Kapotte duimpjes

hoi hoi
Ik heb een vraagje. Mijn kleine duimt graag, veel liever als de speen. Die spuugt ze uit en dan gaat de duim erin. Vind ik op zich niet erg maar sinds een paar dagen zijn haar duimpjes helemaal rood en gebarsten. Ik heb ze overdag al een paar keer ingesmeerd met bepanthen en 's nachts handschoentjes aan geprobeerd maar dan schreeuwt ze net zo lang totdat ze ze uit heeft. Ik vind t zo sneu, ze zijn helemaal gebarsten en pijnlijk. Hebben jullie tips? knuff duvelmama

Lilypie 1st Birthday Ticker

Mijn neefje had het ook en na verloop van tijd kwam er op die plekken op de duimpjes een soort eeltlaagje waardoor hij het niet meer open kon sabbelen. Dus volgens mij is het een kwestie van tijd.

Groetekes, Sje

mijn moeder deed bij mijn broertje een baby pleistertje erop zodat hij daar niet meer op kon sabbelen,
dan pakte hij wel zijn andere haha maar goed dan kon die andere genezen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

En als het kindje het pleistertje lossabbelt in bed? Lijkt mij niet erg veilig heel eerlijk gezegd.

Groetekes, Sje

mijn dochter duimt ook, heeft nooit een speentje gehad.
Haar duim was in het begin ook gebarsten en geribbeld. Als het pijn deed pakte ze hem gewoon niet.
Idd wat sje zegt nu zit er een lekker hard laagje op en is nooit meer kapot!
Echt een kwestie van tijd.

Ik zou hem gewoon lekker laten duimen hoor als het pijn doet pakken ze het duimpje gewoon niet, of ze pakken de andere duim.
En zeker GEEN PLEISTER plakken veel te gevaarlijk!

groetjes Gytha

oh nou bij mijn broertje is het nooit mis gegaan die zat gewoon niet meer aan dat duimpje automatisch niet omdat er iets overheen zat wat overigens echt niet los te sabbelen was volgens mijn m

drukte op enter perongeluk,
maar moest nog staan;

ik snap niet waarom dat gevaarlijk is ze was er toch gewoon bij?
niet als hij sliep zat er niks omheen want het meost ook genezen en lucht bij kunnen, maar hij pakte dan automatisch zijn andere duim omdat hij wist dat over die andere een pleister zat… maar ja hij was ook wat ouder toen

Tip: als je nog iets wilt wijzigen in een bericht wat al geplaatst is, kun je in het te wijzigen bericht op het edit-knopje boven dat bericht klikken. Dat is het velletje papier met het geel-rode potloodje erbij.

Wat dat pleistertje betreft, ik blijf het gevaarlijk vinden. Ik heb geleerd “Je kindje is altijd 1 stapje verder dan jij denkt”. Dus ik zou het risico niet nemen.

Groetekes, Sje

haha bedankt voor de tip Sje had het nog niet in de gaten.
je hebt ook wel een punt hoor, maar ik geloof niet dat mijn moeder zo dom was hem alleen te laten ik had er persoonlijk zelf nog niet bij stilgestaan…dat is wel zo eerlijk om te zeggen he

Erg eerlijk inderdaad. Je hebt er weer 10 punten bij.

Groetekes, Sje

haha, ik neem ook wel genoegen met een pluim hoor

Waar zal ik die steken?

Groetekes, Sje

niet in mn bibs hoor! haha
ff denken… maak er maar een broche van

Dan zijn jullie nu heel boos op mij… Ik heb vrijdag morgan nagels geknipt en bij de laatste (der duim) trekt ze weg en knip ik in haar duimpje. Ze huilde maar twee tellen, ik voelde me meteen de ergtste moeder die er was maar dat bloed als een rund. Dus tja daar is wel een pleistertje op gegaan met slapen. Want ik kon niet anders dacht ik. Of hebben jullie dan een andere suggestie?? Want het is nu weer dicht, en ik ben niet van plan om weer in haar duim te knippen maar toch.

Groetjes,

Michèle

Als Morgan geen duimelotje is, is het risico dat ze dat pleistertje loshaalt of lossabbelt veel kleiner dan wanneer ze wel een duimelotje is, maar alsnog zou ik het risico niet nemen om een baby te laten slapen met een pleistertje. Bij de Hema verkopen ze dunne katoenen krab-wantjes (kosten 3x niks). Dat zou een alternatief kunnen zijn als een kindje een wondje heeft waar het af moet blijven en waar je voor de veiligheid geen pleistertje op wilt doen.

Groetekes, Sje

Ze is geen duimer dus dat scheelt enne die heb ik sje maar ze heeft een hekel aan wantjes dus die trekt ze ook uit. Ik was er ook geen voorstander van maar ja alles zat onder het bloed…

Groetjes,

Michèle

heb jullie tips opgevolgd en idd na een paar dagen werd t minder en t gaat nu goed. bedankt meiden. knuf duvelmama

Lilypie 1st Birthday Ticker