Wie van jullie gebruikt de speciale kauwvitamines van bijv. Davitamon voor je peuter?
En wat doe je dan met de vitamine D-druppels?
En zijn die dingen makkelijk te kauwen?
Wie van jullie gebruikt de speciale kauwvitamines van bijv. Davitamon voor je peuter?
En wat doe je dan met de vitamine D-druppels?
En zijn die dingen makkelijk te kauwen?
Wij gebruiken ze, en ze worden hier gegeten als snoepjes
Zowel onze peuter als onze dreumes krijgen ze goed weg!
Vitamine d hebben we niet meer in huis!
Ik vind ze dan ook heel handig!
Manderijn
Let er bij de aanschaf van kauwvitamines op hoeveel % van de dagelijkse hoeveelheid ijzer erin zit.
Wij hadden vitamines met 50% van de dagelijkse hoeveelheid ijzer en daarvan kregen onze meiden grijze aanslag op het gebit.
Groetekes, Sje
Erik krijgt de tabletjes van Davitamon, voor 3+. Wij noemen ze zonnesnoepjes, omdat ze de vorm van een zonnetje hebben. Hij krijgt de bananensmaak en vindt ze erg lekker. Twee per dag is genoeg voor de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vit. D, dus de druppels zijn hier al tijden de deur uit.
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Ik gebruikte eerst davitamin maar nu multi vitaminen van de kruitvat een stuk goedkoper en 1 vitamine D tablet van de kruitvat. Je moet voor vit D aan de 10 Umg per dag komen. Wij komen met dit aan 7,5 Umg maar de rest halen ze uit het eten wat ze krijgen.
wij hadden van davitamon (spongebob staat op het etiket) kauwvitamines vanaf 2 tot 5 jaar. hier hoef je geen extra vit. d bij te geven omdat er al 10 microgram in zit.
maar wij zijn nu weer begonnen met gewoon vit d. omdat rico door de ijzer wat randjes om zn tanden kreeg en ik dat niet mooi vond. Ook had hij zijn boost wel binnen.
Ik geef Fabienne af en toe davitamon maar zeker niet elke dag omdat ze goed eet, nauwelijks ziek is dan vind ik het onnodig. Ook vitamine D is hier al heel lang de deur uit.
@Esther2107
Als Vit.D-druppels de deur al uit zijn en je geeft niet dagelijks een Davitamon, hoe voldoe je dan aan de juiste hoeveelheid vitamine D, wat ieder kind tot 4 jaar nodig heeft?
@mama van Julian; ik wilde er ook net een topic over openen! Jasper heeft altijd goed gegeten, dus ik gaf hem verder niets behalve de vit. D pilletjes. Maar nu is ie wat moeizamer met z’n groenten dus begon me ook af te vragen of ik daar ter compensatie wat vitamines voor zou geven? Ik lees nog even mee met dit topic!
Groetjes Carolien.
Ik ben niet overtuigd van het nut om extra vitamine D te gaan geven. Mits een kind de hele dag binnen zit en niet buiten komt. Het is algemeen bekend dat de industrie baadt heeft bij het aanpraten van extra vitamine D. Dat zij op die manier hun spaarvarkentje zien groeien, daar doe ik niet aan mee. Ik ga er vanuit dat als een kind goed groeit, beweegt, veel buiten is, bijna nooit ziek is, de gezonde dingen eet, het geen extra vitamine D nodig heeft en multivitamines … mijn persoonlijke ervaring is dat overdaad schaadt. Ons dochtertje is een gezonde dame van 3 jaar … Het is voor mij hetzelfde als dat je met de paplepel ingegoten krijgt dat melk zo gezond is … melk is voor de kalfjes en niet voor de mens, in ieder geval niet in de hoeveelheden die ons al heel lang voorgespiegeld worden …
Onze dochter krijgt ook geen extra vitamines, omdat ze dreumesmelk krijgt en ze tegen ons zeiden dat het dan ook niet nodig was. Daarnaast at ze goed, komt elke dag buiten en doet het goed. Nu eet ze echter wat slechter en wil ik stoppen met de dreumesmelk, dus denk dat ik dan wel vitamines moet geven.
Maar ben er nog niet uit welke het beste zijn.