Kans op een tweeling?


#1

hoi hoi,

hier zijn we dan nog eens. ondertussen 6 weekjes zwanger, en dolgelukkig! de aanstaande oma’s en opa’s hebben we ook al ingelicht. wij zijn van het principe, iedereen mag het vrij snel horen. als het ergens mis zou lopen, is dat ook een teken van moeder natuur dat het vruchtje echt niet gezond is, en dat het zo moests zijn… (dat is onze mening, ik hoop dat het niet hard overkomt. het blijft natuurlijk wel vreselijk als het zo is!).
nu zit ik mij af te vragen: bij mijn vriend in de familie zitten vrij veel tweelingen! (de opa van mijn vriend, een zus en broer van de mama van mijn vriend, aan de kant van de papa van mijn vriend,…)
is er dan een kans dat wij ook een tweeling krijgen?? ja, ik weet, die kans zit er natuurlijk altijd in, maar het is omdat ik op 6 weken al een serieus opgezette buik heb, (je ziet het zelfs al), dat ik er zo aan aan’t denken ben… hihi.
zijn er mss nog mensen die op 6 weken al een duidelijk zichtbaar buikje hadden?
ik zou me rot schrikken, maar tegelijk ook dubben zo blij zijn!
afwachten afwachten, 17 mei pas de eerste echo, dan zijn we 2 maandjes… spannend!!!

liefs, jessie


#2

Bij mijn eerste zwangerschap kon ik met 9weken mijn eigen kleding niet meer aan, en heb geen tweeling gekregen.
Nu bij mn tweede zwangerschap kon ik met 6weken mn eigen kleding al niet meer aan… En ook nu krijg ik geen tweeling…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)


#3

het ligt eraan of het 2-eiïge of 1-eiïge tweelingen zijn.bij 1_eiïge komen er 2 sperma-cellen in 1 eitje,en bij 2-eiIige worden 2 eitjes bevrucht,wat dus aan de vrouw ligt.de 1_eiïge ligt aan de man.maar ik was ook al dik met 6 weken,en ben uiteindelijk 27 kilo aangekomen,en het was er maar 1


#4

Wat ik ervan weet, is dat de vader geen invloed heeft op het krijgen van een tweeling. Dus qua erfelijkheid, bedoel ik. Wel als jouw eigen vader meerlingen in zijn familie heeft, dan kan hij de kans op een dubbele eisprong aan jou hebben overgedragen zodat er misschien twee eitjes tegelijk bevrucht zijn geraakt. Dus de erfelijkheid aan de kant van je vriend speelt geen rol, voor zover ik weet.

Geniet lekker verder van je zwangerschap, nog eventjes en het is 17 mei!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker


#5

Alleen een tweeeige is erfelijk. Een een eigeige is een fout in de celdeling zeg maar. Maar dat is niet erfelijk verder. Enne kan ook zijn dat je darmen gewoon wat opgezet zijn hoor, Ik had overigens een megatoeter (groote drieling leek het wel) maar er zat maar 1 heel klein meisje in.

Groetjes,

Michèle


#6

ha, ok… blij dat ik dat ook weer ff verduidelijkt heb gekregen nu. het is me wat he, zo de eerste zwangerschap! vind het allemaal superspannend!
en ben blij om te horen dat er nog mensen zijn die al meteen zo opgezet waren/zijn, want ik dacht al dat ik wat abnormaals had, hihihi!
ik hou jullie verder zeker op de hoogte!!
toedeloekes!!!
liefs, jessie


#7

en idd Mriek, 17 mei is zo daar, maar toch is het nog ver weg

liefs!!


#8

Ik weet het; de tijd gaat snel, maar als je op iets leuks moet wachten duurt het ineens tóch te lang…

Sterkte met wachten, je wachten wordt hopelijk met een paar heel leuke plaatjes beloond!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker