Kapote billen

Hoi,

Me zoontje heeft sinds gisteren hele erge rode billen zelfs zijn “dingentje” is rood… als ie gepoept heeft en ik wil het schoonmaken gaat ie gillen/huilen omdat het pijn doet…

Ik smeer er al sudocrame op en als het bloed (dit doet het ook) mazena maar ik heb het gevoel dat het niet minder wordt…

Heeft iemand een idee wat het kan zijn… want het is zo zielig

verder is ie wel normaal en heeft nergens last van…

beste peetje

dit lijk erg op een schimmel infectie mijn dochter heeft dat ook erg vaak gehad .
ik zou maandag toch even langs de dokter gaan want als het een schimmel infectie is krijg je er speciale zalf voor.

heel veel sterkte ermee en ik hoop dat ik nog iets hoor.

gr de mama van leyla

veronique daniels

Kan luieruitslag en/of schimmelinfectie zijn. Bepanthen-crème is ook een optie. En anders naar de huisarts voor een antischimmel-crème.

Als je op luieruitslag maar GEEN rauw eiwit gaat smeren. Er is namelijk niet bewezen dat salmonella-infectie of vogelgriep niet via de huid overgebracht kan worden. Dus ga dat risico niet nemen. De tip rauw eiwit op kapotte billetjes is een tip uit grootmoederstijd en de tip is ver achterhaald. Dus nooit doen!

Groetekes, Sje

beste peetje

komen er tandjes door?

als dat zo is dan komt het dardoor mijn zooontje had het toen ook beide kids en ook tot bloedens toe niet wrijven maar deppen je kunt bij de huisarts speciale zinkzalf krijgen hier voor

Zinkzalf van Zwitsal werkt hier perfect.

Sudocrème is ook een zinkzalf volgens mij.

Groetekes, Sje

sje via de huisarts krijgje weet wat anders ik kaarte het destijds aan stoppen zeiden ze vooral als het bloed geen sudocrem maar via de huisarts andere zalf vragen voor kapotte billen

Oké, ik snap!

Groetekes, Sje

Hoi hoi

Wat ik heb gehoord om mij heen van mama’s met dezelfde ervaring (kindjes ontzettend veel en lang aan de diarree, dus almaar kapotte billen) is om je kindje zoveel mogelijk in de blote billen te laten liggen/lopen, desnoods met een doek eronder natuurlijk om eventuele smeerboel op te vangen . Frisse lucht doet wonderen. Zo lang mogelijk zonder luier laten om te “luchten”.

En idd, ga anders gewoon even langs je huisarts om te laten checken. Liever een keer teveel op bezoek dan te weinig .

marlala

klopt wij mij ook als gegeven maar wat als je de luier weer om doet gaat het ook weer kapot en zeer doen vandaar de tip om eens bij de huisarts spul te vragen

ik zou even een zalfje bij ha vragen omdat dit lijkt op schimelinfectie zeker omdat het ok wat bloed.
Als het bloed geen sudo gebruiken!
En billen zoveel mogelijk laten luchten, dus als het kan in blote billetjes laten lopen.

Sudo helpt ook niet als het wat bloed.

succes gr gytha

Hoi,

Ik weet niet hoe het er nu uit ziet want hij vanacht niet thuis geslapen (lekker uit geslapen )

Maar ik zie hem zo weer dus dan kijk ik ff en als het nog steeds zo erg is ga ik morgen naar de ha…

jullie horen van mij!!

van mijn kraamhulp kreeg ik de tip om levertraanzalf op kapotte billetjes te doen.
Heb het zelf nog niet bij de hand gehad, maar zij was er erg over te spreken.

misschien helpt het!

als het echt gaat om kapotte billen en geen schimmel infectie

kan je er maizenna over doen,volgens mij staat er hier op de site zelf een heel stukje over

en dacht bij tips/advies blauwe blokje links in het menu

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn