Een beetje lastig om een juiste titel te vinden maar onze Muriel kruipt het hele huis door en wil alles zelf ontdekken en onderzoeken. Aan de kattenbrokjes en kattebak en de planten mag ze niet komen en dan zeggen we nee en dan komt ze er ook niet aan. Nou ja meestal dan niet. Maar nu wil ze ook alle kastjes open maken en ik wil eigenlijk zelf dat daar slotjes op komen want ik heb niet zin om de hele dag nee te zeggen. Hoe doen jullie dat?
Kastjes open maken
Ik wil je adviseren om de haakjes-slotjes te nemen en niet de magneetjes. De magnmeetjes dat hebben ze nl zo door, even drukken en het kastje gaat alsnog open. dan heeft het nog geen nut…
mama1980
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - mama1980 op 01 Sep 2010 20:22:13
Mama 1980 hoezo? geen magneet gebruiken. Er zijn toch sloten die je moet openen met een magneet. Die werken toch wel goed?
En wat gebruiken jullie voor de vaatwasser…
Mama 1980 hoezo? geen magneet gebruiken. Er zijn toch sloten die je moet openen met een magneet. Die werken toch wel goed?
En wat gebruiken jullie voor de vaatwasser…
ik moet ook nog alles beveiligen, heb zelfs nog geen traphekje (mijn vriend vindt dat allemaal nog niet nodig…)
Hier ook overal aan. Heb al mijn hele vensterbank leeg moeten ruimen. Mijn tv kast is nogal laag en dus ook erg interessant. Ik doe niks anders als de hele dag nee zeggen en hem weghalen. Maar die kastbeveiliging zou ik wel doen, maar alleen voor kastjes waar dingen inzitten die gevaarlijk zijn of waar ze echt niet aan mag komen. Mijn keuken ligt gelukkig aan de achterkant en daar kruipt hij (nog) niet naartoe,
22-12-2009 colin geboren
Er zijn zoveel systemen om kastjes dicht te houden,
dat het bijna niet leuk meer is.
Zij bedoeld de magneet-klik-sluiting die je ook op
bijvoorbeeld vitrinekastjes tegenkomt.
Je hebt inderdaad ook sluitingen die je met een magneet moet
openen, maar dat lijkt mij nou helemaal niets.
Moet je de hele tijd die magneet meesjouwen…
Gewoon de ouderwetse haakjes, die je induwt om het deurtje te openen
is volgens mij nog steeds het handigste.
en overal te koop. (bouwmarkt, blokker, ikea, babyzaken)
Wij hebben in de keuken maar 2 kastjes dicht gedaan.
1 met schoonmaakmiddelen
1 met etenswaren voor Hylke.
En dat helpt. De rest van de kastjes waar hij bij kan zit
niets in dat eetbaar of gevaarlijk is.
Dat ie dan af en toe de hele keuken vol heeft staan met alle pannen…
is dan vaak nog wel leuk.
M.
quote:
Mama 1980 hoezo? geen magneet gebruiken. Er zijn toch sloten die je moet openen met een magneet. Die werken toch wel goed? http://www.youtube.com/watch?v=lNIyZymFYKUEn wat gebruiken jullie voor de vaatwasser…
Sluiting van de vaatwasser zit toch meestal bovenaan de deur?
Dus als die dicht is zie ik geen probleem.
(Geen idee, heb er niet een.)
M.
Ik bedoel idd die magneet klik-slotjes, niet het systeem uit het filmpje, dat kende ik nog niet. Bij een magneet klik-slotje gaat het deurtje niet open als je eraan trekt, maar moet je het juist eerst induwen. Maar dat hoef jij maar 1x te doen en ze snappen dat trucje
mama1980
Denk er wel aan als je alle kastjes dicht maakt dat het juist bij een ander heel interessant word om ze te openen en niet alle mensen hebben het kindvriendelijk ingericht en hoeft ook niet, zeker niet als je zelf geen kinderen hebt Hier geen een kastje afgesloten, maar de schoonmaakmiddelen boven in gezet, wil het risico niet eens nemen dat hij het op de een of andere dag toch open krijgt. Heeft even tijd gekost maar hij weet nu welke wel open mogen en welke niet.
Sndere tip misschien heb ik zelf ook een traphekje bij de keukendeur, Als ik niet wil dat Dylano in de keuken komt gaat het hekje dicht.
Liefs Michelle
In ons oude huis hadden wij magneet sloten , waarbij je dus een magneet nodig hebt om ze open te krijgen, Ik vond ze dus ideaal, maar we hebben ze wel laten zitten in het oude huis. In het nieuwe huis heb ik in de onderste kastjes alleen maar spullen waar bo aan mag komen, en dus lekker in kan rommelen. Ik merk wel dat daardoor de aandacht voor de kastjes minder is, want hij kent immers al wat er in zit. Je zult zelf een keuze moeten maken wat je handig vind, maar ze raden op zich wel aan om in ieder geval 1 a 2 kastjes te hebben waarin de kleine kan rommelen. Vandaar dat ik het nu dus zo heb gedaan.
Wat betreft de vaatwasser, die krijgen ze echt niet open!! En als je een relatief nieuwe hebt, dan zit er als het goed is ook wel een kind proof sluiting bij (gebruiks aanwijzing) maar die krijgen ze op deze leeftijd echt nog niet open.
EN Bo die wil juist alles dicht hebben, dus zodra hij de vaatwasser open ziet , dan doet hij hem dicht!! hahahahahah, Sta er dan wel bij hoor, maar goed, bij hem geen probleem dus!!
liefs woezel
ik heb nooit kastejes dicht gemaakt door middel van slotjes of dingetjes behalve het kastje met schoonmaakmiddelen
de rest trek maar open ga je gang ik ruim het straks wel weer op
want mijn idee is (zolang de veiligheid niet in gevaar is)hoe meer je ze tegenhoud hoe groter de nieuwschierig heid word laat ze een paar keer de kasten over hoop trekken en dan is de lol eraf.
before you judge me, try hard to love me
Zo had ik het nog niet bekenen. Ik had geen zin om de heledag nee te zeggen. Dat lijkt me niet zo fijn voor mezelf maar ook zeker niet voor Muriel. Maar ze kan natuurlijk ook de kastjes leeg halen. Ik vind het wel veilig om de kastjes met schoonmaak spullen op slot te doen. Maar ze doet de kastjes open maken pas sinds een paar dagen en doet nu eigenlijk alleen nog maar de deur dicht en open en had haar vingertje er tussen. Dat was eigenlijk de rede dat ik dacht de deurtjes op slot te doen en niet omdat ze alles er uit gaat halen.
Wij hebben de slotjes die je moet induwen zeg maar als je het deurtje op een kier opendoet, dan gaat ie daarna helemaal open. Heb ze niet op alle deuren hoor maar wel op die van de keukenkastjes. Overigens was bij Minke die interesse in kastjes er na een paar maanden wel weer af, dus als Neeltje die fase straks ook heeft gehad gaan ze er vanaf . Verder zou ik altijd zorgen dat je nooit schoonmaakmiddelen in lage kastjes bewaard, stel dat ze de kastjes toch open krijgen.
groetjes!
Ik heb slotjes op de kast met schoonmaakmiddelen en ik heb een slotje op de apothekerskast omdat anders steeds de hagelslag ed door m’n hele keuken ligt. Voor de rest geen slotjes, hij moet maar leren dat hij er af moet blijven.
En die vaatwasser die krijgt Rens dus echt wel open. Ik haal altijd het bestekmandje eruit en zet dat achter op het aanrecht.
Afleiden helpt ook wel, als ik aan het koken ben zet ik rens z’n keukentje in de keuken dan mag hij ook koken en blijven mijn kastjes lekker dicht. Maar goed als ik even nie op let dan is hij er ook toe in staat om in 5 tellen alles over hoop te halen. Gaat vanzelf wel weer over denk ik.
groetjes Ramona
ik heb verder ook geen kaststluitingsdingen, schoonmaakmiddelen staan in de bovenkassies… en ja als ze een keer met een pan smijt, nah ja…
over het algemeen blijft ze er wel af met een waarschuwing…
ik heb alleen in de kast in de woonkamer, da’s een soort creabeakast, als je die deuren opendoet, krijg je vanalles op je kop omdat hij zo vol zit, heb ik gewoon een lintje omheen gestrikt, dubbele strik !
had geen zin in al die veiligheidsmiddelen, ik doe het gewoon met lint !