Kan nog niet kruipen, is vaak boos!

Senne is nu ruim 9 maanden en kan nog niet kruipen. Ik leg haar wel regelmatig op haar buik zodat ze kan oefenen. Zelf zou ze veeeeel liever zitten want dat kan ze heel goed en dat is veel leuker natuurlijk!
Nu is ze heel snel boos (of gefrustreerd) als ze op haar buik ligt omdat ze dan net niet bij haar speeltje kan. Of gewoon boos… om niks.

Wat kan ik dan het beste doen, haar boos laten zijn (of wat het dan ook is) of haar oppakken en neerzetten? Of het speeltje aangeven (maar dan hoeft ze zelf niets meer te doen) Ze draait niet terug op haar buik, dus zo erg vind ze het dan volgens mij ook weer niet.

Vind dit even lastig…

Groetjes van Sascha en Senne

iemand vertelde mij dat je het voor moet doen dus zelf even kruipen. zo leren ze het snelst. maar daarna kunnen ze proberen je na te doen!

en waar leg je haar op de buik dan? in de box voelen ze zich zo opgesloten. de mijne had ik op een dag op een kleedje op de grond gelegd en ja hoor ineens kon hij omrollen en nu kan hij tijgeren.

in de box vind hij het nog steeds niet leuk om te tijgeren…

en het leukste is nog als je tegenover haar gaat zitten want als ze niets interessants zien dan willen ze vaak niet vooruit. speelgoed kan ook maar sommige kinderen houden daar niet eens van.

wat ook vaak helpt is elke keer even je handen tegen haar voetjes houden en kijken of ze zich dan afzet…als ze dan het speeltje bereiken voelen ze zich toch nog goed. misschien helpt dat tegen haar boosheid. de mijne kruipt nog niet maar snap heel goed wat je bedoelt de mijne was ook altijd zo pisnijdig omdat hij niks kon.

succes ermee!

Boosheid en frustratie werken vaak heel goed bij het stapje verder geraken. Erik was op een gegeven moment zo boos, dat hij zich prompt voor het eerst optrok in de box. Ik zou haar even laten aanklooien en als je gevoel zegt dat ze écht niets gaat bereiken, dan kan je altijd nog het speeltje aangeven of haar neerzetten. En misschien gaat ze wel niet kruipen, maar wordt ze een kontschuivertje…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja, dat dacht ik ook, dat boosheid en frustratie haar verder zouden helpen maar soms vind ik het wel sneu hoor…

Senne zit vrijwel nooit in de box maar lekker op de grond. Voor mij leuker, voor Senne veel leuker en dan kunnen de honden ook wennen aan haar…

Groetjes van Sascha en Senne