Kauwbewegingen

zal ik doen mam
hij heeft vandaag weer een brul dagje, denk toch echt zn sprongetje zo nu en dan…bijna 17 weken natuurlijk dus dat kan ook wel, maar rico is de ene keer vrolijk en dan gaat zijn lach letterlijk over in een huiltje en dan gaat hij daarna krijsen. en ONTROOSTBAAR is ie dan ineens. zn wangetjes zijn niet meer rood dus denk niet dat hij dan last van zn tandjes heeft. er is er 1 al een beetje door dus ik denk dat die net vorige week zat te wringen.

nu zit hij weer vrolijk in bed te kletsen terwijl hij net aan het huilen gapen en oog wrijven was van de slaap, wat is het toch ook een droppie

(K)Kuzjes!

Ha ha ha ha ja die is volop aan het springen. Geniet er maar van ha ha ha. Ben blij dat Morgan uitgesprongen is. Die ligt nu alleen maar heel boos te zijn omdat zij vind dat ze NU eten moet krijgen. Net wakker en nu al een grote mond weer. Ze wacht maar even.

Dus bij Rico is er 1 door. Vlot hoor. Morgan is nog steeds aan het modderen. Ze is nu alleen weer snotverkouden. Het arme schaap.

Groetjes,

Michèle

ooh das echt vervelend! die manuele therapeut zegt omdat rico constant verkouden is dat dat ook met KISS te maken heeft!
het CB gaat dit echt van mij horen hoor!
alsmaar zeiden ze: maar je bent een jonge vrouw die zich snel drukmaakt en toch wat problemen heeft gekent in het leven blablabla. ALSOF IK MIJN PROBLEMEN OP HEM PROJECTEER! en: hij lacht dus alles is goed:s:s
NOU dat blijkt wel! ik ben zo pissig op hun, en dat laat ik ze weten ook!

het schijnt goed te zijn met verkoudheden bij baby’s om de hete kraan open te zetten ofzo in de badkamer en de deur dan dicht te houden, en na 5 minute ofzo als er genoeg stoom staat met je baby daar een paar min in te staan.
rico vond het wel grappig allemaal.

pff genieten van zijn sprong is nogal moeilijk het is echt een eigewijze!
jij geeft trouwens toch ook fles of niet?
hoe ziet morgan’s dagmenu er nu uit?
want in het nutricia boekje staat dat je een baby met 4 maanden s’ochtends en s’avonds een papfles mag geven, is dat niet wat veel?

(K)Kuzjes!

vervelend heh dat ze je doordat je jong bent anders behandelen echt irritant doen ze hier ook wel echt vervelend

Oh dat CB wij zijn ook heel kwaad geworden toen hoor. Al heb ik niet gehoord dat verkouden kiss hand in hand gaan. Maar het kan. Ach ik heb net alles verschoond, bed, slaapzak gewassen en schone pyjama dus lekker uitsnotteren nu is een schone omgeving.

en dat stomen wat je gedaan hebt is als alles dicht zit en ze echt geen lucht krijgen. Dan doe je dat. Anders lekker insmeren met luuf baby voor de nacht.

Morgan haar schema ziet er nu zo uit:

6.00 pap (180+6+2)
10.00 fles
14.00 fles
18.00 pap (180+6+2)
22.00 fles

Dus wel 2x pap maar niet de volle mep. Maar morgan is nog al hongerig.

Groetjes,

Michèle

ja dat is zeker vervelend maar het is niet alleen het feit dat ik jong ben, heb ook heel veel rottigheid meegemaakt en dat lazen ze dus in dat dossier dat je in moest vullen in je kraamtijd, ben je is eerlijk krijg je dat nog kei hard terug in je gezicht.

ja klopt michele, bij rico zit alles elke week wel een keer dicht, (en maar roepen dat het niet erg is door cb, oh ik raak er niet over uitgepraat!) maar ik weet nu in ieder geval waar alles vandaan komt,ik hoop alleen dat het nog te redden valt, aangezien hij de 24ste 4 maanden is en wij vorige week begonnen zijn…ik had het zo graag eerder geweten, waarom ben ik zo goedgelovig! ik had op mezelf moeten vertrouwen… ik ben er echt kapot van.

(K)Kuzjes!

oh en nog bedankt voor dat schema,

dus je bedoeld 180 water 6 schepjes voeding en 2 schepjes nutrix?

dus in principe zou rico dat ook mogen hebben? om te beginnen wil ik dat 1 maal daags doen zo’n pap fles, omdat hij in de laatste voeding johannesbroodpitmeel heeft, dat kan zeker niet gecombineerd worden…dan wordt het wel erg dik

(K)Kuzjes!

Ik ken het, ik oog jong en ik heb ook een hele hoop rotzooi meegemaakt. Ik ben alleen nogal rap van de tongriem en heb me niet uit het veld laten slaan. Dat heeft wel geholpen. Dat plus dat ik de mazzel had de enige capabele arts te treffen daar.
En geen zorgen hij is misschien al wat ouder, maar het is nog steeds behandelbaar, al kan het misschien iets langer duren. Maar het komt helemaal goed met hem hoor.

En ja 180 water, 6 schepjes nutrilon en 2 schepjes nutrix. En morgan kreeg nutrilon AR daar zit Johannesbroodpitmeel al in en was geen probleem. Vanaf morgen gaan we bij haar de normale nutrilon weer proberen maar als dat nog niet gaat dan gaat er gewoon weer nutriton bij hoor. Dus als hij wil en jij ook gewoon lekker mengen. Nutroton zorgt er alleen voor dat het makkelijker beneden blijft en dat het iets meer vult.

Groetjes,

Michèle

ja ik weet het, maar zal ik dan in de laatste fles die nutriton mengen met nutrix?
en blijft de voeding ook beter in de maag door ALLEEN de nutrix?
zet rijstebloem niet erg veel aan?
ik heb er niet zoveel verstand van eigenlijk. weinig ervaring

ja sorry hoor maar bij het cb zoeken ze het maar uit. ik dacht dat ze wel te vertrouwen waren maar nu heb ik juist het gevoel dat ik door dat vertrouwen een verkeerde weg ben ingeslagen door dat hele gedoe weet je wel.
ik voel me gewoon ergens erg schuldig tegenover rico hierdoor

(K)Kuzjes!

Alleen nutrix is een verzadigd gevoel, maar het zet niet uit in de maag zoals nutriton. Dus ik weet niet of het dan beter beneden blijft. Morgan zit al sinds ze 8 weken was op de AR dus ik heb geen idee wat ze morgen met de gewone Nutrilon gaat doen. Op de creche krijgt ze er wel nutriton door omdat ze thuis nog op de ar zat. Als het morgen niet lekker gaat dan halen we even nutriton en krijgt ze dat er gewoon door weer. op de creche laat ik het zo want hier krijgt ze 2 papflessen en ik ben bang als ik haar op de creche gewoon geen zonder nutriton dat ze te snel weer honger krijgt. Plus dat ze daar natuurlijk actiever zijn met haar.

En wij gaan naar het cb, horen het aan, halen eruit wat we kunnen gebruiken en de rest negeren we. Ze moet zo ie zo haar prikken krijgen, enne ik vind het wel makkelijk met wegen en meten daar. Dus zo doen wij het. De rest doen we op eigen gevoel. Zo had Morgan bijvoorbeeld toen ineens die vlekken na haar sperciebonen, Dus mijn eerste instinct was allergisch. Blijkt ze warmtevlekken te hebben gehad en was ze iets meer uitgedroogd (de huid) daardoor. Op het cb hadden ze dat niet door, mijn ha van de week kon het telefonisch af zonder haar te zien. Ik moest haar insmeren met calendula. Dus ik smeer haar 2x per dag in nu en alles is weg, dus geen allergie. En dan denk ik waar hebben jullie voor gestudeerd dan… Maar ja wat ik zeg ene oor in en andere uit. En voel je niet schuldig, gewoon doen wat je met hem moet doen (oefeningen) en weet dat ie nu geholpen wordt. Ik voelde me ook schuldig, maar ja het was gebeurd en het enige dat ik kon doen was Morgan helpen nu en dat heb ik gedaan. En met Rico komt het ook helemaal goed hoor meis. Geen zorgen.

Groetjes,

Michèle

Ik hoop ook dat Morgan het goed doet zonder de nutriton. Ik gebruik zelf kruidvat extra care dus weet eigenlijk niks van nutrilon af.
Maar ja inderdaad als je het niet probeerd weet je het niet, en misschien gaat het juist wel heel goed met haar, vooral omdat ze ook door die KISS dat extra spugen heeft en je juist die oefeningen en therapie hebt gehad.

rico is sinds we daar geweest zijn wel van zijn krampjes af. Dus ik ben gestopt met de infacol, met de HOOP dat het goed ging, en het gaat eigenlijk wel goed, zo nu en dan heeft ie het nog een beetje, en dan ademt hjij daarbij erg onregelmatig en paniekerig, en dan ben ik soms bang dat hij ervan stikt van het drukmaken haha.

dankjewel voor je lieve steun enzo ik ben blij dat ik met iemand kan praten die weet waar ze het over heeft, ivm die kiss bedoel ik dan en de rest ook natuurlijk haha

nou ik ga mijn avondeten maar is eten
xx

(K)Kuzjes!

wij zijn begonnen met Bambix, maar daar was geen uitwijk naar iets anders dus bijvoorbeeld voor veel spugen. Dus etos voedign geprobeerd, dat was net cement. Door het CB wel op nutrilon gekomen. Het is was duurder maar goed spul enne de voeding op de creche hoef ik niet te betalen dus dat scheelt thuis ook weer. En ja ze spuugde door de kiss dus nu dat weg is proberen om weer naar normaal te gaan.

En geen dank hoor meid. Ik weet hoe prettig het is dat iemand je begrijpt enne ik kan goed luisteren. Ook als andere het luisteren allang zat zijn. Juist iemand die luisterd kan soms een redding zijn. Eigen ervaring. Als ik niet iemand had die toen ooit naar mij luisterde dan zat ik nu niet hier Maar dat had niks met baby’s te maken.

Enne eetze, wij zijn al klaar. We hadden gemakkelijk eten vanavond lang leven de frituur. Ik ga zo over een uurtje Morgan in alle stilte haar laatste fles geven en dan zelf ook lekker slapen. Om 5 uur loopt mijn wekker weer af

Groetjes,

Michèle

lang leve de frituur en lang leven de pizzaria haha.

ja en weet je wat het is, als je al het vertrouwen in het cb kwijt bent is het toch fijn hier je vragen te stellen enzo, daarom doe ik dat dus ook hier zoveel vragen stellen omdat ik dat daar dus niet meer ga doen. krijg toch weer antwoordn waar ik niks mee kan (sorry ben lekker zwart wit op dit moment.)

ja ik hoorde idd ook dat nutrilon een fijne voeding is. idd stukje duurder, maar als het werkt werkt het toch? het is fijn dat rico het goed doet op de extra care van het kruidvat, dan ben ik maar 8.50 ong. kwijt (in iig tussen de 8 en 9 euro) dus dat valt erg mee.
het is alleen dat ze daar maar een nr 1 en 2 van hebben en die 2 is vanaf 6 maanden, en ik weet niet of je dat na dat hij 1 is ook mag gebruiken, dat bekijk ik dan wel weer want volgens mij krijgen ze dan toch nog steeds melk? groeimelk ofzo.

wat knap dat Morgan haar laatste fles om 10 uur al heeft. en wanneer haar eerste?
rico krijgt zijn laatste om 12 uur nog en eerste 7 uur. dit gaat sinds een paar dagen goed. ik denk dat ik over een paar dagen weer ga proberen een halfuur eerder de laatste voeding te geven. want volgens mij red hij dat wel (aangzien ik hem s’ochtends om 7 uur wakker moet maken en hij anders tot half 8 ofzo doorslaapt).

Oooh nog een keer iets goeds, want Rico sliep dus na de 1 a laatste voeding bij ons op de kamer in zijn wandelwagen nog, en dan s’nachts ook en na de 1ste voeding sliep ie op zijn eigen kamer maar wel in de wandelwagen (de rest overdag gewoon in zijn bedje)
We hebben gisteren hem na de voeding van 7 uur in zijn eigen bedje gelegd en hij heeft gewoon tot kwart voor 12 geslapen! ik ben zo trots! en toen na 12 uur viel hij constant in slaap tijdens de fles (met nutriton, volgens mij was ie net IETS te dik voor een 1 standen speen haha) maar goed hij sliep daarna tot 10 voor half 8. en toen heb ik hem weer op zijn eigen kamer IN zijn EIGEN bedje gelegd, en sliep hij weer tot 10 uur. echt super he ik ben helemaal trots op mn ventje. Dit gaan we dus zo weer een paar weken doen, en dan ga ik eens kijken of hij ingebakerd in zijn eigen bedje slaapt gedurende de hele nacht (s’nachts is hij gewoon nog ingebakerd maar in de wandelwagen dus ipv eigen bedje) ik ben benieuwd. En wanneer we is gaan ontbakeren tja dat zien we wel weer hij is daar nu nog niet aantoe. Overdag doet hij dat prima, maar de nacht red hij niet zonder doek. dan wordt hij hysterisch rond 3 uur s’nachts, en slaat hij zijn tut uit zijn mond en houdt hem dus niet in.nouja heel verhaal wilde het toch ff vertellen

Slaap lekker!
en werk ze morgen
xxxx

(K)Kuzjes!

Hmm ja dat zou je even moeten kijken dan. Bambix heeft wel groeimelk voor 1 jaar en die is ook niet duur geloof ik. Maar meid dat duurt nog zo lang

En Morgna krijgt nu sinds afgelopen vrijdag de laatste fles om 22.00 hoor. Daarvoor liet ik haar zelf komen, maar ze kwam niet meer. Gevolg wel doorslapen maar honger op de dag dus ze was er nog niet helemaal aan toe om een fles te verliezen. En ze slaapt dan tot 6.00 en op zaterdag tot 7 aks mamma nog geen zin heeft om eruit te komen en dan leg ik haar weer weg en slaapt ze tot 10 uur althans dat heeft ze twee dagen nu gedaan waar ik heel blij mee was wanrt ik had even wat extra slaap nodig. Hopelijk voor pappa doet ze dat morgen ook weer

En dat in eigen bedje slapen ken ik wel. Morgan sliep helemaal niet meer in haar eigen bed. Op de dag niet en 's avonds/ 's nachts sliep ze bij ons tussen ons in in de haar wagen bak. Ben blij dat we een heel groot bed hebben. Maar goed de middag na haar eerste behandeling heb ik haar in haar eigen bed gelegd en ze sliep. Helaas begaf mijn babyfoon het dus pas de volgende dag sliep ze weer in haar eigen bed, maar ze sliep er wel. Daarna meteen voor de nacht geprobeerd en toen sliep ze ook daar. Echt ik vind haar heel lief maar ik was zo blij dat ze uit mijn bed was. Ha ha ha ik was die bak meer dan zat enne zowel pappa al Morgan snurken, maar pappa kan ik schoppen, Morgan niet Dus je ziet de behandelingen maken al verschil. Nog even en je hebt een heel ander mannetje. Eentje die nog vrolijker is.

Groetjes,

Michèle

grappig heh dat ze nu al zo kunnen snurken haha ik d8 laats wat hoor ik nou door de babyfoon ik ff kijken lag meneer gewoon te snurken hahahaah

Ha haha wij zeggen altijd pappa zaagt het bos om en Morgan werkt het opschot weg. Volgens pappa snurkt mamma ook, maar ja dat weet ik niet

Groetjes,

Michèle

haha, rico snurkt ook echt kei hard soms, en vooral als hij verkouden is ofzo, (9 van de 10 x is hij dat dus dat is nogal wat).

oohja bambix heet dat spul ja, klopt ik had het wel zien staan in de winkel maar eigenlijk niet op gelet, IDD omdat het nog zolang duurt.

ik snap je helemaal wat je zegt, je vind je baby lief maar toch blij als hij/zij in eigen bedje slaapt ipv bij jou op de kamer, ik heb dat ook hoor, ik vind het super knap van rico dat hij dat nu kan. alleen echt de nacht slaapt hij nog bij ons in de kinderwagen. maar dat komt vanzelf wel goed. dat zie je wel met jou morgan.

Het spugen van rico loopt letterlijk de spuigaten uit.
hij verslikt zich er gewoon in en nu moet ik in ELKE voeding nutriton doen ipv alleen de laatste. het is toch erg zo! en zelfs DAN spuugt hij nog een straal eruit. laat hem toch regelmatig boeren. Zoiezo 1x tijdens en 1x na de fles, want ik mag van rico maar 1 x bij een bepaald aantal cc stoppen om hem te laten boeren anders gaat hij krijsen.
ook het overstrekken is echt heftig aan het worden, soms lijkt hij wel dat meisje van de exorcist weet je wel. en niet grappig bedoeld maar ZO heftig doet hij dat dan ineens. ik schrik daar toch best wel van.

Ik heb dus vandaag naar die manuele therapeut gebeld, en hij zei dat dat spugen er bij kon horen bij wat hij bij rico had gedaan, hij zei dat het na woensdag hopelijk minder zou worden maar zeker niet erger. Hij vond het ook jammer dat hij rico niet eerder kon behandelen en dat hij er wel een stuk of 6 a 7 nodig zou hebben en daarna door moet gaan met fysio. Dat vind ik toch wel erg dat het CB zo DOM is. en vooral omdat die arts daaro het ook maar langs de zijlijn had gelegd. ze zoeken het maar uit daar zo. stelletje (Q@&#$(!!!
ik heb dus ook die baby sleep besteld, want die therapeut zei dat dat nog een heel eind bij kon trekken en mocht het echt allemaal niet werken (die afplatting terug naar bol) dan wilde ze toch een keer zijn schedeltje meten voor een helmpje maar zolang was het nog lang niet zei hij. Ik hoop zo dat dat niet nodig zal zijn
maar heb vertrouwen

en wendy hoe oud ben jij eigenlijk?
gewoon benieuwd omdat je zei laatst van; ze behandelen je anders als je jong bent. dus ik was toch wel benieuwd hoe oud je dan bent.

xx

(K)Kuzjes!

He Michele, jij zei dat Morgan als ze doorslaapt overdag honger heeft en dat jullie haar daarom toch maar weer wakker maken om 22.00 uur voor een fles. Kan je de flessen overdag niet gewoon ophogen, zodat ze als ze doorslaapt overdag geen honger heeft?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja zou kunnen Mriek, maar dan gaat ze weer spugen. Dus das ook niet echt de bedoeling. Ach joh zo is het ook te doen. Als ze straks weer wat verder is dan kunnen we haar altijd weer zelf laten komen en wat ze niet wil geven we niet.

Groetjes,

Michèle

ooh trouwens vanochtend was eigenlijk ook grappig (achteraf dan want ik kon er toen niet om lachen)
Kijk, een spuitluier is nooit leuk, maar al HELEMAAL niet als je s’ochtends de 1ste voeding geeft en je zit daar met je gare hoofd te denken: ooh ben blij als die fles op is, dan verschonen en lekker nog een uurtje slapen (zo moe ben je dus…)
maar nee hoor daar komt niks van in, want het is niet alleen verschonen het is meteen ontsmetten want meneer had een spuit luier tot in zn nek
maar nu kan ik er erg om lachen:D

(K)Kuzjes!