Bedankt allemaal voor jullie reacties,
GEEN maizena dus… gelukkig maar dat ik even gewacht heb en eerst jullie reacties gelezen heb!
@Sje: De maizenatip had ik uit een oud topic, 2009. En het was er eentje van jou…dus vandaar dat ik die volledig vertrouwde aangezien je goed op de hoogte bent van wondermiddeltjes. Maar nu blijkt dat je ook goed op de hoogte bent van achterhaalde tips! Bedankt voor de waarschuwing, en nee, dat ga ik dus niet uitproberen.
En dat je destijds lid geworden bent vanwege die enge tip over rauw ei smeren, dat was ik idd ook al tegen gekomen, gelukkig maar, want ik denk dat er nog vele oma’s zijn die deze tip kennen, ik heb hem op m’n werk ook wel eens voorbij horen komen. Heel slecht advies, goed dat het hier nog eens aan bod komt dan is iedereen er weer even voor gewaarschuwd!
Alle bekende smeersels helpen hier ook niet, de onwijs zure dunne poep gaat er dwars doorheen en het hoeft maar een paar minuten op z’n huid te zitten en het is mis. Als ie poept met de luierwisseling (niet zo smakelijk maar dan kan ik het dus goed zien) dan komt het er met bubbeltjes uit alsof het bruist zoals zoutzuur… brrrr
Gelukkig vandaag iets minder poepluiers, z’n huidje lijkt nu wat aan het vervellen, alsof het door de zure poep gewoon verbrand is lijkt het wel… Het was in elk geval wat minder pijnlijk. Maar het mannetje is er ook nog hartstikke ziek bij geworden, 40.2 koorts, tranende pus oogjes, hoesten, geen zin in eten, zelfs niet in een koekje (en dat is voor mijn eetalles ventje echt heel bijzonder!). Hij ligt al vanaf 6 uur in bed…Zielig, alles komt weer tegelijk!
Die conveenbarriere creme heb ik al eens proberen te krijgen bij de apotheek, in een vorige periode van kapotte billen (had ik idd ook op ikkeben gelezen), maar die weigerde de apotheek mee te geven. Lees nu dat het op recept van de huisarts moet…dat hadden ze toen ook wel even tegen me kunnen zeggen. Ik ga morgenochtend meteen de huisarts bellen!
Bedankt weer!
Groetjes Carolien.