Kan weer een baan in de kinderopvang krijgen

Ik zit zelf nu met een probleem.
Heb gister een soort van sollicitatie de eur uitgedaan naar een kinderdagverblijf.
Het hing met vanalles aan elkaar…zo onsamenhangend…en dat schreef ik er ook bij.
Ze vond de brief “zo leuk” (kreeg ik vandaag reactie terug) dat ze mijn CV wil hebben.
En ik dacht nog wel…dit zal niks worden!
Maar nu zit ik dus met een dilemma!
Stel…dat ik mag komen werken (heb altijd op een kinderdagverblijf gewerkt maar nu laatste 3 jaar ongeveer bij Thebe) dan heb ik de volgende werktijden:
7.30- 13.00
13.00- 18.00
Zij werken met complete dagdelen ook de leiding dus!
Ik werk nu van 9.00-12.00 en 13.00-16.00
Heel makkelijk met ons mam te regelen.
Ik kan slecht aan ons mam vragen of ze smorgens om 7 uur hier wil staan.
Hem meenemen kost bijna de helft van mijn inkomen (wil niet meer dan 20 uur per week werken)
Zou ik beter nog een jaartej of 2 kunnen wachten tot hij ouder is…of zou ik die baan aannemen?
Maar hoe moet het dan smorgens?

Gr, Danielle

Oeh wat een voor en tegens. Als ik jou was zou ik alles even op een rijtje zetten, kijk wat je nu hebt wat je kunt krijgen en van beide de voor en nadelen. Elk aspect. Meer kan ik je even niet adviseren. Oh ja en de helft van je inkomen kwijt zijn?? Als jij hem meeneemt en je moet betalen heb jij toch ook gewoon recht op kinderopvangtoeslag??

Groetjes,

Michèle

Hey Michele, : nou…ik bedoel eigenlijk meer zo van: nu kost het niks…ons mam past op…en als ik hem meeneem gaat het dus wel geld kosten!
Zo bedoelde ik het eigenlijk!

Gr, Danielle

Oh op die manier. Ha ha ha ik snap hem. Ja hier een kdv kindje sinds ze 3 maanden is, wij weten niet beter

Maar ja dan is het nog afwegen. Ik weet niet of je je huidige werk leuk vind, waarschijnlijk niet anders had je niet gesolliciteerd. Kijk ook of het allemaal haalbaar is als je wat meer gaat betalen zeg maar. Ik bedoel je moet niet altijd werken voor het geld, je baan moet ook leuk zijn. Mervin verdient ook minder dan mij, maar hij staat in de winkel en das zijn lust en leven, hij zou nooit op kantoor kunnen zitten ook al verdient ie meer. Dus ik ben kostwinnaar.

Groetjes,

Michèle

Heb je het al gevraagd aan je moeder?
Want het kan natuurlijk goed zijn dat ze het geen probleem vind!
Ook zou hij die nacht ervoor bij haar kunnen slapen, of zij bij jullie thuis…
Je zou hem natuulijk ook een uurtje mee naar je werk kunnen nemen, en dat je moeder hem daar op komt halen.
Of 's ochtends even bij de buren brengen en dat je moeder hem daar haalt?

Of maak ik de keuze nu nog moeilijker voor je?
Succes met kiezen, en je moet ook denken aan wat jij graag wil!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

En wat als je hem voor twee halve dagen opgeeft en je moeder hem op het kdv op komt halen? Dan heb je nog steeds recht op toeslag, maar ja…het blijft geld kosten… Als het je droombaan is, dan zou ik die niet zo maar aan je neus voorbij laten gaan. Maar inderdaad…zet alles eens tegenover elkaar. En kijk vooral naar de voordelen!!!

Succes!

Ik doe het niet!
Heb ook geen VC meer opgestuurd.
Het werk wat ik nu heb ik zo goed te combineren met Aaron en kan hem zelf smiddags op bed leggen enzo en dat kan met het KDV allemaal niet meer.
En ik vind het werken met ouderen en psychiatrische mensen ook heel leuk dus…ik blijf waar ik ben!

Het is goed zo!

Bedankt voor jullie reacties.

Gr, Danielle

Fijn dat je er voor jezelf uit bent.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Inderdaad Daniel, fijn dat je er uit bent dat scheelt een hoop gepieker.

Groetjes,

Michèle

Ja…echt…en wat is nou fijner dan straks zelf hem eerst naar school te kunnen brengen en dan doorfietsen naar mijn werk!
En als hij om 12 uur uit is ben ik ook zelf op het schoolplein om hem te halen.
En die 2 middagen die ik werk…dan is ons mam er altijd nog en anders ga ik alle ochtenden werken want dan is hij toch op school…ben ik alle middagen vrij!
En dat kan ik op een KDV niet regelen hoor!

Gr, Danielle

Inderdaad daar kan ik niks anders op zeggen.

Groetjes,

Michèle