Vandaag voor de allereerste keer met Ian bij de kapper geweest! Wat een drama was dat zeg! De kapster ging te werk met een tondeuse…Ian vond het doodeng. Huilen, krijsen, tranen met tuiten, rode wangen, kwijl, snottebellen, bibberlipje, en hij klom in me als een aapje, zo verschrikkelijk zielig. Ik voelde me echt een bitch (en hij von d dat ws ook toen ik hem in de houdgreep moest nemen om zijn nekje uit te laten scheren…) het is alleen niet meer gelukt…hij ging kotsen van de spanning, zo over zijn toeren was íe. Dus, ik kon het niet meer aanzien, en heb betaald en ben weggegaan. Hij ziet er nu onwijs stoer uit, alleen…hij heeft nog een "matje"in zijn nekje…(hihi…) Dus ik moet morgen toch zelf even aan de alg…Iemand tips???
Wat een gedoe zeg!!!
Kapper!
helaas geen tips kaitlyn gilt al als ik deur open doet van de kapper
en die gaat woensdag weer dus ik hou me hart weer vast
ik hoop dat het toch lukt voor je
groetjes bianca
nou, pfff, gelukt hoor!!! met dank aan John!!! Maar, het is nu echt een knapperd hoor. (maarja, dat was íe al…oooo wat schep ik weer op he?)Hmmm, thuiskapper, da’s niet zo’n gek idee!!! Thanx, ik ga eens even rondvragen of iemand hier in de buurt dat doet!! Nou, ik hoop dat Kaitlyn er minder drama van maakt als Ian, want het is echt heel zielig he?
Bij Lucas kwam er de eerste paar keer geen tondeuse aan te pas. En dat ging op zich best goed.
Mopperen doen ze toch op een gegeven moment, dat hoort er wel een beetje bij denk ik. Dat lange stilzitten is ook nix!
Groetjes Miriam
Hoi allemaal,
Mijn zoontje van 2 is bang voor haren knippen. In het begin knipte mijn moeder wel eens een paar plukjes en dat ging wel aardig maar nu hij ouder is verdraagt hij geen gekriebel meer in zijn nek en op zijn hoofd. Ik mag zelfs niet kammen. We zijn een keer bij de kinderkapper geweest maar dat was echt drama. En doordat hij zich zo druk maakt blijven al die haartjes aan zijn gezichtje en handjes plakken en dat brengt hem vervolgens weer helemaal in paniek. Uitleggen en er over praten gaat prima en als papa naar de kapper gaat is het ook prachtig maar zodra hij aan de beurt is is hij totaal overstuur. We hebben het ook thuis geprobeerd maar ook dan komt er niets van terecht. Soms denk ik wel eens dat het een soort fobie is. Ik hoop dat dit een fase is want een jongen moet zo nu en dan eens naar de kapper.
Groet, Majorie
Joel is net na z’n eerste verjaardag geknipt door een kapster aan huis. Gewoon in z’n eigen kinderstoel in z’n vertrouwde omgeving. Hij kreeg zo’n grote knip en een kam om mee te spelen en vond dat erg interessant. Gelukkig werd het meeste werk met een schaar gedaan. Hij keek daarbij af en toe wel omhoog. Z’n nek moest met de tondeuse en daarbij hield z’n vader hem even vast. Toch nog een klein hapje verkeerd, maar dat mocht de pret niet drukken. Best een succes dus bij ons. Alleen zijn we nu een maand verder en vind ik Joels haar alweer erg lang gegroeid! Volgende keer dus nog maar wat korter denk ik! Succes allemaal!
Groetjes, Mariëlle en Joël
heb je geen vriedin die kapster is?
Ik heb zelf op de kappersschool gezeten en ik doe het zelf bij Julian en er is niets aan de hand.
Wel zet ik hem voor de tv met een koekje. Misschien is dit een optie als iemand aan huis komt.
Marisca, Mama van Julian 30-09’04
Hoi allemaal,
Mijn zoontje Lucas was vandaag bij mijn schoonouders en die hebben zijn haren met de tondeuze gedaan. Het ging heel erg goed. Misschien omdat hij bij een ander niet zo durft tegen te stribelen. En bij opa en oma is het toch vertrouwd. Ik ben blij dat hij er weer een tijdje van af is en als het weer lang wordt gaat hij maar weer eens bij opa en oma langs.
Dus misschien een tip: laat het een ander vertrouwd familielid proberen.
Groetjes Majorie mama van Lucas
Jamie gaat eigenlijk altijd zonder problemen naar de kapper, dus klagen mag ik niet… Moet wel zeggen dat de kapper altijd erg veel aandacht aan hem besteed. Hij krijgt dan een koffertje met allemaal kapperspulletjes erin. Dat leidt hem lang genoeg af om z’n haar te knippen en z’n nek uit te scheren. Ze doet het altijd supersnel en tot nu toe dus nog geen klagen. Misschien kan je zelf ook een “kapperskoffertje” maken zodat de speeltjes voor hem interessant blijven?
Liefs, Heleen