Kapotte knie van kruipen

Nou, zoals jullie weten loopt onze Erik (nog) niet. We oefenen veel met hem en proberen zoveel mogelijk met hem aan de hand naar dingen toe te gaan, maar je ontkomt er natuurlijk niet aan dat 'ie ook nog veel kruipt. Al dagenlang zijn z’n beide knietjes (of eigenlijk het gedeelte er net onder) best ruw en droog van het kruipen. Ik smeer er regelmatig bepanthen op, maar echt helpen doet het niet. Sinds vanmiddag zit er een soort van klein pukkeltje op die droge plek net onder z’n linkerknie, lijkt wel met een soort van blaasje erop te zijn ofzo. Hij klaagde sinds vanmiddag ook over pijn bij het kruipen (‘au’ zeggen en naar z’n knietje wijzen). Zou het ontstoken kunnen zijn?

Wat kunnen we eraan doen om die droge en ruwe plekjes minder erg te maken? Behalve forceren dat 'ie gaat lopen…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Kan best dat het ontstoken is. Even goed in de gaten houden en anders desnoods de huisarts even bellen voor overleg.

Groetekes, Sje

Als het ontstoken is, is het warm rood en pijnlijk…
Dus als je het niet vertrouwd, dan even de huisarts bellen!
Liefs, Anne

Het doet dus inderdaad pijn en het is wat rood. Het lijkt op een schaafplek eigenlijk. Morgenochtend nog maar eens kijken. Wanneer gaat 'ie dan ook 'ns lopen? Misschien stimuleert dit 'm wel, haha.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Kan goed hoor dat dit hem motiveert om harder te oefenen met lopen. Desnoods zet je hem elke keer rechtop als hij laat merken dat-ie pijn heeft. Mogelijk snapt-ie het signaal.

Groetekes, Sje

Wat vervelend dat zijn knietjes zo kapot zijn van het kruipen. Heb helaas geen tips voor je, maar hoop voor jullie dat dit hem wellicht idd motiveerd om wat meer te gaan lopen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Geen tips helaas, maar dat kruipen hou je niet tegen natuurlijk dus misschien een pleister of een verbandje erop doen als hij niet in bed ligt. Doet het misschien niet zo zeer. Maar ja aan de andere kant stimuleert dat het lopen weer niet natuurlijk

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wie weet inderdaad! Vandaag is het plekje nog net zo als gisteren, ietsje groter zelfs. Maar het kruipen ging deze keer zonder ‘au’, dus tja…wel weer veel geoefend met lopen. Hij gaat sinds een weekje ook zelfstandig staan, dus da’s al een begin. Volgens mijn moeder loopt 'ie binnen een maand, maar dat moet ik eerst nog maar zien.

Gisteren een pleister geprobeerd, maar die pulkte 'ie er meteen weer af. Geen succes dus. Kennen jullie de eight hour cream van Elizabeth Arden? Goed voor van alles: ruwe huid, kloofjes, etc. Die heb ik voor mezelf, een keer op m’n verjaardag gekregen, en ik dacht: “Laat ik dat er eens op smeren.” Dus mijn kind krijgt die ontzettend dure crème van mama op z’n knietjes gesmeerd, haha. Hopelijk helpt het. We zien het nog even aan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat een verwend kind
Die wil straks niet anders meer

Liefs Michelle

Haha, zou je denken?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Anders misschien arnika van VSM halen Mriek. Dat helpt ook tegen builen en bulten enne is minder duur dan jou cremetje

Groetjes,

Michèle

Thanks Michèle, voor die tip!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Michèle

Laat Erik nou genieten van die dure creme

Liefs Michelle

Haha. Ik moet zeggen: dat blaasje dat er gisteren en vanochtend opzat is na een paar keer smeren met die dure crème wel bijna helemaal weg. Toch nog maar even gebruiken dan denk ik…wat een mazzelaar is die Erik hè…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dat wrijf je hem toch wel goed in he Mriek dat hij aardig verwend is

Liefs Michelle

Uiteraard. Eeuwige dankbaarheid verwachten we natuurlijk.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Liefs Michelle