Tot nu toe valt het me reuze mee hoe Eva zich gedraagt, nu ze 2 is. Ik had verwacht dat zij, pittig als ze is, helemaal zou gaan peuterpuberen, maar eigenlijk is het niet zo erg. Hopelijk blijft dat zo. Eva reageert heel erg goed op Max en is gewoon heel gezellig. Heerlijk druk en ondernemend en altijd vrolijk. Echt een geweldig grietje.
Wat ze wél doet en wat niet tof is…ze maakt sla-bewegingen naar andere kindjes! Zonder aanleiding. Ik stond laatst met haar in de Jumbo en achter ons stond een moeder met een kindje in een buggy. Dat kindje zat alleen maar en deed verder niks. Eva keek het aan, maaide opeens naar het ventje en riep MIJ! Waarom? Geen idee! En mijn vriend was met haar in de Gamma en toen belaagde ze ook opeens een kindje. Zomaar. Op een manier van: je staat in mijn schaduw! Ze blafte het kind gewoon af en maaide er weer naar. Ze maakt dus echt een beweging alsof ze wil slaan, maar echt slaan doet ze niet. Gelukkig! Maar we vinden het heel erg vervelend! Soms ‘scheld’ ze er ook een beetje bij, zo heel kattig van: NANANA MIJ! Ze zat laatst op het plein bij het kdv op een scooter en er waren meer kindjes die op zo’n ding zaten. En dan roept ze dus heel kattig naar een ander kindje dat het van die scooter af moet, terwijl zij zelf gewoon een eigen scooter heeft! Ze kan heel bazig en bezitterig zijn en markeert haar ’ territorium’ dus met die maaiende bewegingen…We maken haar natuurlijk duidelijk dat dit gedrag niet kan, maar ze blijft het doen. We weten niet zo goed hoe we het af kunnen leren. Weten jullie het? En doen jullie kindjes het ook?
Groetjes Rainbow, trotse mama