Kartonnen puzzels maken?

Wanneer konden jullie kinderen de kartonnen puzzels goed maken en hoeveel stukjes? Onze oudste dochter heeft sinds ze naar de psz gaat grote interesse in het puzzelen gekregen. Ik heb een doos met 3 prinsessenpuzzels voor haar van 4, 9 en 16 stukjes. Die van 4 legt ze zelf zonder problemen. Die van 9 lukt haar alleen met mijn hulp en die van 16 kan ze helemaal niet. Nou is het probleem dat als het haar niet lukt ze echt van streek raakt. Het lijkt alsof ze gewoon niet snapt dat ze het nog niet kan en dat ze ook dit moet leren. Ik leg het haar wel uit en help haar zoveel mogelijk maar ik vind het wel sneu.

Groetjes

Gewijzigd door - goudvisje20 op 12 Jun 2012 21:21:41

Volgens mij heb ik dan geen representatief voorbeeld hier rondlopen. Onze oudste was 2 jaar en 2 maanden, die gooide de 4-in-1-puzzel van Muis (4, 6, 9 en 12 stukjes) helemaal door elkaar en ging dan de 4 puzzels tegelijk zitten maken. Inmiddels is ze 8 en maakt puzzels van 1000 stukjes.

Groetekes, Sje

Hier totaal geen puzzelfanaat maar toen hij jonger was en ik heb ook van zulke dozen met meerdere puzzels haalde ik die echt nog niet lukte eruit en deed die zolang in een boterhamzakje, tot hij de puzzel heel goed kon met minder stukjes in Sylvie’s geval die van 9.
Ik heb wel meerdere puzzels met hetzelfde aantal stukjes zodat hij toch afwisselin had.

Liefs Michelle

Onze jongste ‘vouwt’ ook zo allerlei puzzels in elkaar, zowel houten als de echte puzzels!
Die jongen lijkt een fotografisch geheugen te hebben, en weet na 1 keer alles op de juiste plek te leggen… 12 stukjes gaan ook prima!

Groetjes Manderijn.

Tja onze dochter is echt meer van het tekenen en lezen. Zo herkent ze al heel veel woorden en kan rondjes tekenen en vakjes inkleuren. Maar dat puzzelen! Dat ligt haar gewoon niet zo
Ze kan jouw puzzels met gemak helemaal alleen Sje
Maar wat een puzzelwonder die van jou zeg, jeetje!!

Ze kan overigens wel houten puzzels met knopjes van 32 stukjes, die maakt ze alsof het niks is.

Groetjes

Ja, ook aan Seth heb je geen voorbeeld…
Hij maakte met de leeftijd van Sylvie een puzzel van 24 stukjes en inmiddels maakt hij een puzzel van 100 stukjes.

Liefs, Anne

Het afgelopen jaar is Jasper een stuk beter gaan puzzelen, ook zo’n beetje vanaf de leeftijd van jullie dochter. Ze hebben overigens bij de action hele mooie houten puzzels (dierentuindieren, zeedieren of dino’s), niet met van die knopjes maar echte puzzelstukjes, die zal nog wel wat moeilijk zijn maar super leuk om samen te puzzelen en ze kosten ook nog bijna niets! Het voordeel van die puzzel is dat de stukjes zeg maar ‘door’ de diertjes gaan, dus als er al een stukje van de olifant ligt, dan kan je vragen of je dochter het andere stukje van de olifant kan vinden.

Groetjes Carolien.

@ Mandarijn, dat fotografische geheugen, lijkt Stefan ook te hebben. Die heeft inderdaad ook, als ie een puzzel 1 of 2x gemaakt heeft, dan maakt ie hem zo. IK had een doosje puzzels van Woezel en Pip gekocht, puzzels van 4, 6, 9 en 16 stukjes. Hij deed ze allemaal achter elkaar, met goed kijken, en de keer daarna had ie ze ook zo voor elkaar!

Lilypie Second Birthday tickers

Tim kon met 1,5 jaar al 16 stukjes leggen. Maar hij vind het ook echt leuk. Haha heeft hij niet van papa of mama, want wij puzzelen nooit. Hij legt nu moeiteloos puzzels voor een 5 jarige met meer dan 50 stukjes.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Mijn zoontje Jayden is 2j en 9m. Houten puzzels kijkt hij al niet meer naar om al een hele poos. Tenzij het een nieuwe is maar dan is na 3x de nieuwigheid er ook vanaf. Kartonnen puzzels heeft hij in diverse aantallen. 50 stukjes heeft hij nog wel wat hulp bij nodig. Alleen mogen we hem pas helpen als hij het zelf vraagt anders niet

[img]http://www.mijnticker.nl/tickers/knc0fdwcwbi11dmq.png" alt=“borstvoeden.info Tickers” border=“0”/>