sorry ik had het over 89 zonet, ff typfoutje. Maar idd als het zo ligt, mag er best wel wat meer aandacht aan besteed worden. Probeer lekker je rust te pakken wanneer het kan en geniet nog even van je zwangerschap.

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)
kleinefajah.dreumessite.nl

betekend idd niks dat het ingedaald is,kaitlyn was met 28 weken ingedaald

maar zal wel mooi zijn natuurlijk hihiihhi

maar geeft natuurlijk wel een fijn gevoel dat ze is ingedaald toch

nou meis geniet van de laatste loodjes

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Hihi, ik meende me al te herinneren dat het niks betekende (wel jammer natuurlijk Hoewel ik nog niet mag klagen, maandag pas 37 weken)

Op zich ligt ze al heeeeel lang met haar hoofdje naar beneden. Al zeker vanaf week 20 ofzo.
Maar dat ze nu wat “vaster” ligt is idd een prettig idee
Ik onderstreepte het woord “idee” expres even omdat het géén prettig gevoel is

Nou ja, we zien wel wanneer ze van plan is te komen.
Daar is toch nooit een touw aan vast te knopen

Heee wat goed, ingedaald, je hoeft niet te gaan liggen als je vruchtwater breekt

Nou nog ff en je kunt genieten!!

Groetjes Nathalie & Co

quote:
Heee wat goed, ingedaald, je hoeft niet te gaan liggen als je vruchtwater breekt

Jij ook al?? Ik heb dat vaker gehoord de laatste tijd maarre…ik snap dr niks van hoor
Wat wordt daar nou mee bedoeld? Moet je anders dan wél gaan liggen als je vliezen gebroken zijn?
Dom hè, nooit in verdiept

heyyyyyyyy dat wist ik ook niet, ben er wel benieuwd naar.

ja want als je gaat wandelen stroomt je vrucht water weg ,als hij gebroken is. en dan moet het kindje binnen 24 uur op de wereld zijn .maar wel lekker dat kaya is ingedaalt .nou geniet nog van de laatste loodjes

groetjes marielle mama van
10-10-01

Ik snap het NOG niet
Hahaha, erg he!
Ik heb dus gewoon simpelweg altijd begrepen dat je kindje, na het breken van de vliezen, binnen 24 uur geboren moet zijn ivm infectiegevaar.
That’s all. Meer weet ik niet.
Dus als iemand kan uitleggen waarom ik nu gewoon mag blijven lopen als de vliezen breken en bij een niet ingedaalde baby niet…???

Gewijzigd door - Bieb op 04 Nov 2005 22:33:16

geloof dat dat te maken heeft met het kunnen uitzakken van de navelstreng. dus als de vliezen breken en een baby is niet ingedaald dat het gevaar is dat de navelstreng als eerste komt wat natuurlijk niet mag

groetjes Kim, mama van

en

Aha, nooit van gehoord maar het klinkt best heel aannemelijk.
Thanx

Juist wat Kim zegt klopt, maar daar hoef jij je nu niet meer druk om te maken

Groetjes Nathalie & Co

Ahaaaaaaaaaaaa dus als de vliezen breken, mag je het lekker laten lopen hahahahaha. Net zoals bij mij, zandzakken voor de deurrrrrrrrrr

hey wat goed!! al lekker ingedaald ze is bijna klaar voor het grote werk!!! ook al een mooi gewichtje vindt!! ik begrijp goed wa&t je bedoeld met als je zegt dat je der in je ribben voelt!! dat had ik ook de gyno zei van baby is ingedaald en je hebt een halve cm opening dacht he hoe kan dat nu dat ik dan het gevoel heb dan mijn ribben over worden gestampt (hihi) toen ik bevalklen was werd veel duidelijk ben zelf niet zo groot (tenminste niet in de lengte) en had ff een boefje van bijna vier kg op de wereld gezet!! denk en de gyno beaamde dat ook dat het daar wel wat mee te maken kon hebben!!
allesinds geniet lekker van je laatste weekjes zwangerschap !nu nog ma heel even en je kleine prutske is er!!

liefs jessica, &

Super zeg
En het klopt wat de andere zeggen wanneer ze niet ingedaald is en je vliezen breken
Is er een kans dat de navelstreng als eerste naar buiten komt
Daarom moet de dan gaan liggen
Maar daar hoef jij je niet druk om te maken
Maandag 37 weken al het schiet op Bieb
Hoop dat je nog kunt genieten van de laatste loodjes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Spannend hoor!!!
Suc6 met de laatste loodjes.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).