Kat haalde uit naar Nina

Hoi allemaal
Poeh Nina heeft gister echt geluk gehad. Ze was gister samen met mijn vriend bij haar oma. Oma heeft een kat. Op het moment dat Nina langs liep haalde de kat uit. Ze heeft nu een grote kras net boven haar oog! Ben zo blij dat het niet in haar oog was! Pas toen ik terug kwam van mijn werk vertelde mijn vriend mij dit. Die kat heeft ze nu net 2 maanden en is uit het asiel gehaald. Volgens mij was de kat jalours op Nina vanwege de aandacht. Altijd als ik met Nina daar ben hou ik haar weg bij de kat omdat ik hem niet vertrouwde. Maar ja er valt nu niks meer aan te doen. Nu als ik met nina daarheen ga dan gaat de kat maar naar een andere kamer. groetjes chantal

Chantal

Jeetje wat vervelend zeg. Ja een kat kan goed uithalen, wij hebben 6 van die gebakies rondhollen. En misschien is de kat niet aan kinderen gewend of mishandeld door kinderen. Je weet het nooit met een asiel beest. Wij hebben zelf vroeger een golden retriever gehad die mishandeld was door kleine kinderen als pup. Wij hebben hem uit het gezin gehaald waar hij zat maar we konden hem ook nooit meer alleen laten met kleine kinderen. En misschien kun je de kat en nina heel geleidelijk aan elkaar laten wennen. Eerst opsluiten en dan steeds laten snuffelen aan dingen van haar en zo beetje voor beetje bij elkaar brengen. Kan ze in de toekomst misschien nog eens met de kat spelen ook

Mijn vriend heeft dit trouwens ook gedaan toen Morgan geboren werd. Ik moest nog drie dagen in het ziekenhuis blijven en hij nam elke dat de kleertjes die ze die dag aangehad had mee naar huis. Zo was haar geur niet helemaal vreemd toen ze thuis kwam.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Dat was schrikken!!!

Kan me voorstellen dat je die kat nu niet meer vertrouwd. Wij zelf hebben een hond en dat is echt een goedzak. Al is het een heel lief beest, het blijft een hond en dus laten we hem nooit alleen met welk kind dan ook! Heb dan geen verstand van katten, maar het idee van Michele lijkt mij wel het proberen waard!

Heel vervelend! Dan ben je vast geschrokken. Moet er niet aan denken dat dat hier gebeurt. Wij hebben zelf drie katten.

Maarre, volgens mij is het wel heel normaal dat die kat zo reageerde. Het zijn tenslotte dieren en kleine kinderen zijn te onvoorspelbaar voor ze. En kinderen kijken naar ze met die grote ogen op een heel starende manier. Laat ik het zo zeggen: je moet altijd voorzichtig zijn als je kinderen met katten of honden in één ruimte hebt. Ik vind het normaler dat die dieren afwerend reageren dan dat ze de beste vrienden zijn met zo’n kleintje.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh goed weggekomen inderdaad zeg!

Groetekes, Sje

jeetje die heeft echt geluk gehad!

groetjes gytha

jeetje dat is effe schrikken zeg pppfff…
had gister ook zoiets, was bij een vriendin op visite en mijn man en zoontje kwamen later.
er was nix aan de hand tot ruben kwam binnen lopen dat beest hielt hem maar in de gaten, en op een gegeven moment blazen, schrok er best van.
maar dat beestje is ook geen kleine kinderen gewent dus denk dat het dat was.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Blazen hoef je eigenlijk niet bang voor te zijn. Het is een waarschuwing van een kat van blijf uit mijn buurt. Net als een hond die gromt. Iedereen roept altijd meteen dat zo’n beest vals is maar dat zijn ze niet. Ze waarschuwen. Vals zijn ze als ze meteen aanvallen en bijten. Leer je kinderen dan ook meteen als een kat of hond dat doet dat ze hem/ haar met rust laten. Dit voorkomt een hoop (dieren)leed.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

owjee, dat is schrikken. Ja poezen zijn lief en leuk, maar ik laat mijn kindjes er ook niet graag mee. Gelukkig niet in het oogje die krabbel maar net erboven, je moet er toch niet aan denken dat je meisje er een beschadiging aan het oog bij oploop.

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 11 Jan 2009 16:33:55

Hoi allemaal
We komen ongeveer twee keer per week bij deze oma. Ik vertrouw deze kat voor geen meter meer. Ik heb toch echt liever dat ze die kat naar een ander vertrek doet als Nina er is en dat wil oma zelf ook. Ik wil geen enkel risico lopen. Het enige wat ze deed was langs de tafel lopen waar de kat op zat. Wat mij betreft hoeft ze van mij niet meer met deze kat te spelen of te wennen. Ze is nu ook bang voor katten. Ik ben zooooo blij dat ze niks aan haar oog heeft!groetjes chantal

Chantal

Logisch Chantal,

Daar geef ik je ook geen ongelijk in. Mijn opmerking over het blazen of grommen was meer in het algemeen gezien dieren in mijn ogen vaak onterecht de dupe worden omdat mensen ze verkeerd begrijpen. Maar er zijn uitzonderingen. Zo werd mijn broertje toen hij 3 was zomaar uit het niks gebeten door een tekkel alleen maar omdat ie langs de stoel liep waar het beest op lag in een restaurant.

Maar deze kat lekker opsluiten. Hij is denk ik niet aan kinderen gewend en waarschijnlijk al wat ouder en dan moet je gewoon geen risico meer nemen. Wel jammer want de ervaring met dieren kan heel goed zijn voor kinderen.

Groetjes,

Michèle

Nee Michèle ik begrijp wat je bedoeld meid. Ik ga ook regelmatig met nina naar de kinderboerderij wat ze erg leuk vind. Met name de konijntjes vind ze geweldig. Dierencontact is ook erg goed voor kinderen. Grommen en blazen door dieren is meestal een waarschuwing inderdaad om uit de buurt te blijven en wil inderdaad niet zeggen dat ze automatisch vals zijn. Maar deze kat gaf geen enkele waarschuwing. Hij is duidelijk geen kindereren gewent en daar kan de kat inderdaad ook niks aan doen. Maar ja groetjes chantal

Chantal

Wel fijn dat oma er ook zo over denkt ( om de kat ergens anders te zetten als jullie op visite zijn ) Anders kun je daar niet meer ontspannen op visite gaan lijkt mij.

Ja inderdaad miranda. Fijn om ontspannen op visite te kunnen gaan dan dat we de hele tijd op de kat moeten letten. Oma was ook heeeeel boos op de kat en heeft hem letterlijk naar de gang gegooit! Wel zielig voor de kat. Maar ja ik denk dat dat ook uit refelex was. Je schrikt je ook rot dan. groetjes chantal

Chantal

Ja is wel zielig voor de kat maar jouw meisje is vele malen belangrijker

dat is zeker weten waar!

Chantal

Wist je trouwens dat konijnen ook grommen als ze iets niet luek vinden chantal. Ik heb een konijntje gehad en die was ecxht de baas in huis. Als ze prive wilde zijn (ze liep los in huis, gelukkig was ze zindelijk) dan gromde ze naar de hond en katten. En als ze boos was of bang gromde ze ook. Was wel grappig. En de egels die we in de tuin hadden (ja ja ja ook in de stad kun je van alles vinden) bliezen als ze zich bedreigd voelde.

Groetjes,

Michèle

Ja michele dat wist ik. Ik heb vroeger zelf ook een konijn gehad. groetjes chantal

Chantal